שני הישראלים שנהרגו אמש (שני) בתאונת המטוס ביוון הם חיים גרון, בכיר לשעבר במשרד התקשורת ועד במשפט נתניהו, ורעייתו אסתי. השניים, בני 69, מתל אביב, היו על מטוס קל מסוג ססנה 172 שיצא מישראל והתרסק בים האגאי, בסמוך לאי סאמוס.

הטיסה הפרטית דיווחה על תקלה בזמן שהתקרבו לאי היווני. "איתרנו שברים של המטוס בים, בערך כשני קילומטרים דרומה משדה התעופה של האי", מסר גורם במשמר החופים היווני לסוכנות הידיעות רויטרס.

על פי הדיווחים בתקשורת היוונית, לאחר ההתרסקות הוזעקו מיד למקום כמה ספינות ומסוק של צבא יוון לחילוץ. סיבת ההתרסקות עדיין לא ידועה, אך ההערכה היא כי נבעה מכשלים טכניים לקראת הנחיתה. במשרד החוץ מכירים את פרטי האירוע ואת הדיווח, שפורסם תחילה בכלי תקשורות ביוון.

במשרד החוץ אישרו כי "חיים ואסתר גירון, בני זוג ישראלים בני 69 מתל אביב, נהרגו אמש בתאונת מטוס קל טראגית, סמוך לאי סאמוס ביוון. הזוג יצאו ביום שני בצוהריים בטיסה מחיפה, כאשר התאונה אירעה בסביבות השעה 19:45 מעל הים, בסמוך לאי סאמוס. כוחות החילוץ הימיים היווניים איתרו וחילצו את ההרוגים והודעה נמסרה למשפחה".

עוד נמסר כי "קונסולית ישראל באתונה והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ מלווים את המשפחה בארץ בשעתם הקשה ויסייעו להבאת בני הזוג לקבורה בישראל".

גרון היה העד ה-167 מבין 333 עדי התביעה במשפט נתניהו, הוא נדרש להעיד במסגרת תיק 4000 בשל היותו בכיר לשעבר במשרד התקשורת. על פי כתב האישום, בין נתניהו לאלוביץ' שהיה בעל השליטה בקבוצת בזק, הייתה מערכת יחסים של "תן וקח". נתניהו הפעיל לכאורה את כוחו ואת סמכויותיו כעובד ציבור כדי לקדם נושאים שאלוביץ' היה מעוניין בקידומם, בעוד שאלוביץ' התאים את הפרסומים על ראש הממשלה באתר "וואלה!" לפי דרישותיו.