הסלמה משמעותית בגזרת הדרום הולכת ומתקרבת? בסביבת ראש הממשלה בנט מעריכים כי הידרדרות ביטחונית משמעותית היא עניין של זמן - ושכזו צפויה להתרחש בתוך שבועות - כך דיווחנו הערב (שישי) ב"אולפן שישי". החשש הוא שישראל תשוב להיגרר להסלמה בדרום - וששוב היא לא תהיה זו שתקבע איך תיראה המערכה הבאה מול חמאס בעזה. אדי הדלק שצפויים להצית מערכה כזו כבר נמצאים באוויר - ותרם לכך אירוע הימלטות האסירים מכלא 'גלבוע' בתחילת השבוע, שחולל אופוריה של ממש בשטחים וברצועה.

לכך אפשר להוסיף גם את הבקשה של בנט מהנשיא ביידן בפגישתם בבית הלבן לחדש את מלאי המיירטים של ישראל בהיקף של כמיליארד דולר - בקשה שלא מבקשים כבשגרה. החשש בישראל הוא שישראל שוב תיגרר להסלמה ושחמאס יהיה זה שיכתיב את עיתוי היציאה למערכה - במקום שישראל תקבע מתי לפתוח בעימות, ותקבע איך הוא יתחיל וכיצד הוא יסתיים.  

ירי רקטות מרצועת עזה לישראל, מבצע שומר החומות (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
ירי רקטות מעזה במהלך מבצע שומר החומות, מאי 2021 | צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ועדויות להסלמה אפשרית כבר ניכרות בשטח: מוקדם יותר היום אירע פיגוע דקירה בעיר העתיקה, שבו נפצע שוטר באורח קל כשמחבל ניסה לדקור אותו בסכין. הפיגוע התרחש על רקע המתיחות הקיימת בשטח, כשהמצוד אחר ששת המחבלים שברחו מכלא גלבוע בתחילת השבוע נמשך - ולאחר שהפלסטינים הכריזו אמש על יום זעם בשטחים. בשעות הצהריים פרצו עימותים אלימים בין הפלסטינים לכוחות הביטחון בכמה מוקדים בגדה, שכללו יידוי אבנים והבערת צמיגים - כאות תמיכה באסירים הפלסטינים שנמלטו ובמחאה על הצעדים של שב"ס כלפי האסירים הביטחוניים.