שובו של המבצר

ב-9 בפברואר 2020 אירחה הפועל באר שבע את סקציה נס ציונה וניצחה 0:3 (בן שהר עם צמד ושער נוסף של מיגל ויטור). 7,200 צופים הגיעו למשחק באצטדיון טוטו-טרנר. מאז ועד הערב (ראשון, 20:15) לא התאפשר לקבוצה מהנגב לשחק מול טרנר מלא.
בזמן הזה סבלו כל הקבוצות בארץ ואולי בעולם מהגבלות כאלו ואחרות לאירוח משחקים עם קהל. בישראל כבר מזמן הוסרו המגבלות האלו, אך רק הפועל באר שבע לא יכלה למלא את אצטדיונה הביתי שמכיל קצת יותר מ-16,000 מושבים.
5 צפייה בגלריה
אצטדיון טוטו-טרנר
אצטדיון טוטו-טרנר
אצטדיון טוטו-טרנר. יתמלא באדומים
(צילום: הרצל יוסף)
זה קרה בגלל ליקויי בטיחות חמורים בגג האצטדיון, שגרמו לסגירתו לתקופה ארוכה. לקראת סוף העונה שעברה הקבוצה חזרה לארח בו משחקים, אך לא בתכולה מלאה שכן השיפוצים לתיקון הגג נמשכו. לצערם של האוהדים השיפוצים עדיין לא הסתיימו, אך לפחות מהערב הם יכולים שוב למלא את האצטדיון שבעבר הלא רחוק נחשב למבצר.
רק בעיריית באר שבע יודעים מתי אם בכלל הגג יחזור למצבו הקודם והיציעים יהיו כולם מקורים. האקוסטיקה כבר לא מרשימה כמו בעבר ולמזלם של 12,000 הצופים שאמורים להגיע, הסיכוי שיירד הערב גשם בבירת הנגב הוא אפס.
5 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
רוני לוי ועוזרו אריק בנאדו
(צילום: עוז מועלם)

משחק אחרון לפי הטירוף

בהפועל באר שבע יודעים שהם חייבים לנצח את הפועל חדרה ולהישאר עם מאזן מושלם, שכן לאחר מכן מצפה לקבוצה רצף משחקים מטורף שעשוי לקבוע לאן מועדות פני הקבוצה העונה.
בשבת היא תצא למשחק חוץ נגד בני סכנין, שניצחה את מכבי תל אביב וכמעט הפתיעה את מכבי חיפה. ארבעה ימים מאוחר יותר היא תפגוש את מכבי חיפה בגמר גביע הטוטו, מפעל ששתי הקבוצות לא מתכוונות לוותר עליו. שלושה ימים מאוחר יותר תתארח באר שבע בבלומפילד אצל מכבי תל אביב ומחזור לאחר מכן שוב תפגוש את מכבי חיפה, הפעם בסמי עופר בליגה. במידה והקבוצה של רוני לוי תעבור את המשחקים האלה בשלום היא בהחלט תוכל לדבר על חזרתה למאבק האליפות. כדי שזה יקרה אסור לה למעוד הערב נגד חדרה.
5 צפייה בגלריה
שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים
מצפה להם רצף משחקים קשה
(צילום: הרצל יוסף)

בכורה לרכש המסקרן

ניקיטה רוקאביצה, שאמור להיות שובר השוויון של באר-שבע במאבק האליפות, עדיין לא בכושר משחק ולא נראה שהוא ייכלל בסגל הערב. מי שכן אמור לערוך בכורה במדים האדומים הוא המגן השמאלי הפורטוגלי הלדר לופס שהגיע מא.א.ק אתונה.
זמן רב חיפשה הקבוצה מגן שמאלי זר אחרי הפלונטר שהותיר שון גולדברג שהפתיע עם עזיבתו למכבי חיפה. לופס המנוסה אמור לפתור את הבעיה ועל פניו גם סוף סוף יהיה לקבוצה מגן שמאלי שהוא פקטור משמעותי במשחק ההגנה. בקבוצה שלא נחשבת לסבלנית כלפי שחקניה הזרים, פתיחה טובה הערב של לופס היא הכרחית עבורו.
5 צפייה בגלריה
הלדר לופס
הלדר לופס
הלדר לופס. בונים עליו
(צילום: getty images)

התלבטות בעמדת המגן הימני

בעוד בעמדת המגן השמאלי יש היררכיה ברורה כשלופס אמור להיות המגן הבכיר ואביב סולומון ישמש כגיבוי, לא כך בעמדת המגן הימני. ברוב המשחקים באירופה איאד אבו-עביד, שבכלל היה בעונה שעברה בלם בהפועל תל אביב, קיבל את חולצת ההרכב מרוני לוי.
תרומה התקפית הוא לא נתן ובשני ההפסדים לוורוצלאב ולאנורתוסיס הוא גרם לפנדלים. מנגד, אור דדיה, שבעונה שעברה אמרו במועדון שתוך זמן קצר הוא יהיה אחד המגינים הטובים בליגה, איבד את הביטחון וכשהוא מקבל הזדמנויות הוא לא בולט יותר מדי.
הערב רוני לוי יחליט אם להמשיך עם דדיה, משחקני הבית היחידים בסגל, שפתח בניצחון על בית"ר ירושלים במחזור הפתיחה, או להחזיר את אבו-עביד שהפך לאחרונה לשחקן סגל נבחרת ישראל.
5 צפייה בגלריה
איאד אבו עביד
איאד אבו עביד
איאד אבו עביד. מתקשה בינתיים
(צילום: הרצל יוסף)

ההפתעות הנעימות

איתי שכטר ורמזי ספורי היו על פי התוכניות מתחילת הקיץ שחקנים משלימים בבאר שבע. שכטר היה אמור להיות גיבוי לחלוץ הבכיר (רוקאביצה) וספורי היה אמור להיות המחליף של דור מיכה. בינתיים רוקאביצה רחוק מלהיכנס לכושר כאמור ומיכה לא מספיק יציב.
במשחקים באירופה הם הפתיעו לטובה וכך גם בניצחון על בית"ר ירושלים במחזור הראשון (0:2), ספורי עם שער ובישול ושכטר עם שער וסחיטת פנדל. אם ימשיכו כך, מיכה ורוקאביצה יוכלו להיכנס לעניינים בצורה הרבה יותר שקטה והלחץ על משחק ההתקפה לא ייפול רק עליהם.