סקר משרד הבריאות: רק 3% מהלא מחוסנים פועלים ממניע אידיאולוגי

ממדגם שנערך בקרב 1,000 משתתפים עולה כי רובם המוחלט של אלו שבחרו לא להתחסן לא עושים זאת ממניע עקרוני. עוד עולה כי רבע מהישראלים שלא התחסנו הינם בני נוער בגילאים 12-15

זמן צפייה: 04:16

בחדשות 13 נחשף הערב (שלישי) כי משרד הבריאות ערכו בתקופה האחרונה סקר כדי לבדוק כמה מאלו שבוחרים לא להתחסן עושים זאת מסיבות אידיאולוגיות. מתוצאות המדגם, בו השתתפו 1,000 משתתפים, עולה כי רק 3% מבין ברי החיסון שלא קיבלו את החיסון הם מתנגדים אידיאולוגים לחיסון.

הנתונים צפויים לגרום לשינוי באופן המיקוד של משרד הבריאות בניסיון לשכנע ישראלים נוספים להתחסן. עוד עולה כי כרבע מהישראלים שלא קיבלו אפילו מנת חיסון אחת עד כה הינם בני נוער בגילאים 12-15.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ההתנצלות להורי בראל ז"ל והרוטציה: בנט בריאיון לחדשות 13

בית המשפט באיטליה קבע: שמואל פלג חטף את נכדו

סקר משרד הבריאות: רק 3% מהלא מחוסנים פועלים ממניע אידיאולוגי

פרויקרטור הקורונה ד"ר סלמאן זרקא אמר היום כי "הגל הרביעי ממחיש לנו כי הקורונה כאן והיא תימשך ונעבור את הגל הרביעי ונתכונן גם לגל החמישי". עם זאת, במשרד הבריאות עדיין מקווים כי לאחר החגים תחול ירידה במקדם ההדבקה (R) ולכן החליטו היום לבטל את מגבלות התו הירוק עבור בריכות שחייה חיצוניות, באופן שיקל על הורים וילדים רבים.

במד"א חילקו היום אלפי ערכות בדיקה ביתיות מהירות להורים, כדי שיוכלו לבדוק את ילדיהם טרם חזרתם ללימודים לאחר סוכות, זאת במסגרת שיתוף פעולה עם משרד הבריאות ומשרד החינוך. כמו כן, מנתוני משרד הבריאות עולה כי 39 נשים בהריון מאושפזות בבתי החולים בשל הידבקות בקורונה וכן 25 יולדות חדשות שנדבקו לאחרונה בנגיף.