בני משפחתו של איתן בירן בהודעה משותפת: נקבעו הסדרי ראייה עד להחלטת בית המשפט

דודתו של הילד נחתה בארץ, ודרשה מבית המשפט שיכריז עליו כחטוף: "רוצה לראות את הילד כמה שיותר מהר בבית" • במשפחת פלג הפנו אצבע מאשימה כלפי בית הדין באיטליה: "עשו לנו תרגיל" • לבסוף הוסכם על הסדרים זמניים ושמירה על פרטיותו

בני משפחתו של איתן בירן הגיעו לדיון הראשון בבית המשפט בעניינו // צילום: משה בן שמחון

בבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב התקיים הבוקר (חמישי) דיון בעניינו של הילד איתן בירן, הניצול היחיד מאסון הרכבל באיטליה.

הדיון התקיים לבקשת ד"ר איה בירן־נירקו, דודתו של הילד, שדורשת שבית המשפט יכריז עליו שהוא נחטף על ידי סבו, שמוליק פלג, מאיטליה לישראל.

הסבתא אתי פלג בבית המשפט // צילום: יוסי זליגר,

במהלך הדיון הוסכם על הסדרים זמניים ושמירה על פרטיות. בית משפט קבע שעד לדיון הבא שיתקיים ב-8 באוקטובר, איתן הקטן ישהה שלושה ימים אצל הדודה ושלושה ימים אצל הסבא.

בהודעה משותפת שיצאה מטעם שתי המשפחות בסיום הדיון בבית המשפט, נמסר: "בהמלצת בית המשפט, קיבלנו על עצמנו קודם כל את טובתו של הילד, שעומדת לנגד עינינו. בטחונו, שלומו, שלוותו והשקט הנפשי. לכן, הגענו להסדרי ביניים עד לסוף ניהול הליך זה.

בני המשפחה לפני תחילת הדיון // צילום: יוסי זליגר,

"כמו כן, נקבעו הסדרים זמניים. אנו מבקשים בשלב זה לשמור על החיסיון שלהם. הסכמנו שלא יהיו דיווחים על מצבו של הילד ועל עניינים נוספים שנוגעים לילד ולפרטיות שלו".

ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי יחד עם הדודה איה // צילום: אבי כהן

הדודה איה אמרה לפני פתיחת הדיון: "אני רק רוצה לראות את הילד כמה שיותר מהר בבית".

הסבא שמואל פלג בבית המשפט // צילום: אבי כהן,

כזכור, לפני כשבועיים העביר הסב בטיסה פרטית לישראל את הילד בן השש, שהוריו ואחיו נהרגו בתאונת רכבל באיטליה. בעקבות כך, נחקר פלג ביחידת ההונאה של משטרת מחוז המרכז, בחשד לחטיפת קטין מתחת לגיל 16, ושוחרר בתנאים מגבילים. בתקשורת האיטלקית דווח כי גם משטרת העיר פאביה פתחה בחקירה נגד פלג, בחשד לחטיפה בנסיבות מחמירות.

מקרה כאוב. עמית, טל, טום ואיתן בירן,

בתחילת השבוע נחתה בישראל איה בירן־נירקו, דודתו מצד אביו של הילד, לקראת הדיון שיתקיים בבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב להשבתו לאיטליה, על פי אמנת האג להשבת ילדים חטופים לארץ מולדתם. הדיון שיתקיים היום יהיה הראשון, ובו יבקש בא כוחה של בירן־נירקו, עו"ד אבי חימי, שכבר כעת יורה ביהמ"ש על השבת הילד לדודתו, עד שתתקבל החלטה.

הדודה איה בבית המשפט. דורשת אותו בחזרה באיטליה // צילום: אבי כהן,

"זה פשוט מחטף"

במשפחת פלג מפנים אצבע מאשימה כלפי בית הדין באיטליה: "עשו לנו תרגיל - הביאו שופטת שלא דוברת עברית או אנגלית, והיא החתימה את שמוליק על אפוטרופסות זמנית. הוא הדגיש ואמר הרבה פעמים שמדובר בעניין זמני, אבל בפועל הוחלט אחרת. ההחלטה התקבלה ב־26 בחודש, ביום של ההלוויות, בלי שיכולנו לעשות כלום. זה פשוט מחטף".

גלי פלג, הדודה של איתן, צילום: רויטרס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר