מחר זה קורה: טיסת התיירות הראשונה לחלל יוצאת לדרך

לאחר דחייה של יום בעקבות תנאי מזג אוויר, תצא מחר הטיסה הראשונה לחלל שמורכבת מאזרחים בלבד • ארבעת ברי המזל ישהו כ-3 ימים במקום המרוחק ביותר בחלל שמישהו אי פעם שהה בו • מחיר הטיסה: 200 מיליון דולר

החללית שתמריא מחר לחלל, צילום: SpaceX

מחר תצא לחלל לראשונה בתולדות האנושות, טיסת תיירות לחלל שתהיה מורכבת מאזרחים בלבד. מדובר בטיסה שקנה בכספו המיליארדר האמריקאי ג'ארד אייזקמן, בעליה של חברת Shift4 Payments, חברת עיבוד תשלומים, אותה ייסד ובה הוא משמש כמנכ"ל.

ארבעת ברי המזל, צילום: SpaceX

אייזקמן, הוא טייס מטוסים אזרחיים וצבאיים נלהב שקבע ב-2009 קבע שיא עולמי בהקפת כדור הארץ במטוס מנהלים, בזמן של מעט יותר מ־62 שעות, כ-20 שעות פחות מהשיא הקודם. אהבתו לטיסה הובילה אותו גם ב-2012 לייסד את חברת Draken International, חברה שבסיסה בפלורידה ומכשירה טייסים עבור הכוחות המזוינים של ארצות הברית.

את הטיסה הנוכחית לחלל יעשה אייזקמן, דרך חברת ספייס איקס, בקפסולת ה-Dragon, באמצעותה הם הטיסו אסטרונאוטים לתחנת החלל הבין לאומית. יחד עם אייזקמן יצאו לטיסה עוד שתי נשים וגבר נוסף. היילי ארקנו בת ה-29 שעובדת בבית החולים ממפיס טנסי,  תהפוך לאישה הצעירה אי פעם שהגיע לחלל.

החללית שתמריא מחר לחלל, SpaceX

נוסעת נוספת היא סיאן פרוקטור, בת 51, מחנכת בקולג' בקהילה בטמפה, אריזונה, ומדריכת גיאולוגיה לשעבר. סיאן היא אחת מ-200 הלקוחות בחברה של אייזקמן שהתחרו על הכרטיס. זוכה אחר הוא הטייס והמהנדס כריס סמברסקי, בן 42, שהשתתף בהגרלה אחרי תרומה לקרן הרפואה סינט ג'וד. מעניין לציין כי סמברסקי עצמו לא זכה בהגרלה אבל חבר שלו מימי הקולג' שזכה, העביר אליו את הזכייה.

כל הארבעה ימריאו לגובה של 575 קילומטרים מעל כדור הארץ, גבוה יותר מהמיקום של תחנת החלל הבינלאומית והם ישייטו במשך שלושה ימים כ-מאה ק"מ  מעל מיקומו הנוכחי של טלסקופ החלל האבל. הארבעה כאמור יטוסו סביב כדור הארץ במשך שלושה ימים כשהם יכולים לצלם אותו מהחלל ובסופו של דבר ינחתו מול חופי פלורידה כשהם יוצאים ממרכז הטיסות בקייפ קנרוול מהמתחם שחברת ספייס איקס שוכרת מנאס"א.

ג'ארד אייזקמן, התייחס לאחרונה לביקורת על טיסות החלל מהסוג הזה, שמוגדרות על ידי רבים כשגעון של מיליארדרים ובזבוז כסף ואמר כי הטיסה שלו תוציא את המונופול שקיים בתחום אצל המעצמות ותוביל להוזלת הטיסות בעתיד. כמו כן הוא תרם 100 מיליון דולר לקרן הרפואה סיינט ג'וד ויערוך בחלל מופע גיוס נוסף לקרן שמטרתו להשיג עבורה עוד 100 מיליון דולר. כמו כן יבצעו הארבעה מספר ניסויים מדעיים רפואיים עבור הקרן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר