גבר שבילה את מרבית ימי חייו בג'ונגלים של ויאטנם הלך לעולמו שנים בודדות אחרי שחזר לציוויליזציה. הו ואנג לנג בן ה-52, הידוע גם בכינויו "הטרזן האמיתי", מת בתחילת החודש אחרי מאבק ממושך בגידול סרטני שהתפתח בכבד שלו.

לנג חי בסך הכל 16 שנים בחיק בני האדם, חצי מהתקופה הזו הייתה כשהיה רק ילד. בשנת 1972, כשהיה בן 8, אביו לקח אותו ואת אחיו, טרי, לג'ונגלים אחרי שהפצצה של חיל האוויר האמריקאי גרמה למותה של אימו. בעקבות האובדן המצער, אביו חשש לשוב לביתו ובמרוצת השנים היה אפילו משוכנע שהמלחמה עם ארה"ב עדיין לא נגמרה. שלושת בני המשפחה בסופו של דבר חזרו לציוויליזציה בשנת 2013 כאשר חלה התדרדרות משמעותית במצבו הרפואי של האב.

View this post on Instagram

A post shared by Desert Island Experiences (@docastaway)

על פי העדויות של לנג, הם שרדו בג'ונגל במשך יותר מ-40 שנה ואכלו בעיקר בעלי חיים – כמו קופים, נחשים או לטאות. בעבר, הוא סיפר שהמאכל האהוב עליו היה ראש של חולדה. החזרה שלו לציוויליזציה עוררה הדים ברחבי העולם וגם כמה שאלות, כגון: האם הם ידעו על קיומן של נשים? לנג ענה על כך פעם וציין שאביו מעולם לא הבהיר להם את הסוגייה.

ב-6 בספטמבר, לנג הלך לעולמו אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן. אלברו סרזו, חברו הטוב וסייר מקומי, טען מאז שהחיים המודרניים גרמו להחמרה במצבו הבריאותי. "תמיד הייתי מודאג שהגוף שלו לא יצליח להתמודד עם המעבר הדרסטי בין הג'ונגל לחיים בעיר", ציין סרזו. "הוא חי את כל חייו בטבע, לפני שהתחיל לאכול מזון מעובד ולשתות אלכוהול".

View this post on Instagram

A post shared by Desert Island Experiences (@docastaway)

סרזו בילה פעם שבוע עם לנג שלם בג'ונגל הוויאטנמי. לטענתו, המיומנות שלו בטבע הייתה בלתי נתפסת. "דברים שהיה לוקח לי שעות לעשות, בין אם זה להבעיר אש או למצוא מזון, הוא היה עושה בשניות", סיפר סרזו. "הוא היה כמו ילד קטן עם כוחות של גיבור-על".

סרזו הספיד מאז את לנג והגדיר אותו בתור האדם הכי מעניין ומתוק שהכיר בחייו. "הוא היה אדם יפהפה ואני לעולם לא אשכח אותו", סיפר. "המוות שלו העציב אותי מאוד, אבל מצד שני אני גם שמח בשבילו. הוא סבל מאוד בחודשים האחרונים של חייו. היה לו מאוד קשה".