מעבר לעוזר: על החשיבות של רובין ואן פרסי לפיינורד

עוזר המאמן של ארנה סלוט בקבוצה הבוגרת, אחראי על אימון החלוצים של הקבוצה ומאמן קבוצת הנוער עד גיל 16 • כך אחד הסמלים הגדולים של מועדון הפאר ההולנדי שיתמודד היום מול מכבי חיפה, מנסה להחזיר אותו לטופ של הכדורגל האירופי

ואן פרסי מתדרך, צילום: מתוך טוויטר

רובין ואן פרסי נחשב ללא ספק לאחד מהשחקנים האהובים ביותר שלבשו את החולצה של פיינורד. הקריירה הבוגרת שהחלה במועדון הפאר ההולנדי והסתיימה בצורה מושלמת עם שנת פרישה במדים האדומים – לבנים, הפכו אותו לאגדה מקומית.

אמנם הוא לא הצליח לסחוף אותה להישגים יוצאי דופן, אבל בעידן הכדורגל המודרני שבו הכסף משחק תפקיד מרכזי, עצם העובדה שעמד בהבטחה שלו לסיים את הקריירה באצטדיון De Kuip ("הגיגית") והעובדה שהוא כיום חלק בלתי נפרד מהמועדון, שמה את השם שלו באותיות זהב בספרי ההיסטוריה של הקבוצה מרוטרדאם.

מאז פרש מכדורגל, ואן פרסי מטפס צעד צעד גם בקריירת האימון שלו. זה החל בכך שמונה להיות מאמן החלוצים של הקבוצה הבוגרת והמשיך למינוי שלו כעוזר המאמן של דיק אדבוקאט וכיום של ארנה סלוט. כמו כן, הוא משמש כמאמן קבוצת הנוער עד גיל 16. ואן פרסי קיבל את הבמה לבנות את דור העתיד כחשיבות עליונה כפי שעושים באייאקס ו-פ.ס.וו היריבות הגדולות ובנוסף קיבל את הקרדיט לגרום לשחקני הקבוצה הבוגרת להבין את החשיבות של לבישת החולצה של המועדון, זו שהוא כל כך אוהב, שאיבדה מערכה בשנים האחרונות.

ואן פרסי קיבל לא מעט הצעות עבודה לאחר הפרישה, באנגליה שם כיכב במדי ארסנל ומנצ'סטר יונייטד וגם בפנרבחצ'ה, שם שיחק שלוש שנים, אבל הלב שלו רצה להמשיך לעבוד במולדת שלו ובעיר שלו. "אחרי הקריירה המקצועית התחלתי בעיקר להתמקד בדברים שאני אוהב לעשות והעובדה שאני יכול לעשות את זה בפיינורד הופכת את זה למיוחד. זה נותן לי הרבה אנרגיה וזה גם מרגיש טוב לתרום להתפתחות השחקנים בתוך המועדון שאני כל כך אוהב”.

ואן פרסי כובש במונדיאל 2014,

התפקיד המעניין ביותר של ואן פרסי הוא ללא ספק תפקידו כמאמן החלוצים. מי שכבש 322 שערים בקריירה ונמצא בראש דירוג כובשי השערים של נבחרת הולנד בכל הזמנים עם 50 שערים, שילב טכניקה, וירטואוזיות וסיומת קטלנית, ורואה בתפקיד הזה את פסגת חלומותיו, במטרה לפתח שחקנים שיגיעו לרמתו. שחקני ההתקפה של פיינורד בראיין לינסן, לואיס סיניסטרה, חוס טיל, ועלירזה ג'האנבחש האיראני מקבלים כמעט בסוף כל אימון, ליטוש מוואן פרסי עמוס הכריזמה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

שחקן נוסף שאמור לעשות השנה את קפיצת המדרגה הוא רייס נלסון שהושאל מארסנל הקיץ. השחקן שייכלל בסגל היום למפגש מול ברק בכר וחניכיו, התייחס גם הוא לעובדה שהוא מקבל עצות מדי אימון מואן פרסי. "אחת הסיבות לכך שהגעתי לפיינורד היא העובדה שידעתי שאני הולך לעבוד עם רובין", אמר. היום אחה"צ בסמי עופר נראה אם העבודה של ואן פרסי אכן באה לידי ביטוי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר