י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"התעללות במתים"

12 עצורים בהפגנה נגד חילולי קברים בגילה

12 חרדים קיצוניים נעצרו על ידי המשטרה בחשד להפרת הסדר הציבורי, במהלך הפגנה נגד חילולי קברים בשכונת גילה בירושלים | מארגני המחאה: "המשך ההתעללות הנוראה במתי ישראל בהריסת בית הקברות העתיק בשכונת גילה"

12 עצורים בהפגנה נגד חילולי קברים בגילה
הפגנה נגד חילולי קברים (ארכיון) צילום: יעקב לדרמן פלאש 90

עשרות מאנשי העדה החרדית הגיעו בשעות הצהריים (שלישי) לשכונת גילה בבירה, למחאה נגד עבודות המתקיימות במקום, לטענתם תוך חילול קברי יהודים עתיקים. כוחות משטרה שהגיעו למקום פינו בכוח את המפגינים שניסו למנוע בגופם את העבודות, ועצרו 12 מהם, ביניהם מספר קטינים.

במודעות הקוראות להגיע להפגנה, שפורסמו בריכוזי העדה החרדית במהלך הימים האחרונים, נכתב בין היתר כי המחאה מתקיימת "לאור המשך ההתעללות הנוראה במתי ישראל בהריסת בית הקברות העתיק בשכונת גילה, והפחד והרעדה מחרדת הדין באשר בעוון חיים מתים מתחטטין". המארגנים קראן להגיע "למקום הפשע למחות נמרצות על הפגיעה בקדושים אשר בארץ המה, ובאמונה בהשארת הנפש ותחיית המתים"

מהמשטרה נמסר כי "כוחות משטרה פועלים בשעה זאת בשכונת גילה שבדרום העיר ירושלים בעקבות מחאה בהשתתפות עשרות מפגינים סמוך לאתר עבודות. במשטרה ציינו כי עד כה נעצרו על 12 חשודים, חלקם קטינים, בגין הפרת הסדר והם מועברים לחקירה".

בחודשיים האחרונים חודשו ההפגנות בשכונת גילה לאחר שלטענת גורמים בעדה החרדית, מנהלי האתר האיצו את העבודות במקום, כשהחשש הוא שבכוונתם לבצע הרס של מערות הקבורה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בקהילות הקנאים טוענים כי העבודות שנעשות לסלילת כביש בשכונת גילה בבירה, מתקיימות על אתר ארכיאולוגי שבו נמצאים קברי יהודים מתקופת בית שני.

גורמים בעדה החרדית חוששים כי בכוונת מפעילי האתר להאיץ את העבודות ולהביא להרס הקברים היהודיים, שלטענתם נמצאים במקום. יש לציין, כי לא קיימות הוכחות ברורות להימצאותם של קברים יהודים באתר. הכביש שנבנה עשוי להוביל לשכונת מגורים שנבנית בסמוך.

שכונת גילה חילולי קברים העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד