י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חוקי השריעה חוזרים

בכיר טאליבני: "נשים לא צריכות לעבוד לצד גברים"

"אסור לאפשר לנשים אפגניות לעבוד לצד גברים", כך אמר בכיר בשלטון הטאליבן. עמדה שאם תיושם רשמית, תמנע מהן למעשה תעסוקה במשרדי ממשלה, בנקים, תקשורת. חברות ובעוד מקומות

בכיר טאליבני: "נשים לא צריכות לעבוד לצד גברים"
נשים מוסלמיות. אילוסטרציה צילום: pixabay

ווהיידאללה השימי, בכיר בטאליבן המקורב להנהגה, אמר לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי הארגון יוודא כי חוקי השריעה מתקיימים, למרות לחץ מצד הקהילה הבינלאומית, לאפשר לנשים את הזכות לעבוד היכן שהן רוצות, הטאליבן לא מתכוון להתיר להן.

מאז שהטאליבן עלה לשלטון בחודש שעבר, גורמים בטאליבן אמרו כי נשים יוכלו לעבוד וללמוד במסגרת המגבלות של חוקי השריעה. הנושא הוא בעל חשיבות רבה לקהילה הבינלאומית, ויכול להשפיע על כמות הסיוע הניתן לאפגניסטן, הנמצאת בעיצומה של המשבר הכלכלי.

"נאבקנו במשך כמעט 40 שנה להביא את מערכת חוקי השריעה לאפגניסטן", אמר השימי בראיון והוסיף כי "חוקי השריעה אינם מאפשרים לגברים ונשים להיפגש או לשבת יחד תחת קורת גג אחת".

סוכנות הידיעות 'רויטרס' מציינת כי לא ברור עד כמה ההערות של השימי משקפות את מדיניות הממשלה החדשה, אם כי נראה שהן הולכות רחוק יותר מהערות מתונות פומביות של כמה גורמים אחרים.

"שהייה של גברים עם נשים מחוץ לבית תתאפשר בנסיבות מסוימות, למשל בעת פנייה לרופא גבר", הוסיף ווהיידאללה ואמר, "יש לאפשר לנשים ללמוד ולעבוד גם בתחום החינוך והרפואה, שם ניתן להקים מתקנים נפרדים לשימושם הבלעדי". הוא אמר, כי "כמובן שנזדקק לנשים, למשל ברפואה, בחינוך. יהיו לנו מוסדות נפרדים עבורן, בתי חולים נפרדים, אולי אוניברסיטאות נפרדות, ובתי ספר נפרדים".

טאליבן נשים מוסלמיות אפגניסטן חוקי השריעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד