י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שוחרר בתנאים מגבילים

סבו של איתן שהובא מאיטליה לישראל נחקר

הסערה סביב הבאתו של איתן בירן הניצול מתאונת הרכבל באיטליה לישראל ממשיכה להיות בכותרות והערב מפרסמת המשטרה כי הסב שהטיס את איתן לישראל נחקר היום במשך כמה שעות, בסיומה שוחרר בתנאים מגבילים

סבו של איתן שהובא מאיטליה לישראל נחקר
איתן בירן צילום: באדיבות המשפחה

לאחר שמשטרת איטליה פתחה בחקירה נגד סבו של איתן בירן, בן ה-6, לאחר שזה לקח אותו מאיטליה לישראל בניגוד להחלטת בית המשפט באיטליה, גם משטרת ישראל נכנסה לסיפור, וחקרה היום (שלישי) את הסב שמוליק פלג בן ה-58 מפתח תקווה.

איתן בירן הוא הניצול היחיד ששרד את תאונת הרכבל שהתרחשה באיטליה במאי האחרון, אז נהרגו 14 בני אדם, ביניהם הוריו וסבו וסבתו של איתן. כאמור היום נחקר הסב במשטרה על נסיבות המקרה שמעורר סערה תקשורתית.

מטעם משטרת ישראל נמסר: כי "התקבלה ב-12/9/21 תלונה שעניינה חשד לביצוע עבירה של חטיפה ממשמורת של קטין מתחת לגיל 16, בהמשך לאירוע בו הוטס לישראל מאיטליה קטין בן 6. הערב נחקר ביחידת ההונאה של מחוז מרכז גבר בן 58 תושב פתח תקווה בחשד למעורבות בפרשה. עם סיום חקירתו שוחרר החשוד בתנאים מגבילים. החקירה נמשכת".

על פי הדיווח של מתן וסרמן ב'מעריב'. בשבת בבוקר אסף פלג את איתן מבית דודתו, אחותו של האב עמית ז"ל המתגוררת במחוז פאביה שבאיטליה, לפגישה שגרתית לכאורה. עוד נכתב כי הסב אמר לנכדו: "אני אקח אותך לקנות הרבה צעצועים", העמיס את כיסא הגלגלים וההליכון של איתן לרכבו והשניים יצאו לדרך.

על פי הפרסום, השניים נסעו ברכבו של הסב צפונה לכיוון הגבול עם שווייץ, שם הם עברו את הגבול והגיעו לעיר לוגאנו הסמוכה לאיטליה. בשעה 15:00 הם עלו על טיסה פרטית לתל אביב. שבסיומה נחתו בנמל התעופה בן גוריון. על פי הדיווח, פלג החזיק בדרכון הישראלי של איתן, שברשותו גם אזרחות איטלקית, וכך הצליח להוציא את הילד מהמדינה.

אתמול משפחת אמו של איתן הודיעה כי הוא חזר לישראל, "כפי שרצו הוריו". הם הוסיפו כי עם הגעתו נמצא איתן בטיפול אינטנסיבי של צוות רפואי בכיר בבית החולים שיבא "לנוכח מצבו המורכב והרגיש שלא ניתן לפרטו".

לטענתה של אתי פלג, סבתו של הילד: "איתן מאושר מאוד שהוא חזר לישראל, הוא בכלל לא הכיר את המשפחה באיטליה. לא היה קשר בכלל בין המשפחות. אבל אני מטפלת בו עכשיו, ברור, כי אני הסבתא, אני האמא של טל. אני מטפלת באיתן"

אסון הרכבל באיטליה איתן בירן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד