ר"מ בריטניה מציג: הקשר בין קרמיט להתחממות גלובלית. צפו

בוריס ג'ונסון התייחס בנאומו בעצרת האו"ם למשבר האקלים והחליט להשתמש בדמות האיקונית מ"החבובות": "קרמיט שר שלא קל להיות ירוק. הוא טעה. כולנו צריכים לכבות את הנרות של העולם העולה באש"

זמן צפייה: 00:28

להקשר כזה איש בעצרת האו"ם לא ציפה: העצרת שנפתחה ביום שלישי נמשכה גם הלילה (חמישי). בין הנואמים היה ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, שבמהלך נאומו התייחס למשבר האקלים ובחר דרך מעט משונה "לתקוף" את הנושא – קרמיט הצפרדע מהסדרה הוותיקה "החבובות".

"קרמיט שר בעבר, אתם זוכרים, את השיר 'זה לא קל להיות ירוק'. ובכן, קרמיט טעה", אמר ג'ונסון בנאומו בעצרת האו"ם. "זה קל מאוד. זה אפילו חיוני וזכות להיות ירוק".

ג'ונסון המשיך בתזה שלו ואמר: "יש לנו בחירה לפנינו להיכנס יחד תחת מטריה אחת ולהיאבק בהתחממות הגלובלית. עלינו להתייחס לוועידת הפסגה בנושא האקלים בגלזגו בחודש נובמבר כנקודת מפנה, שבה אנחנו נתאחד כדי לכבות את הנרות של העולם העולה באש".

לדברי ראש ממשלה בריטניה, נקודת האל-חזור כבר נחצתה בכל הקשור לעצירה מוחלטת של ההתחממות הגלובלית, אך הוא ציין כי בפסגה בסקוטלנד אפשר לקבל החלטות כך שהעלייה בטמפרטורה תוגבל ל-1.5 מעלות וכך תופעות הטבע יצטמצמו.

"אין לנו מה לפחד ויש לנו רק מה להרוויח מהמהפכה הירוקה", סיכם ג'ונסון את דבריו. עוד לפני נאומו התלוצץ ג'ונסון עם עיתונאים כשאמר שהוא ישנה את שמו לבוראס במקום בוריס על שמו של אל הרוח היווני כדי להראות את המחויבות והתמיכה שלו באנרגיה מתחדשת.