סקר חדש

אלו התופעות שנמצאו אצל ילדים לאחר שהחלימו מקורונה

הורים רבים מעדיפים שהילד שלהם יידבק, כדי שיזכו ב'תו הירוק' הנחשק, אך בסקר חדש של משרד הבריאות עולה, כי ילדים שנדבקו בנגיף, חוו תסמינים כלשהם - חודשים לאחר שהחלימו (אקטואליה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

תופעה מטרידה: אתמול (שני) פורסם, כי הורים לילדים שלא נדבקו בנגיף מנהלים ברשתות החברתיות שיח שמעודד את הדבקת הילדים בכדי למנוע את כאב הראש של הבידודים והבדיקות בכל פעם שבכיתה יתגלה ילד חולה. משרד הבריאות מפרסם סקר שביצע, המלמד כי ישנן תופעות שונות אצל ילדים שנדבקו בנגיף.

הסקר שבוצע על ידי משרד הבריאות, בחן את המצאות תסמינים ארוכי טווח בקרב ילדים שהחלימו מהנגיף בישראל, במטרה לאפיין את שכיחותם ואת משכם לאחר ההחלמה מהמחלה.

על פי הסקר, התסמינים המתמשכים (Long COVID) קיימים בקרב הילדים החולים במדינת ישראל. 11.2% מהילדים חוו תסמינים כלשהם לאחר ההחלמה, ו-1.8%-4.6% מהם בתלות בגילם נותרו עם תסמינים בחלוף 6 חודשים מהמחלה האקוטית נכון לעת ביצוע הסקר.

בנוסף, נמצא קשר בין גיל הילד והסיכוי לחוות תסמינים ארוכי טווח. ככל שגיל הילד עולה גם הסיכוי לתסמונת עולה. בקרב ילדים בגילאים 3-6 שנים נמצאו תסמינים ארוכי טווח ב- 1.8% מהם, לעומת 4.6% בקרב בני 12 עד 18 שנים.

עוד על פי הסקר - נמצא מתאם בין מחלה תסמינית לבין הסיכוי לחוות תסמינים ארוכי טווח לאחר מכן. בקרב בני נוער בגילאי 12-18 שנים שחלו עם תסמינים, ל– 5.6% היה Long COVID (לונג קוביד) ולעומת 3.5% בקרב אלו שלא חוו תסמינים כשאומתו כחיוביים לנגיף. תמונה דומה ניתן לראות גם בקרב קבוצות הגיל האחרות.

במשרד הבריאות אומרים: "בהתאם לממצאים המצטברים בעולם, ניכר שיש לנגיף הקורונה השפעות ארוכות טווח לא רק על אוכלוסיית המבוגרים אלא גם בקרב ילדים. השיעור של התחלואה ארוכת הטווח המדווח, משמעותו, שישנם בישראל אלפי ילדים עם תסמינים ארוכי טווח".

כזכור, אמש נחשף ב'ידיעות', על החשש במשרד הבריאות מפני מסיבות הדבקה המוניות של ילדים, בכתבה ציטטו מובילי דעת קהל שהביעו ברשתות החברתיות בפני עשרות אלפי עוקביהם את התהייה - למה לא לעודד מסיבות הדבקה בבתי הספר וכך לגמור עם הכנסת הכיתה לבידוד. לטענת אחד מהם, "זאת לא מחלה מסוכנת, חאלס עם ההפחדות".

עוד נכתב ב'ידיעות', כי חשיפת ילדים לנגיף עלולה להיות מסוכנת, לצד הסיכון לחלות במחלה קשה המחייבת אשפוז, יש סיכונים נוספים, גם לטווח הקצר וגם לזה הארוך, החל מהתסמונת הדלקתית ועד "לונג קוביד", תופעות הלוואי שממשיכות גם לאחר ההחלמה.

פרופ' אלי סומך, מנהל אגף הילדים בבית החולים "מעייני הישועה", סיפר ל'ידיעות אחרונות' כי ניסה לברר ע נסיבות ההדבקה של ילדים בהם טיפל ולדבריו, "לאור התשובות שקבלתי עלה בי בפירוש החשד שבחלק מהמקרים מדובר בהדבקה מכוונת".

הוא מספר כי "זה רעיון גרוע", שכן, "ילדים הגיעו לטיפול נמרץ ואפילו לאקמו בגלל קורונה. אנחנו רואים פגיעות בלב בגלל תסמונת שמופיעה אחרי קורונה".

יו"ר האיגוד לרפואת ילדים, פרופ' צחי גרוסמן, אומר ל'ידיעות' כי "בגל האחרון התאשפזו עשרה ילדים עם תסמונת דלקתית שמופיעה אחרי המחלה, והיו לפחות עוד 5-4 מקרים של מחלה קשה בקרב ילדים. מי שעושה את זה צריך לקחת בחשבון שהוא מעמיד את חייו של הילד שלו בסכנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר