שתף קטע נבחר

גם בכדורגל מתכוננים למלחמה בדרום, בערך

החמאס מבטיח שהקסאמים יגיעו עד אשדוד ומעבר לה, באשקלון בוטלו אימוני הנוער והילדים ובנתיבות עברו תדריכי אימה. בשטח אף אחד לא ממש מוכן וההתאחדות מרגיעה: "נכון לעכשיו, לא קיבלנו כל הודעה על שינוי במצב"

"נגיע עד אשדוד ואפילו אחרי ואחרי אשדוד", טען אתמול (ד') דובר החמאס במנטרה מוכרת מקיץ 2006. בישראל לא מכחישים שפעולת חיל האוויר ברצועת עזה נדחתה רק בגלל הגשם, וכולם מתכוננים לסוף שבוע של לחימה בעקבות ירי הקסאמים הבלתי מבוקר, שהחל מאז שפקע הסכם הרגיעה לפני כשבוע. ובעצם עוד לפני כן.

 

אז איך כל זה קשור לספורט? אז זהו, שזה כבר מזמן קשור לספורט בערים כמו שדרות ולפעמים גם באשקלון. השבוע נחת גם קסאם ליד מגרש האימונים של נתיבות ובאשדוד כבר הוצבו מערכות הגנה לקראת המשך ההסלמה.


'גראד' באשקלון. איך יפעלו אם תישמע אזעקה בשעת משחק? (אמיר כהן)

 

רצה הגורל, והעונה הזו, מההיבט הספורטיבי, דווקא טובה לישובי שנמצאים בקו התפר החדש שנוצר בדרום. הפועל אשקלון מוליכה את הליגה הארצית, מכבי נתיבות ראשונה בליגה א' דרום ועירוני שדרות רודפת אחרי צפרירים חולון בצמרת ליגה ב' דרום ב'. ועוד לא דיברנו על ההצלחה של מ.ס. אשדוד בליגת העל והפועל באר שבע בלאומית, למרות ששם לא מאמינים שהאיום יגיע עד אליהם.

 

"אם היינו בשרון, ההכנה היתה אחרת"

השבוע אם כן, נחתה רקטת קסאם בנתיבות, מרחק עשרות מטרים ספורים ממגרש האימונים של מכבי נתיבות. חלק מהשחקנים לא רצו להתאמן אחרי הנפילה, כששמועות על גראדים שנפלו בסביבות העיירה עשו דרכם גם לאוזניהם.


גם נתיבות בטווח. "חדרי ההלבשה נחשבים למוגנים" (צילום: אילנה קוריאל)

 

המאמן אהוד כחילה דיבר עם השחקנים, הרגיע אותם וביחד עם ציון אפנג'ר, מנהל הקבוצה, העביר להם תדרוך מהיר כיצד לנהוג בזמן שהקסאמים נופלים. "דיברנו איתם על אלה שגרים באזור ועל כך שכדאי לגלות קצת פטריוטיות", משחזר אפנג'ר, והוסיף: "אמרנו להם שאם שומעים באמצע האימון 'צבע אדום' או אזעקה, צריך להיכנס לחדרי ההלבשה שנמצאים מתחת ליציע ומבחינה בטחונית נחשבים למוגנים".

 

בנתיבות גם הוחלט לקיים חלק מהאימונים מחוץ לעיר. "נערוך אימונים באיצטדיון 'רייסר' בבאר שבע ובעוד מקומות ככל שנוכל", טוען אפנג'ר, "אבל זה לא קשור למצב הביטחוני, אלא לעובדה שאין לנו מספיק תאורה בנתיבות. ברור שעכשיו עם המצב החדש זה מקבל תוכן אחר, אבל התחלנו עם זה בגלל התאורה. בהתאחדות הבטיחו לעזור, אבל זה עדיין לא קרה".

 

אימוני הקבוצות הצעירות של נתיבות, עדיין לא בוטלו והילדים למעשה לא קיבלו שום תדרוך כיצד לנהוג במצבים האלה. מנהל קבוצה אחרת באזור, לא רצה להתייחס לנושא ורק הוסיף בכאב: "אם היינו גרים באיזה ישוב בשרון, היינו רואים הכנה אחרת. ההורים בעצמם לא מבינים את המצב".


שייע פייגנבוים. "השחקנים שלנו כבר מורגלים למצב" (צילום: אלי אלגרט)

 

מחכים להוראות

בינתיים, אימוני קבוצות הנוער, הנערים והילדים בכל הקבוצות באשקלון בוטלו עד להודעה חדשה. אולם הכדורסל בעיר אגב, ממוגן ולא נראה כי תגיע דרישה לסגירתו, גם אם המצב הבטחוני יחמיר במעט. שייע פייגנבוים, מאמן הפועל המקומית, עדיין לא מתרגש: "מי שצריך להתכונן אלו כוחות הביטחון, אנחנו לא סטינו מההכנות הרגילות שלנו והשחקנים שלנו כבר מורגלים למצב".

 

בהתאחדות הודיעו כי רק המשטרה וכוחות הביטחון יכולים להחליט כיצד לפעול. "ההתאחדות לכדורגל נשמעת להוראות הביטחון באשר לקיומם של משחקי כדורגל", נמסר מההתאחדות. "נכון לעכשיו, לא קיבלנו כל הוראה או הודעה מהמשטרה על שינוי במצב. באם יתרחש שינוי כזה, נפעל בהתאם להוראות כוחות הביטחון". 


בן זקן. באשדוד מבהירים: "יש לנו אחריות על מאות ילדים" (צפריר אביוב)

 

באשדוד ובאר שבע רגועים

החמאס אולי הספיק להצטייד ברקטות חדשות במהלך תקופת הרגיעה, אבל בבאר שבע למשל, נמשכים העסקים כרגיל בכל המישורים. גורם בהפועל המקומית אמר ל-ynet: ""אנחנו לא חושבים על זה כרגע ולא בטוחים בכלל שהקסאמים יכולים להגיע לכאן. אנחנו ממשיכים לעבוד קשה כרגיל".

 

ג'קי בן זקן, בעלי מ.ס.אשדוד, דווקא נשמע מוכן יותר: "אנחנו נהיה מתואמים עם עיריית אשדוד ועם המשטרה בזמן מתקפה אם תהיה כזו. יש לנו אחריות על מאות ילדים ואנחנו מודעים לה. כרגע לא קיבלנו שום הנחיה ואנחנו לא יודעים כיצד לנהוג במצבים האלה, אבל בטח נקבל אותה במידת הצורך".

 

גם לממשלה יש לבן זקן מסר: "אני לא מודאג יותר משהיייתי קודם, כשהפציצו את שדרות. אולי הגיע הזמן שהמצב יחריף, כי עד שזה לא קורה הממשלה לא פועלת. הגיע הזמן שישראל תפעל ובהיבט הזה, יכול להיות שמעז ייצא מתוק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רקטת קסאם
צילום: רועי עידן
מומלצים