דריסת השוטרים בנהריה: החשוד המרכזי הודה במעשה בחקירתו

לאחר האירוע בצפון שבו נדרס למוות מתנדב של המשטרה, איש העסקים שעל פי החשד נהג ברכב קשר את עצמו לאירוע בחקירת המשטרה. במקביל, בתום מצוד, שלושה חשודים נוספים נעצרו סמוך לירושלים

זמן צפייה: 06:03

אירוע הדריסה בנהריה: החשוד המרכזי הודה הערב (שלישי) במעשה במהלך חקירתו וקשר עצמו לאירוע, שבו נדרס למוות מתנדב של המשטרה. יש לציין כי החשוד בדריסה, בעל עבר פלילי בהסעת שוהים בלתי חוקיים מוכר בעולם הספורט הערבי. במקביל, המשטרה עצרה 11 שוהים לא חוקיים בכביש 1 שמוביל לירושלים, וביניהם נמצאו שלושה גברים החשודים במעורבות במקרה. בעקבות הפעילות המשטרתית באזור, הכביש נחסם לתנועה, אך נפתח כעבור מספר שעות.

כמו כן, המשטרה תחקור אם היה ידוע שהעבודות באתר הפרויקט הלאומי למניעת הצפות מתקיימות במהלך החג, למרות שאינן חוקיות, ושאותן הגיע לבדוק המתנדב שנדרס למוות. בנוסף, תיבחן האפשרות אם היה ידוע על העסקת שוהים בלתי חוקיים באתר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"חיי ערבים חשובים": מחאת רשת בעקבות הנרצח ה-88 מתחילת השנה

דובר המשטר בסודאן: סיכלנו ניסיון הפיכה, העניינים בשליטה

מדגמי הבחירות בקנדה: ג'סטין טרודו נבחר לכהונה נוספת

מעצר אחד החשודים במעורבות באירוע הדריסה בנהריה
מעצר אחד החשודים במעורבות באירוע הדריסה בנהריה | צילום: לינדה פרג

הבוקר כאמור, מתנדב במשטרה נדרס למוות ושוטר נוסף נפצע בינוני, לאחר שהשניים נפגעו על ידי רכב ברחוב העליה בנהריה, סמוך לחוף הים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לפצועים טיפול רפואי, והם פונו למרכז הרפואי לגליל בעיר. המשטרה הסירה את החשד כי הרקע לאירוע לאומני.

המתנדב, חוסאם סג'ייר, תושב ירכא בן 32, הוכנס לחדר ההלם כשהוא במצב אנוש, ולמרות מאמצי הרופאים נפטר בבית החולים. השוטר, בן 31, מוגדר במצב בינוני, והוכנס אף הוא לחדר ההלם ולצילומי הדמיה, כשהוא סובל בעיקר מפגיעות גפיים. המפכ"ל קובי שבתאי הגיע לזירה ולאחר מכן עשה את דרכו לבית החולים ושוחח עם אביו של ההרוג.

חוסאם סג'ייר מירכא, ההרוג באירוע הדריסה בנהריה
חוסאם סג'ייר מירכא, ההרוג באירוע הדריסה בנהריה

על פי פרטים שהגיעו לידי חדשות 13 מעדי ראייה, הנהג החשוד דרס את השוטרים, ולאחר מכן נסע בהילוך אחורי ודרס אותם שוב, ואז נמלט מהזירה. כמו כן, גם החשוד השני נמלט מהמקום יחד עם פועלי בניין נוספים.

השוטרים הגיעו לאתר הבנייה לאחר שנקראו אליו, וכשביקשו לבדוק את אישורי העבודה והשהייה של הפועלים באתר הגיח רכב שנשא לוחית זיהוי ישראלית, דרס את השוטר והמתנדב ונמלט מהמקום. כוחות משטרה שהגיעו למקום פתחו בסריקות אחר החשודים במאמצים לאיתורם, והרכב נעצר בצומת שלומי. הנהג העצור הוא איש עסקים מוכר בעל עבר פלילי עשיר, תושב עראבה שעוסק בהסעת שוהים בלתי חוקיים.