תושבים בעוטף עזה מתוסכלים: "מפציצים דיונות, עושים מאיתנו צחוק"

בישובי העוטף סופרים כבר שלושה ערבים עם ירי מהרצועה • התושבים זועמים: "לא יכולים לצאת מהבית" • ראש עיריית שדרות: "רה"מ חייב להבין – מחבלים צריך לחסל"

טילי כיפת ברזל בשמי עוטף עזה, צילום: אי.פי.איי

בשלושה ערבים ברציפות נשמע אזעקת צבע אדום בשדרות ובמועצות האזוריות הסמוכות. צה"ל, מצידו, הגיב באמצעות חיל האוויר שתקף ברצועה, ובתווך - לוחמי ההגנה האווירית מנטרלים את סכנות הנפילה. הריטואל הזה, שכבר הפך לשגרה בימי החג, מתסכל את תושבי העוטף שמייחלים לשקט.

"אנחנו לא יכולים לצאת ונשארים קרוב לבית, אי אפשר לעזוב את הילדים עם בייביסיטר, אז נשארים בגבולות הבית וזה משבש את החיים", מספרת לירז אברהמי, תושבת שדרות. האמרה השחוקה שלפיה "דין שדרות כדין תל אביב", בעיני אברהמי היא "בולשיט אחד גדול - אנחנו כבר לא מאמינים לזה. זאת פארסה, כי זה לא נכון".

גם התגובה הצבאית של ישראל לא מרשימה אותה. "כשאתה מפציץ דיונה זה לא עושה כלום. לא אשקר, אני לא רוצה עכשיו עוד פעם סבב, עוד פעם שהילדים שלי לא יוכלו לישון - אני לא רוצה את זה. אבל לא צריך גם לעשות מהאזרחים פה בשדרות צחוק".

היא מספרת כי "בתי שואלת אותי: 'מה, עוד פעם יהיו טילים? מה עושים? אימא, מותר לצאת החוצה?'. מה אני אמורה לענות? עוד פעם התחילו טפטופים, חיל האוויר תקף, מה אתם תוקפים?".

היא מוסיפה כי "בתי בת השלוש וחצי אומרת: 'אימא, אני אוהבת את הצבע האדום, הוא מגן עלינו' - כי זה מה שאמרו לנו בחוסן להגיד לילדים. זה הגיוני?! ילד בן שלוש וחצי בתל אביב לא הולך בגינה ושר 'צבע אדום, צבע אדום'. זאת, לצערי, השגרה שלנו". ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, התבטא גם הוא בחריפות: "אנו דורשים שרה"מ בנט, שר הביטחון גנץ ושאר חברי הממשלה יבינו שמחבלים צריך לחסל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר