שתף קטע נבחר

מט"ח: השקל מפגין חוסן מול האירועים האחרונים

בגזרה המקומית, מלבד הבהלה לגז, שוק המט"ח מתנהל היום ביציבות יחסית. גם אירועי המשט לעזה והמשבר המתהווה עם טורקיה לא יצרו פיחות חריג והשקל הפגין חוסן. נתוני שוק העבודה בארה"ב צפויים לתמוך בדולר ולהעצים את מגמת התחזקותו ביחס לאירו

שוק המט"ח נסחר היום (ה') ביציבות, בהמתנה לנתונים משוק העבודה האמריקני.

 

דולר/שקל – הדולר ירד היום ב-0.2% ושערו היציג נקבע על 3.845 שקלים. לאחר המתיחות בימים האחרונים, שב היום השקל להתחזק קלות מול הדולר. בגזרה המקומית, מלבד הבהלה לגז, שוק המט"ח התנהל ביציבות יחסית. אירועי הימים האחרונים ברמה הגיאו-פוליטית לא יצרו פיחות חריג והשקל הפגין חוסן. יחד עם זאת, השקל נמצא במגמת פיחות מול הדולר וזאת בהמשך להתאוששות של הדולר בעולם ביחס למרבית המטבעות.

 

אירו/דולר – ברוב שעות היום נסחר הצמד ביציבות יחסית וברמה של 1.228 דולרים לאירו. מוקדם יותר היום פורסם על ידי EUROSTAT (המכון לסטטיסטיקה של מרחב האירו), כי המכירות הקמעוניות ירדו ב-1.2% וזאת לעומת צפי השווקים לעלייה קלה של 0.1%. נתון זה עשוי ללחוץ על האירו כלפי מטה.

 

נתוני המאקרו אשר צפויים להתפרסם מחר (ו'), עשויים לאשש מגמות בשוק העבודה. מספר המשרות הלא חקלאיות צפוי לעמוד ברמה של 465 אלף (תוספת משרות), וזאת לעומת נתון קודם בו עמדה הקריאה על רמה של 290 אלף משרות בלבד.

 

זאת ועוד, רמת האבטלה במשק האמריקני צפויה לרדת מעט לרמה של 9.8%, וזאת ביחס לנתון קודם בו עמדה רמת האבטלה בשיעור של 9.9%. הפתעה חיובית משוק העבודה האמריקני תתמוך בדולר ותעצים את מגמת התחזקותו ביחס לאירו. בסה"כ רצועת המסחר להיום נעה ברמה של 1.2175-1.2326 דולרים לאירו.

 

דולר אוסטרלי/דולר - הלמ"ס באוסטרליה שיחררה היום (ה') את קריאת המאזן המסחרי לחודש מאי (יצוא פחות יבוא של סחורות ושירותים), אשר עמד ברמה חיובית של 0.13 מיליארד, כאשר הצפי בשווקים עמד ברמה של מינוס 0.62 מיליארד. קריאה זאת חיובית ותומכת באוזי האוסטרלי. עוד נציין, כי קריאה חיובית במאזן המסחרי של אוסטרליה לא נראתה מאז חודש מאי אשתקד. לאחר הפרסום הגיב האוזי בעליות אל מול הדולר ונסחר ברמה של 0.85 דולרים לדולר אוסטרלי.

 

עוזי לוי הוא מנהל חדר מצב ואנליסט בשקל אג'יו מקבוצת שקל


פורסם לראשונה 03/06/2010 15:08

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום אילוסטרציה
צילום: index open
מומלצים