ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מעדיף את עבאס

הנדל נשאר בשלו: איתמר בן-גביר לא ציוני

שר התקשורת מתבצר בעמדתו כי הוא מעדיף לשבת עם רע"מ, אך לא יישב עם בן גביר וטוען שהאחרון אינו ציוני: "אולי יבוא יום שנצטרך לבחון את העמדה הזאת לגבי בן-גביר החדש" | הוא הצדיק את השותפות עם מפלגת רע"מ: "זה ניסוי של שילוב נציגים של החברה הערבית בקואליציה"

הנדל נשאר בשלו: איתמר בן-גביר לא ציוני
יועז הנדל/איתמר בן גביר צילום: אוליביה פיטוסי/תומר נויברג, פלאש 90

אחרי שהראיון עמו עורר סערה, שר התקשורת יועז הנדל, הבהיר וחידד הערב (שלישי) את דבריו במכתב לפעיליו בנוגע לישיבה בקואליציה עם מפלגת רע"מ ובן-גביר.

הנדל המשיך את ההתקפה על יו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן גביר, ואחרי שאמר שהוא לא יכול לשבת אתו באותה קואליציה, הוא טען שהוא לא ציוני. בנוגע לישיבה בקואליציה עם המפלגה האיסלאמית, הוא הסביר שזה "ניסוי".

"בעיני התפיסה האידיאולגית הנכונה היא לייצר קואליציה ציונית, ממשלת אחדות", כתב לפעיליו. "הבעייה המובנת היא שהמפלגות החרדיות לא בהכרח ציוניות, חלקים מהציונות הדתית ובוודאי המפלגות הערביות".

שר התקשורת המשיך: "'הליכוד' של שמיר החרים את הכהניסטים, ורבין החרים את המפלגות הלאומניות הערביות. זו הדרך שעליה הצהרנו לפני הבחירות. לא למשותפת ולא לכהניסטים. כשביקשו ב'ליכוד' להקים קואליציה חלופית עם ימינה, ביקשו הם להודיע שבן גביר יהיה בחוץ".

"אולי יבוא זמן שנצטרך לבחון את העמדה הזאת לגבי בן גביר מחדש. שהוא יעבור תהליך התנועה הכהניסטית עצמה עדיין בעיני פוגעת בחוסן הלאומי שלנו", הוסיף.

"ולגבי רע"מ? זה ניסוי של שילוב נציגים של החברה הערבית בקואליציה", התייחס לישיבה עם מפלגתו של מנסור עבאס. "אמנם תוצר של חוסר בררה פוליטי אבל אולי משם תצמח התמודדות נכונה עם הכאוס בנגב ובגליל".

"בעיני הפשיעה וחוסר המשילות זו הסכנה הכי גדולה שיש לנו היום בתוך גבולות המדינה. המשימה של הממשלה הזאת ולא משנה המחדל המתמשך בעבר. נדמה לי שאת זה גם מבינים בחברה הערבית", סיים.

יועז הנדל איתמר בן גביר מפלגת רע"מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד