כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
נרשם לבי"ס קתולי

מאבק להשיבו לאיטליה: הדודה של איתן נחתה בישראל

דודתו של איתן, ד"ר איה בירן נירקו, נחתה אתמול בישראל במטרה להשיבו לאיטליה לאחר ש"נחטף" על-ידי סבו והובא לישראל.  המשפחה בישראל טוענת כי הוריו רצו שהילד יגדל בישראל והם נחושים להיאבק: "היה חשוב להם שהילד ילמד בחינוך יהודי ולא בחינוך קתולי"

מאבק להשיבו לאיטליה: הדודה של איתן נחתה בישראל
זירת אסון הרכבל באיטליה צילום: vigili dal fuoco

פרשת הגעתו של איתן בירן לישראל מסתעפת: דודתו של איתן, ד"ר איה בירן נירקו, נחתה אתמול בישראל, מעט יותר משבוע לאחר שאיתן הגיע לישראל יחד עם סבו שמואל, במה שנחשד כחטיפתו מאיטליה והבאתו לישראל.

"איה הגיעה לישראל במטרה להחזיר את איתן לאיטליה. הוא צריך להמשיך את הלימודים, והחוק אומר שהוא צריך לחזור לאיטליה", אמר מקורב למשפחת בירן, בשיחה עם "ישראל היום". ד"ר בירן נירקו הגיעה לישראל בלוויית גורמים דיפלומטיים, לאחר מה שהוגדר על ידי מי שמייצג אותה בתור "חטיפתו הבלתי חוקית של איתן", שבעקבותיה נפתחה באיטליה חקירה פלילית בחשד לחטיפה בנסיבות מחמירות.

ביום חמישי יתקיים דיון בבית המשפט לענייני משפחה שבתל אביב. מטעמה של ד"ר איה בירן נמסר: "היא מוטרדת מהדיווחים על אודות מצבו הפסיכולוגי והנפשי של איתן ומהנעשה בידי חוטפיו, בזמן הרב שהוא כבר נמצא בידיהם. ביתו של איתן, באופן אמיתי, הוא באיטליה.

מטרתה של ד״ר בירן היא להשיב את איתן לביתו בדרכי שלום ללא דיחוי, כדי שיוכל להמשיך את לימודיו בכיתה א׳, שאותם כבר החל כשבוע לפני החטיפה ושלהם ציפה והתכונן רבות, וכן את יתר טיפולי השיקום והתמיכה הנפשית שהיה בעיצומם, ושנקטעו עקב החטיפה".

עוד נמסר מטעמה כי "דודיו, סבו וסבתו, בנות דודו שעבורו הן כאחיות, חבריו ללימודים, הצוות הטיפולי והשיקומי והקהילה היהודית כולה - כולם מצפים לשובו של איתן הקטן לחיי השגרה והיציבות, שהיו כה חשובים עבורו לאחר האסון".

בה בעת, ממשיכים במשפחת פלג לטעון כי לא מדובר בחטיפה. גלי פלג, אחותה של טל בירן שנספתה באסון באיטליה, סיפרה ל"ישראל היום" כי כבר הגישה את הבקשה לאימוץ של איתן, והדגישה כי "האמא טל ז"ל רצתה לגדל את איתן בישראל. הם תכננו לחזור לארץ, והיה חשוב להם שהילד ילמד בחינוך יהודי ולא בחינוך קתולי, כמו בבית הספר שאליו נשלח על ידי דודתו איה".

גורמים רשמיים מישראל ומאיטליה מנסים לסייע במציאת פתרון שיוסכם על ידי שתי המשפחות, שקוראות משני הצדדים לסיים את המקרה בצורה נעימה ונכונה לטובתו של איתן, הניצול היחיד מאסון הרכבל באיטליה במאי השנה אז נהרגו הוריו וסבו וסבתו של איתן בתאונת רכבת באיטליה.

איתן בירן אסון הרכבל באיטליה מאבק משפטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד