דיווח באיטליה: המשטרה עקבה אחר סבו של איתן בירן כבר באוגוסט

מהדיווח עולה כי כבר כחודש לפני חטיפתו של איתן בן ה-6 עקבה משטרת פאביה אחר הפגישות בין שמואל פלג לנכדו לבקשת הפרקליטות המקומית. אתמול קבע בית המשפט באיטליה כי הסב חטף את נכדו

איתן בירן

העיתון האיטלקי קוריירה דה לה סרה דיווח היום (רביעי) כי מפקדת משטרת העיר פאביה החל לעקוב אחר סבו של איתן בירן, שמואל פלג, עוד במהלך חודש אוגוסט.  מהדיווח עולה כי כבר כחודש לפני חטיפתו של איתן, בן ה-6, קצינת המשטרה הבכירה עקבה אחר הפגישות התקופתיות בין שמואל פלג לנכדו לבקשת הפרקליטות שפתחה בחקירה לאחר שהשופטת באיטליה החליטה להעניק את החזקה על הילד לדודתו איה בירן.

לפי הדיווח, מאז החלטת בית המשפט בטורינו על מתן האפוטרופסות על איתן לדודתו איה, היה מתח רב בין משפחת בירן המתגוררת באיטליה לבני משפחת פלג בישראל, שלא אהבו את ההחלטה. כמו כן,נטען כי סבתו של איתן, אתי כהן, אשתו לשעבר של שמוליק פלג, ביקשה שהילד יהיה ישהה עימם זמן פרק זמן אורך יותר אך בית המשפט דחה את בקשתה.

משטרת ישראל אישרה אתמול כי שמואל פלג, סבו של איתן, החשוד במעורבות בחטיפתו, נחקר לאחר שהוגשה נגדו תלונה. לאחר החקירה, הוא שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים. כזכור, איתן שהוא הניצול היחיד מאסון התמוטטות הרכבל באיטליה בו נהרגו הוריו ואחיו, הגיע לארץ לאחר שנחטף לכאורה מבית דודתו בעיר פאביה שבצפון איטליה. במקביל, בית המשפט באיטליה קבע אתמול כי שמואל פלג חטף את נכדו.

אמש נחשף בחדשות 13 כי מהחקירה באיטליה עולה כי לדרכון האיטלקי של איתן בירן היה מצורף צו, לפיו הוא יכול לעבור גבולות רק תחת פיקוחה של האפוטרופסית שלו, דודתו איה, אך למעשה סבו הצליח לצאת איתו דרך שוויץ ולהיכנס לישראל מבלי ששמו לב שמי שמלווה אותו איננו דודתו. כמו כן, האיטלקים גילו כי הדרכון של איתן נעלם מביתה של דודתו ובית המשפט האיטלקי דורש מהסב להחזיר את הדרכון אך הוא טרם עשה זאת.