"האטה בחיסונים"

פרופסור נחמן אש: הירידה בתחלואה נעצרה

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, התייחס לתחלואת הקורונה והתבטא כי הירידה בתחלואה נעצרה ובמקביל ישנה עלייה במספר החולים המאושפזים במצב קריטי (חדשות, ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(תמונה: פלאש 90)

פרופסור נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות, התייחס הבוקר (שלישי) לתחלואת הקורונה, במהלך דיון בוועדת החוקה של הכנסת, והתבטא כי הירידה בתחלואה נעצרה ובמקביל ישנה עלייה במספר החולים המאושפזים במצב קריטי.

לדבריו: "בעוד שלפני שבוע היינו במגמת ירידה ברורה, בימים האחרונים רואים עצירה בירידה ומקדם ההדבקה שעמד על 1.3 לפני שבועיים וירד מתחת ל-1 נמצא בימים האחרונים סביב 1, כך שמספר המאומתים נשאר גבוה, עם ממצע של 8000 מאומתים, עם פיקים כמו אתמול של 10,000".

"לצד זה", הדגיש פרופסור אש: "לא רואים ירידה במספר החולים הקשים שעומד על סביב 700, על אף ירידה קלה ביומיים האחרונים. אם מסתכלים על החולים במצב קריטי המונשמים רואים עליה בימים האחרונים מ-150 ל-190 ואקמו עלה מ-23 ל-31. יש פה גם השפעה של החגים ותחילת שנה"ל. אנחנו לא רואים עליה בתחלואה אבל אנחנו מקווים לראות בימים הקרובים המשך ירידה בתחלואה. זה כרוך בקשר בין המחוסנים ללא מחוסנים. רואים קצת האטה בחיסונים בגלל החג".

מנכ"ל משרד הבריאות הצהיר כי: "אנחנו בוחנים כל הזמן את הצורך בעדכון התו הירוק. אחד הדברים שהבטחתי לבחון בדיון קודם הוא נושא הבריכות. דבר ראשון אנחנו מדברים על בריכות בחוץ בגלל סיכויי ההדבקה היותר נמוכים וגם בשל כך שילדים לא מחוסנים צריכים לעשות בדיקות מדי יום וזה נטל גדול. התלבטנו לנוכח מה שתיארנו אם נכון להעביר את הבריכות מתו ירוק לתו סגול אך החלטנו לבטל את התו הירוק בבריכות החיצוניות וזה נראה לנו נכון מבחינת האיזון".

"זה צעד ראשוני המובא בתקנות החדשות", סיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר