ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
ראש וראשון לכל דבר שבקדושה

מגדולי תומכי החצר: הנגיד מגור הלך לעולמו

מארה"ב מגיעה הבשורה המצערת על פטירתו של ר' בן ציון פישהוף ז"ל, מגדולי התומכים של מוסדות התורה והחסד של חסידות גור ומקים ישיבת "מאור ישראל" בבני ברק, אוד מוצל מאש, מראשי קופת רבי מאיר בעל הנס כולל פולין בארה"ב

מגדולי תומכי החצר: הנגיד מגור הלך לעולמו
ר' בני פישהוף ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מניו יורק מגיעה הידיעה על הסתלקותו של עמוד החסד המרכזי בחסידות גור, ומקברניטי אגודת ישראל באמריקה, הרה"ח הנגיד רבי יחיאל בן ציון פישהוף זצ"ל והוא בן 96 בפטירתו. 

ר' בני, כך כונה, היה מטובי אנשי הציבור החרדי, שהיה נס להתנוסס בארץ ובחו"ל, מופת אגדי ודוגמא עילאית לאדם נקי כפיים ובר לבב במשך כ-70 שנה, היה אציל נפש ויקר רוח. 

המנוח ז"ל אוד מוצל מאש, נולד בעיר לודז' בפולין לאביו הר"ר דב ז"ל-הי"ד, שהיה חסיד נאמן ונודע לאדמו"ר בעל "האמרי אמת" מגור זצ"ל. בעת פרוץ מלחמת העולם ברח המנוח לוילנא והצטרף לתלמידי ישיבת חכמי לובלין, עמם נדד לשנחאי ואחרי המלחמה עבר לארה"ב.

בילדותו למד בתלמוד תודה אצל הרה"ח רבי ישראל סבינר ז"ל המלחין הנודע לבית גור, שהיום בדיוק חל היארצייט שלו. תמיד סיפר על לימודיו אצל הרב סבינר. 

בהיותו איש רב פעלים, מסור בלו"נ לצרכי ציבור, ללא לאות וללא מגבלות, נרתם במלוא כוחותיו במשך עשרות שנים לשיקום חצר גור. הוא תרם מלוא חופניו, הוזיל מכספו כראש וראשון לכל דבר שבקדושה, למוסדות התורה בארץ ובחו"ל.

פרק מיוחד מהשראתו וחזונו העמיד לתחום העשייה האגודאית באמריקה. הוא פעל במסגרת האגודאית גדולות ונצורות עבור הכלל והפרט. היה מקורב מאוד לאדמו"רי בית גור ה'לב שמחה' וה'פני מנחם' ויבדלח"א הרבי מגור וזכה לאותות חיבה נדירים בעוצמתם.

הקים את ישיבת "מאור ישראל" של חסידות גור בבני ברק, כמו כן סייע להקמת בית יעקב החסידי, שהוקם על ידי ח"כ יעקב ליצמן, היה מראשי קופת רמבעה"נ כולל פולין בארה"ב.

ר' בני פישהוף היה מהתורמים הגדולים בגור. לכל מוסד נהג לתקום 5%. הוא הותיר קרן גדולה.

בשנים האחרונות חלה בשיתוק גופני מוחלט והיה מאושפז בסניטוריום בניו יורק.

הותיר אחריו לברכה את רעייתו מזיוו"ש מרת ציפורה שתחי'. כמו כן חמישה ילדים - שלוש בנות למשפחות גרוס, ויינשטוק וגאלד, ושני בנים - הרב דב והרב אברהם מנחם.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות גור הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד