שניים מהאסירים הביטחוניים שברחו מכלא גלבוע נפגשו היום (רביעי) עם עורכי דינם, לאחר שמאז מעצרם הם לא הורשו להיפגש איתם. מוחמד עראדה, שנחשב למפקד הבריחה מכלא גלבוע, חשף בפני עורך דינו כי הוא האחראי על תכנון וביצוע הבריחה. זכריא זביידי התלונן בפני פרקליטו כי הוכה לאחר המעצר. הפלסטינים מדווחים כי בוטלה שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים מחרתיים.

מחמוד עראדה, שנחשב למפקד הבריחה, הבהיר בשיחה הראשונה עם עורך דינו כי האסירים לא קיבלו סיוע מאסירים אחרים, וכי איש לא הסגיר אותם בנצרת, אלא הם אותרו במקרה על ידי ניידת שעברה במקום. "אני עובר עינויים קשים, מאז שנעצרתי לא ישנתי", טען עראדה. "חיפשתי חירות כדי לחבק את אמא שלי".

עראדה נעצר ביום שישי האחרון בהר הקפיצה בנצרת יחד עם אסיר נוסף, יעקוב קאדרי, גם הוא מהג'יהאד האסלאמי. שוטרים ואנשי שב"כ לכדו אותם לאחר שזוהו שמית וללא עימות. 

גם פרקליטו של זכריא זביידי, עו"ד אביגדור פלדמן, נפגש עמו הבוקר, אחרי ששב"כ מנע מפגש כזה מיום מעצרו של זביידי. לאחר הפגישה, אמר עו"ד פלדמן שזביידי אמר לו כי הוא לא תכנן את מבצע הבריחה ולא היה בסוד העניין. "חודש לפני האירוע (הבריחה) באו אליו באגף ואמרו לו: 'יש לנו חור שאפשר לצאת ממנו'", אמר עורך הדין.

לכידת זכריה זביידי (צילום: דוברות המשטרה)
"לא הייתה להם תוכנית מסודרת". זכריא זביידי לאחר שנתפס | צילום: דוברות המשטרה



לדבריו, יומיים לפני האירוע זביידי ביקש לעבור לתא של אסירי הג'יהאד, דבר שלא מהווה בעיה מיוחדת, ואסירים עוברים מתא לתא לתא פעם. "אסירי הג'יהאד אמרו לזביידי שהם פנו אליו כי הוא מכיר את השטח ויודע איך להסתדר. לא הייתה להם איזושהיא תוכנית מסודרת".

פלדמן אמר כי זביידי סיפר לו שכשהם יצאו מחור המנהרה הם שמו לב ששני מגדלי השמירה היו ריקים. הוא הציע לשאר האסירים ללכת ברגל לג'נין, אבל לטענתו הם לא התלהבו ואמרו שאין להם כושר ללכת עד ג'נין.

פרקליטו של זביידי טען כי השוטרים קפצו עליו, שאלו אותו מה שמו והוא ענה, ואז הכו אותו לטענתו מכות קשות, כשהוא אזוק. לדברי עו"ד פלדמן, זביידי סובל משבר בעצם הלחי ובשתי צלעות. פלדמן הוסיף כי אחרי השיחה איתו הוא יוכל לומר שלא הייתה לאסירים הנמלטים כל כוונה לבצע פיגוע, ושהם יצאו מנקודת הנחה שתושבים מקומיים יעזרו להם.

עוד אביגדור פלדמן (צילום: אריאל ינסון לויקיפדיה)
עו"ד אביגדור פלדמן המייצג את זביידי | צילום: אריאל ינסון לויקיפדיה

בתוך כך, הפלסטינים דיווחו כי שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים שתוכננה לצאת לפועל מחרתיים בוטלה, וגם בשב"ס עדכנו כי לפי ההערכה שלהם אין כרגע בכוונתם של האסירים הבטחוניים לפתוח בשביתת רעב. בסוף השבוע האחרון, במקביל לתפיסת ארבעה מששת המחבלים שברחו מהכלא, הודיעו אסירי פתח במכתב לרשות הפלסטינית כי כל ארגוני האסירים הסכימו לפתוח בשביתת רעב החל מיום שישי הקרוב.

הכוונה היתה לייצר צעדים מסלימים אחר כך: להפסיק לשתות בתוך 10 ימים, ולאחר מכן לפרק את הארגונים בתוך בתי הכלא - צעד שהם מגדירים כ"נשק יום הדין".