חלחלה בהולנד: צעירים לבשו מדים נאציים ו"ירו" ב"יהודי"

קבוצה של עשרה בני נוער העלו לרשתות החברתיות תמונות שבהן הם עוטים מדי אס.אס ומאיימים על עוברים ושבים באקדחי דמה • הצעירים התנצלו, אך המשטרה חוקרת את האירוע

הצעירים ההולנדים לבושים במדים נאציים, צילום: הצעירים ההולנדים לבושים במדים נאציים

העיירה אורק בהולנד הגיבה בזעזוע אתמול אחרי שחבורת צעירים, בני המקום, פרסמו סדרה של תמונות בהם הם מופיעים במדי אס.אס., נושאים סמלים נאציים ומדגימים הוצאה להורג של "אסיר יהודי" באמצעות כלי נשק מזוייפים.

עיתון מקומי דיווח כי הצעירים התנצלו על המעשה לאחר שראשי הרשות המקומית והמשטרה התעמתו איתם ואיימו עליהם בפעולה חוקית. במכתב ההתנצלות המשונה שפרסמה חברות הצעירים, שמונה עשרה חברים, נכתב: "זו לא הייתה כוונתו להעלות זכרונות רעים מימי מלחמת העולם השנייה. אנחנו רוצים להבהיר כי אנו לא אנטישמיים בשום צורה, אין לנו דבר נגד היהודים ואנו לא תומכים במשטר הגרמני".

במכתב לא הבהירו הצעירים מדוע ביצעו את המעשים, אך הרשויות בעיר העריכו כי מדובר במחאה נגד תקנות הקורונה במדינה. "אנו מבינים שהצעירים הללו רצו להשמיע את כולם על ההשפעה של צעדי הקורונה שננקטו. עם זאת, איננו מקבלים את הדרך בה עשו זאת", אמר קיס ואן דן-בוס, ראש העיר של אורק לכלי תקשורת במדינה.

התובע האזרחי במחוז הודיע כי המשטרה בודקת האם יש מקום להגיש אישומים פליליים נגד הצעירים והאם אכן עברו על החוק באופן המחייב נקיטת צעדים נגדם. לא מדובר באירוע החריג הראשון שמתנגדי חיסונים ערכו בעיירה, אחד המעוזים השמרניים בהולנד בו חלק גדול מהאוכלוסייה מסרב להתחסן. בחודש ינואר הוצת מרכז התחסנות בעיר וכתובות נגד החיסון לקורונה רוססו בסמוך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר