סרטן השד תוחלת חיים

אחד מסוגי הסרטן הקשים ביותר שיש, הוא סרטן השד. על פי הנתונים, אחת מכל תשע נשים עלולות למצוא את עצמן מתמודדות עם סרטן מסוג זה, כאשר נשים אשר במשפחה שלהן יש היסטוריה של סרטן שד (אימא, סבתא), אזי שיש להן סיכוי גבוה יותר להתמודד עם מחלה זו

צילום שאטרסטוק

בשיתוף קנסר הופ

במהלך השנים, בדומה למחלות רבות אחרות ובפרט מחלות סרטן מסוגים שונים, אפשר לראות התקדמות הן בטיפול במחלה, איכות החיים בהתמודדות עם המחלה, וכן בתוחלת החיים של נשים אשר התמודדו עם סרטן זה. יחד עם זאת, בדומה למחלות סרטן אחרות, עדיין לא נמצאה תרופה שמאפשרת למנוע באופן מוחלט את המחלה, לצערנו.

על מנת שנוכל להבין מהי תוחלת החיים של נשים אשר מתמודדות עם סרטן שד ומה סיכוי ההחלמה שלהן, חשוב להבין תחילה מה זה הסרטן וכיצד הוא בא לידי ביטוי בפועל, וכן מה החשיבות של אבחון סרטן שד בשלב מוקדם.

מה הן סיכוי ההחלמה מסרטן שד

מחקרים רבים מלמדים, ככל שהאבחון של המחלה נעשה בשלב מוקדם יותר, כך גדלים סיכוי ההחלמה. הנתון מלמד שאבחון מוקדם מעלה את סיכוי ההחלמה של סרטן השד לתשעים אחוז ומעלה. לכן, יש דגש על כל הנושא של בדיקה עצמית בקרב נערות, בחורות ונשים בכלל וכן על כל הנושא של בדיקות ממוגרפיה בקרב נשים מבוגרות.

חשוב לציין כאן, נתונים אלו מדברים על סיכוי החלמה במקרים של סרטן בשלב המוקדם שלו, אם האישה איננה מאובחנת בשלב זה אלא בשלבים מאוחרים יותר, אז כמובן שיש סיכון גבוה יותר וסיכוי הרבה יותר נמוך מצידה להחלים. בהקשר זה חשוב להדגיש, סיכוי ההחלמה מסרטן שד בשלב מוקדם, נחשבים גבוהים יותר מאשר בכל סוגי סרטן פולשני אחר. לכן גם רופאים ואנשי מקצוע ממליצים באופן עקבי, לעשות אבחונים בשלב מוקדם מאחר וזה באמת יכול להציל חיים

מה זה סרטן שד וכיצד מאבחנים אותו

סרטן שד מתאר מצב בו מתגלים גושים אשר יכולים להפוך לגרורות סרטניות באזור השד. במקור הוא יתגלה באזור השד ובלוטת הלימפה או ברקמות שונות באזור, ואם הוא יתפתח לכדי סרטן שד גרורתי, קרי מתקדם, אזי שהוא יתפשט גם לאזורים נוספים בגוף.

על מנת לאבחן את המחלה, האישה יכולה לבחון את עצמה על ידי מישוש האזור. במידה והיא מגלה גוש, אזי שעליה לפנות לרופא שיבחן את המצב, כולל באמצעות צילום, ואם אכן מדובר בגוש שאיננו אמור להיות שם, הוא יבצע ביופסיה בשביל לבחון האם מדובר בגוש ממאיר או שפיר. אם מדובר בגוש שפיר אז הוא יבחן האם יש צורך להסיר אותו, אם מדובר בגוש ממאיר, אזי שהוא יקבע לאישה תוכנית טיפול, שכן מדובר בגוש סרטני.

חשוב להדגיש, היום מומלץ לנשים לעשות בדיקות ממוגרפיה החל מגיל חמישים, מדי שנה באופן קבוע. מדובר על צילום רנטגן שמאפשר לאבחן מצב של סרטן שד בשלב מוקדם. במקרים של נשים שיש להן היסטוריה במשפחה של מחלות סרטן שד, ייתכן והן יתבקשו להתחיל בבדיקות בגיל מוקדם יותר ובתדירות גבוהה יותר.

מהי תוחלת החיים במקרה של סרטן שד

במהלך השנים, כאמור, השתפר מאוד הטיפול בנשים המתמודדות עם סרטן שד. בעבר לא היה ניתן לטפל במחלה כפי שהיא, ולכן נשים לא אובחנו בשלב מוקדם וגם אם כן, לא היה ידע ואמצעים לטפל בהן.

היום לעומת זאת, רבע מהנשים המתמודדות עם סרטן שד, יחיו יותר מחמש שנים ממועד האבחון של המחלה, בהנחה כמובן שהאבחון התבצע בשלב מוקדם ולא מתקדם.

כמו כן, במקרים רבים, נשים מטופלות באמצעים שונים, אשר מאפשרות להן להתגבר על המחלה. בין היתר, באמצעות כריתת שד באופן מלא

תוחלת החיים השתפרה הן בזכות העובדה שאיכות הטיפול השתפרה, נוצר ידע משמעותי בתחום, הרופאים והצוותים המקצועי צברו במהלך השנים ניסיון רב וכן, היום נשים יכולות ליהנות מתוכניות טיפול מותאמות עבורן באופן אישי, בין אם זה על פי מצבן הרפואי, גנטיקה, ופרטים אחרים שיכולים לעזור להן בכך.

מה צריך בשביל להתמודד עם סרטן שד

כאמור, אחרי שמבצעים אבחון ומגלים, חס וחלילה, גוש המעלה חשד למחלת הסרטן, יש לפנות באופן מיידי לגורם מומחה שיבחן אותו ויקבע האם יש צורך להתחיל בתוכניות טיפול. מאוד ייתכן שהגוש איננו ממאיר, כפי שציינו ואז אין חשש לסרטן, יחד עם זאת כן חשוב להקפיד ולהמשיך לבצע אבחונים בעתיד, שכן זה לא מלמד דבר על מה שצפוי בהמשך.

ברגע שהרופא יאבחן את סוג הגוש, הגודל שלו וידע לאבחן האם מדובר על סרטן ברמה נקודתית או שהוא הפך לגרורתי, אז הוא יקבע תוכנית טיפול מלאה.

חשוב מאוד שהטיפול יתבצע באופן אישי, לא רק מבחינת היחס למטופלת אלא גם בכל ההיבטים שקשורים לבדיקות ולטיפולים עצמם, בצורה כזו המטופלת תזכה לטיפול שמותאם לה באופן ספציפי.

סוג טיפול כזה מציעה חברת קנסר הופ, אשר מספקת טיפולים אישיים לחולי סרטן על בסיס בדיקות גנטיות מותאמות. כך הם יכולים לקבל את הצרכים הרלוונטיים עבורם, בהתאם לנתוני הגנטיקה, היסטוריה רפואית, סוג הסרטן וחומרתו.

מעבר לטיפול זה, על המטופלת לזכור שסוג הסרטן וקצב ההתקדמות שלו וכן הטיפול שהיא עוברת במהלך הזמן, ידרשו ממנו הרבה כוחות נפשיים. במידה והיא חשה צורך, מוטב להיעזר באנשי מקצוע שיכולים לעזור לה בהקשר זה.

כפי שציינו, תוחלת החיים עם סרטן השד עלתה במהלך השנים, וכיום אפשר לחיות עם המחלה במשך מספר שנים אחרי האבחון. על מנת שאיכות החיים לא תיפגע, רצוי מאוד להגיע מוכנות, לקבל את כל המידע, להשתמש באמצעים הנדרשים, בשביל לעבור את הטיפולים השונים בצורה אופטימאלית ולהגדיל בכך גם את הסיכוי להחלמה.

אנחנו מזמינים אתכן להתקשר לקנסר הופ להתייעצות בנוגע לטיפול בסרטן השד ללא כימותרפיה:

03-720-7404

בשיתוף קנסר הופ

כדאי להכיר