למרות המחדל: תוכניות הבנייה המפורטות של כלא שקמה חשופות ברשת

לאחר שנחשף כי מפות כלא גלבוע חשופות, מתברר שגם תוכניות אינסטלציה וקווי ביוב של בית הסוהר באשקלון גלויות. בעירייה טענו שהתוכניות הוצגו לבקשת שב"ס. בעקבות הפרסום: התוכניות הוסרו

זמן צפייה: 01:29

גם לאחר מחדל בריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע, לחדשות 13 נודע היום (שבת) כי גם בימים אלה כל אדם, כולל האסירים בבית הכלא שקמה שבאשקלון, יכול לראות את תוכניות הבנייה של הכלא, בו כלואים גם אסירים ביטחוניים. כעת, בעקבות הפרסום בחדשות 13, הוסרו התוכניות מהאינטרנט. השרטוטים טושטשו לבקשת הצנזורה הצבאית.

באתר המידע ההנדסי של עיריית אשקלון, תחת הכותרת "תיק בניין", ניתן למצוא את המפות, שכוללות תוכניות בנייה מפורטות, תוכניות אינסטלציה וגם את קווי הביוב שדרכם ניתן להימלט מהכלא. על פי האתר של עיריית אשקלון, במקום מתוכנן להתבצע שיפוץ, ועל כן, לבקשת שירות בתי הסוהר, הוצגו באתר התוכניות הנוכחיות של בית הכלא, וגם התוכנית העתידית לאחר השיפוץ.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בעקבות הבריחה: צוותים הנדסיים יבחנו את בתי הסוהר בישראל

תיקים, עקבות נעליים ועירנות אזרחית: כך נתפסו המחבלים הנמלטים

"תקפו אותי מכל הצדדים": הסתה נגד כתב חדשות 13 עקב תרגום שגוי

מטעם שב"ס נמסר כי "פרסום תוכניות של מבני מבני שב"ס נעשה שלא על דעתנו. שב"ס החל לפעול באופן מיידי מול הגורמים האזרחיים הרלוונטיים להסרת תוכנית מבני בתי הכלא תוך בחינת הליכים משפטיים ככל האפשר בהתאם לדין".

כזכור, לאחר בריחת האסירים נחשף כי באתר של משרד האדריכלים "פורה יעקובי קרני" הופיעו תוכניות בית הכלא גלבוע, ממנו ברחו השישה. אמש נתפסו בנצרת מוחמד עבדאללה עארדה, מי שהנהיג את חוליית הבורחים והיה מנהיג האסירים בכלא גלבוע, יחד עם יעקוב קדרי, ובמהלך הלילה נעצרו גם זכריא זביידי ומוחמד קאסם עארדה, בחניון משאיות שבו הסתתרו באום אל גאנם מזרחית לנצרת.