איש העסקים שמואשם בהעברת מידע לאיראן ישוחרר למעצר בית

לאחר שנאשם בגין עבירות של מגע עם סוכן לבנוני-עיראקי, אשר באמצעותו העביר מידע לטהראן, איש העסקים יעקוב אבו אל-קיעאן ישוחרר לביתו. לבקשת הפרקליטות ניתן צו עיכוב ביצוע

יעקב אבו אלקיעאן

בית המשפט המחוזי בבאר שבע החליט היום (שלישי) לשחרר למעצר בית את איש העסקים יעקוב אבו אל-קיעאן, שנאשם בגין עבירות של מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאיראן. הפרקליטות הגישה בקשה לעיכוב ביצוע עד מחר.

אבו אל-קיעאן, איש עסקים בדואי בן 47, תושב חורה שבנגב, עמד על פי כתב האישום בקשרים אסורים עם גורם לבנוני-עיראקי, ובאמצעותו עם גורמי מודיעין איראנים, להם אף העביר מידע. אבו אל-קיעאן רץ בעבר ברשימת תל"ם של משה (בוגי) יעלון, ונעצר ב-10 ביוני בחשד שהעביר לגורם הזר מידע על שר הביטחון בני גנץ.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"המלך נעשה עירום ביום אחד": המפגש הטעון ממלחמת יוה"כ נחשף

ערב סיום כהונתה: אנגלה מרקל תגיע לביקור רשמי בישראל באוקטובר

אחותו של מתנגד החיסונים שנפטר מקורונה: "לכו להתחסן"

על פי ממצאי החקירה, קיים איש העסקים קשר עם אדם בשם חיידר אלמשהדאני, והעביר לו מידע על המתרחש בישראל. בנוסף, דנו השניים גם על עניינים כלכליים, לכאורה, במדינות ערביות. בהמשך התגלה כי ביקש להיפגש עם גורמים איראנים נוספים תוך שימת דגש על חשאיות וסודיות הפגישה - שלא יצאה לפועל בסופו של דבר.

על פי כתב האישום, בשיחות עם אלמשהדאני התרברב אבו אל-קיעאן וסיפר כי "הוא נמנה בין מקבלי ההחלטות במדינה, כי הוא חבר קבינט וכי מדינת ישראל עתידה לבצע פעולות תקיפה בקרוב". בנוסף, הוא מסר מידע על פעילות כוחות הביטחון, על עסקאות צבאיות ופרסומים מהתקשורת, לפי החשד על מנת לשפר יחסיו עם האיראנים ולקבל תמורה עבור המידע.

בין שיחותיהם של השניים, סיפר לאלמשהדאני על חזרתו של גנץ מארה"ב, על הסכמי מכירות לאמירויות ועל מפגשים שהתקיימו בין ישראל, סעודיה והאמירויות. אלמשהדאני עדכן אותו כי הוא מעביר את המידע הלאה והם סיכמו להמשיך לשמור על קשר ולהתעדכן בענייני כוחות הביטחון והממשלה.