ההבטחות לחיילים מול המציאות: תיעוד של 2 חיילים נשכבים בתא המטען של האוטובוס כדי להגיע לבסיס בזמן - גרם לסערה ברשתות החברתיות, אך לא מדובר בתופעה חדשה. בעוד שנציגי צה"ל הציגו תוכנית שאמורה לשנות את המצב - בפועל היא פועלת באופן חלקי בלבד. בנוסף, שר האוצר, אביגדור ליברמן, הבטיח להעלות את שכר החיילים, אלא שההעלאה נדחתה לשנת 2023.

בתמונה שהוצפה ברשתות נראים 2 חיילים בקו 910 כשהם בתא המטען - וכך בעצם הם עשו את דרכם לבסיס. העומס באוטובוסים לחיילים הוא לא דבר חדש, רק בחודשים האחרונים הועלו תמונות רבות שבהם נראים חיילים שממש נלחמים כדי לעלות על האוטובוס ולהגיע בזמן. לצה"ל יש תוכנית שאמורה לשנות את המצב. נציגי הצבא הציגו בכנסת הבטחה למערך הסעות גמיש ליחידות מרוחקות ואפילו יש אפליקציה חדישה - אלא שבפועל זה עובד באופן חלקי בלבד.

אלימות והזנחה בקווי האוטובוס של החיילים (צילום: חדשות 12)
חיילים נדחפים כדי לעלות לאוטובוס לבסיס, ארכיון | צילום: חדשות 12

הבטחה נוספת שלא מומשה היא העלאת שכר החיילים. רק לפני כמה חודשים, חיילים רבים פרסמו ברשתות את המינוס בחשבון הבנק שלהם. לפני הבחירות האחרונות, שר האוצר אביגדור ליברמן הבטיח כי "כל כל סכום שנוריד מקצבאות תלמידי הישיבות יועבר להעלאת שכר החיילים" - אלא שבפועל העלאת השכר נדחתה לשנת 2023 וגם אז מדובר ב-50% בלבד.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה על התמונה של החיילים בתא המטען כי "התמונות לא מייצגות את מידת ההשקעה שמוקדשת לחיילים בעניין ההסעות". לדבריהם, כבר יש הקלה בעומס בעקבות השימוש החלקי באפליקציה החדשה.