גרינפיס: יותר מ-180 מיליון דונם של חורש נשרפו ברוסיה ב-2021

לפי נתוני לווין שעקבו אחר שריפות ברוסיה, השנה נשבר שיא בכמות היערות שעלו באש ובפליטת הגזים לאטמוספירה כתוצאה מכך; בוריס ג'ונסון באו"ם: "על העולם להתבגר ולהתמודד עם משבר האקלים"

שריפת חורש באזור יקוטיה שברוסיה
שריפת חורש באזור יקוטיה שברוסיה | צילום: רויטרס

לפי ארגון גרינפיס הבינלאומי, המבצע מעקב לוויני אחר שריפות, בשנה הנוכחית נשרפו כליל יותר מ-180 מיליון דונם של חורש ברוסיה. עונת השריפות ברוסיה שברה את השיא הקודם שנרשם ב-2012 מבחינת היקף החורש שנשרף והן מבחינת כמות הגזים שנפלטה לאוויר כתוצאה מכך, כאשר 970 מגה-טון של פחמן דו-חמצני נפלטו לאטמוספירה.

שריפות הענק במדינה האסיאתית השפיעו על קהילות רבות החיות בסיביר, היכן שעונת הקיץ החמה והיבשה הפכו את יערות הטייגה לאזור שחשוף לשריפות ענק. בנוסף, השריפות יוצרות עניי עשן אדירים וגורמות לזיהום אוויר חריף וקט האש אף מאיים על בתיהם של תושבים רבים.

חורש שרוף ברוסיה כתוצאה משריפה
חורש שרוף ברוסיה כתוצאה משריפה | צילום: רויטרס

בתוך כך, בנאום שנשא ראש ממשלת בריטינה בוריס ג'ונסון בעצרת הכללית של האו"ם, הזהיר ג'ונסון מפני עלייה בטמפרטורת כדור הארץ וקרא למנהיגי העולם לנקוט בצעדים משמעותיים בצמצום פליטת גזים לאוויר: "האנושות צריכה להתבגר ולהתמודד עם משבר האקלים. על מדינות העולם לקחת אחריות על ההרס שאנחו גורמים לעצמנו ולסביבה".

על פי פאנל משבר האקלים של האו"ם, ישנו סיכוי של 40% לעלייה של 1.5 מעלות צלזיוס בטמפרטורה במהלך חמשת השנים הקרובות, כאשר מדובר בקצה יכולת הספיגה של העולם, שלאחריה צפויים להיות הצפות חמורות יותר, שריפות קיצוניות יותר ומחסור דרמטי במזון.