משפט נתניהו המשיך הבוקר (שלישי) עם החקירה הנגדית של עד המפתח אילן ישועה, מנכ"ל אתר וואלה לשעבר, בנושא יחסיו עם פוליטיקאים אחרים, כדי להוכיח שלא הייתה "היענות חריגה" לנתניהו.

במסגרת ההתכתבויות שנחשפו, הוצגה לישועה הודעה שכתב ב-2016 למיכל קליין, ראש מערכת החדשות בוואלה, בנוגע לידיעה על אביגדור ליברמן: "צהוב, הזוי ולא הוגן - זה מה שיש לי לומר על הידיעה הזו. מבקש ש'יעוף' מייד ולא יהיה לא בעמוד הבית - וגם לא בעמוד הבית של החדשות".

מדובר ביום שהיה עתיר פיגועים. רגע לפני כן כתב העוזר של ליברמן לישועה: "שלא יידעו שדיברנו. רתחתי עליהם, הידיעה לא ראויה". על אותה ידיעה, איריס אלוביץ' כתבה לישועה: תראה את עמוד הבית שלך". ישועה: "רואה... אכן צהוב למדי... ומיותר. מטפל".

קליין ענתה לישועה שמדובר בידיעה חדשותית, אבל שתוריד בכל זאת. ישועה נזף: "אל תפגעי לי באינטיליגנציה. כל מי שהולך למסיבה או כל אירוע ללא יוצא מן הכלל יכול לצאת עם תמונה כזו. איפה שיקול הדעת שלך? מבקש שזה 'יעוף' לגמרי ובבקשה שלא ייקח יותר מכמה דקות".

שאול ואיריס אלוביץ'‎ (צילום: POOL New, ראובן קסטרו)
שאול ואיריס אלוביץ'‎ בבית המשפט בפברואר 2021 | צילום: POOL New, ראובן קסטרו

ישועה חזר בביהמ"ש על מה שאמר כבר מספר פעמים בעבר כי קיבל הנחיות לא להתעסק עם ה"רוסי". בשלב זה אלוביץ' התפרץ בזעם בבית המשפט: "לא הייתי צריך את אישורו (של ליברמן). שקרן!". ישועה אמר בבית המשפט: "שאול אמר לי לשמור על ליברמן כי הוא היחיד שאפשר לעשות איתו עסקים".

בבית המשפט הוצגה הודעה שכתב אז אלוביץ' לישועה: "אני חושש שעשינו נזק גדול ל'רוסי' בימים האחרונים. אתה יכול להתקשר לעוזר שלו ולשאול אם הכול בסדר ואם הוא צריך משהו. אני זקוק לו בימים הקרובים".

בהתכתבות נוספת נחשף שעמוס ליברמן בנו של יו"ר ישראל ביתנו כתב לישועה: "ביקשתי שיתאמו פגישה עם אבא שלי יחד איתך. יכול להיות אחלה". מנכ"ל וואלה לשעבר ענה: "בכיף. אני מעריץ אותו!!!". בהזדמנות אחרת ישועה שלח לעמוס ליברמן כתבה מוואלה על אביו וכתב לו: "כותרת ראשית אחלה ריאיון מקל וגזר אמיתיים אבא חכם כמו תמיד!". עמוס ליברמן: "תודה. דש ממנו".

אביגדור ליברמן (צילום: חדשות 2)
אביגדור ליברמן ב-2016 | צילום: חדשות 2

ישועה כתב גם לעורך וואלה דאז, אבי אלקלעי: "תשתדל שלא לפגוע בליברמ. פגשתי אותו לפני חודשיים טוען ובצדק שאנחנו מכסחים אותו. אדרבא אשמח לראות כותרות חיוביות מבחינתו". התכתבויות נוספות הוצגו, והשופט בר-עם ביקש להפסיק: "יש פה מספיק, אני לא רואה ערך להראות עוד מסמך ועוד מסמך".

לאחר הפסקה בדיון, הוא התחדש עם הצגת הודעה שכתב ישועה לשר החוץ לשעבר סילבן שלום בעקבות הטענות נגדו על הטרדה מינית: "תהיה חזק וקר רוח. אסייע כמיטב יכולתי". ישועה סיפר בבית המשפט שהתבקש לאתרג את סילבן שלום. ישועה כתב לינון מגל: "עצור את סילבן. אל תעלה את זה עד שאני חוזר". מגל השיב: "למה?". ישועה: "עלילה".

אתמול התחדש משפט נתניהו לאחר הפסקה ארוכה בדיונים, שנוצרה בגלל הפגרה בבתי המשפט וההחלטה להורות לפרקליטות לערוך חיפוש בחומרים מהטלפון והמייל של ישועה. במהלך חודש ספטמבר צפוי עוד דיון אחד בלבד. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו לא צפוי להגיע גם אליו.

בדיון שנערך אתמול נחשף כי ישועה כתב לאבי גבאי: "מעריץ ואוהב אותך. אכן לא המדינה שהיינו". גבאי השיב: "תודה רבה. אמרו לי ששידרתם בשידור חי את הוועידה". בבית המשפט הודה מנכ"ל וואלה לשעבר: "בחוכמה של בדיעבד לא הייתי צריך לכתוב כך". סנגורי נתניהו העלו כמה אינטראקציות נוספות בין ישועה לגבאי, שבהן התלונן גבאי על טוקבקים באתר, וישועה התחייב לטפל.