י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"בגלל היותה יהודייה"

רצח הרופאה החרדית: נפתחה חקירה פרלמנטרית

חקירה פרלמנטרית נפתחה השבוע בצרפת על מנת לבחון את הליקויים האפשריים שאירעו בפרשת הרצח של הרופאה שרה חלימי. בראש הוועדה עומד חבר הפרלמנט מאיר חביב והחלו השימועים של המעורבים בפרשה

רצח הרופאה החרדית: נפתחה חקירה פרלמנטרית
עלייה לקברו של אילן חלימי צילום: לשכת חבר הפרלמנט מאיר חביב

אמש (שני) נפתחה בצרפת ועדת החקירה הפרלמנטרית בפרשת הרצח של שרה חלימי על ידי מוסלמי קיצוני. הוועדה, בראשות חבר הפרלמנט מאיר חביב, כוללת 30 חברי פרלמנט.

היא נפתחה עם שימועם של עורכי הדין של ההגנה ובהמשך יופיעו מולה גם בני משפחתה של שרה חלימי, בני משפחתו וקרובים של הרוצח, שוטרים שנכחו במקום בעת הרצח, עדים, שכנים וגם שרשרת הפיקוד על המשטרה הארצית, שופטים, מומחים רפואיים, אנשי דת ועוד.

מסקנות הוועדה יתפרסמו עד ה-13 בינואר. חבר הפרלמנט מאיר חביב ציין: "שרה חלימי נרצחה באכזריות רק בגלל היותה יהודייה. בהתרגשות ובכובד ראש, פתחנו את ועדת החקירה החשובה הזו. לא מדובר במשפט שלישי אך אני מאמין שייחשפו ליקויים ויינתנו תשובות לשאלות הרבות שמתנוססות מעל פרשה זו".

שרה חלימי, 65, רופאה ומנהלת גן צרפתייה בגמלאות, הותקפה ונרצחה באפריל 2017 בדירתה ממניעים אנטישמיים. חלימי הייתה אז היהודייה היחידה שהתגוררה בבניין, והרוצח, קבילי טראורה, דייר בבניין ובן למשפחה שמוצאה במאלי שבמרכז אפריקה, צעק "אללה אכבר" בעת שדקר את חלימי והשליך אותה ממרפסת ביתה. לאחר מכן הכריז "אני הרגתי את השטן".

שרה חלימי צרפת מאיר חביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד