הכרעה במשפט המתוקשר של אפיק גיימס נגד אפל: בימ"ש בארה"ב קבע כי ענקית הטכנולוגיה לא תוכל יותר לאסור על מפתחי אפליקציות הנמכרות באפסטור, לספק קישורים לפלטפורמות רכישה נוספות; השופטת: "החברה נקטה מדיניות אנטי תחרותית"כלכליסט
לחץ כאן לצפיה דרך טוויטר
בתביעה שהתנהלה נגד אפל על ידי חברת אפיק גיימס אפל בעצם ניצחה ואפיק גיימס ישלמו לאפל 14 מיליון דולר, אבל הנזק שיגרם מההחלטה יעלה לה מיליארדים.
לחץ כאן לצפיה דרך טוויטר
חבר מתאריך 26.12.11
9464 הודעות, 38 מדרגים, 68 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
11743 הודעות, 76 מדרגים, 108 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.4.20
382 הודעות
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
11743 הודעות
בתגובה להודעה מספר 3
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.4.12
5621 הודעות, 26 מדרגים, 52 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
ערכתי לאחרונה בתאריך 10.09.21 בשעה 20:59 בברכה, boynet
גם לפי המנכל של אפיק.
לא ברור כל כך
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.2.09
55713 הודעות
בתגובה להודעה מספר 4
אפל תקבל מאפיק 14 מיליון דולר ובתמורה הפסד של מיליארדים בעתיד.
ראה הציוץ של cnbc
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.4.12
5621 הודעות, 26 מדרגים, 52 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 8
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.3.18
37 הודעות
בתגובה להודעה מספר 11
כלומר - רכישה בתוך האפליקציה/משחק - תעבור דרך גוגל/אפל וככה הן ייקחו עמלות מרכישות אלו.
חברות כמו אפיק הפסידו מלא כסף בגלל העמלות האלה ויצאו מהאפסטור, עכשיו בית המשפט הכריע אחרת.
14 מיליון דולר זה זניח גם לאפיק וגם לאפל, הפאנץ' פה שרכישות בתוך האפליקציה - מה שנקרא in app purchase - לא יהיה חייב להיות דרך החנות, מה שיגרום להרבה פחות רווחים לאפל, מאמין שזה גם יחול על גוגל מתישהו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.9.19
2053 הודעות
בתגובה להודעה מספר 15
אבל כנראה שישנו כיוון...
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.3.18
9663 הודעות, 59 מדרגים, 118 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.4.12
5621 הודעות, 26 מדרגים, 52 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 9
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.9.19
2053 הודעות
בתגובה להודעה מספר 10
30% מכל הרכישות ב-iOS, זה מטורף...
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.3.18
9663 הודעות, 59 מדרגים, 118 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.9.19
2053 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
11743 הודעות, 76 מדרגים, 108 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
כי זה ממש שלא פשוט כמו שחושבים, במיוחד למפתחים קטנים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.9.19
2053 הודעות
בתגובה להודעה מספר 13
ערכתי לאחרונה בתאריך 11.09.21 בשעה 00:56 בברכה, ECMA
עם קומפוננטות מוכנות. בנוסף, זה מאפשר למפתחים להשתמש ב-PayPal לסליקה ב-iOS...
ואם נקח לדוגמה חברה כמו אמאזון, שמשלמת לאפל 15% מכל קנייה, זו מכה דיי גדולה לאפל - ויש לא מעט חברות כאלו.
לדעתי מה שכתבת יותר נכון למפתחים שמפרסמים משחקים רק ל-iOS ואין להם שום תשתית תשלומים מוכנה, אבל אני מניח שגם הם יעברו, בכל זאת... 30% רווחים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.6.14
13219 הודעות
בתגובה להודעה מספר 27
וכל המפתחים יעברו עליה
זה החלק הקל
https://www.datawrapper.de/_/dDK9o/
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.9.19
2053 הודעות
בתגובה להודעה מספר 49
stripe למשל, שהיא מאוד פופולרית, גובה רק 2.9% פלוס 30 סנט לכל רכישה - זה הבדל משמעותי.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.10.17
1050 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 13
תוך חמש עשרה דקות פותח שופיפיי מעוצב עם כל החבילות שאני מציע באפל וגם משפר ללקוח את התמורה או מוזל את המחיר. זו סתם דוגמא יש עוד עשרים דרכים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
11743 הודעות, 76 מדרגים, 108 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 30
ואני בכלל לא נכנס לעולם מניעת הונאות ולאחוזי קונברשן וכו'...
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.2.15
47390 הודעות, 197 מדרגים, 301 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
וללא קשר לפשע המוסרי הזה נגד אפל, יש כאן פגיעה אסטרטגית חזקה בחברה.
נתן אשל: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". דובר הליכוד: "אני מברבר פייק ניוז"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.1.15
1269 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 14
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
58346 הודעות
בתגובה להודעה מספר 14
טופס דיווח על תופעות לוואי ואירועים חריגים של חיסון הקורונה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.10.18
13788 הודעות, 63 מדרגים, 111 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 31
ושאר חברות הביגטק לא רק סובלות מרגולציות מסויימות אלא גם נהניות מרגולציות אחרות מפאת גודלן.
אני כידוע בעד ביטול כל רגולציה שתכליתה אינה שמירה על חירות הפרט. כולל זכות הקניין.
ובאיזונים בין כלל הפרטים יילקח בחשבון שהפרטים לא חייבים לבא באינטראקציה.
כל זאת במדינה ליברלית.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
58346 הודעות
בתגובה להודעה מספר 43
טופס דיווח על תופעות לוואי ואירועים חריגים של חיסון הקורונה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
12452 הודעות, 133 מדרגים, 266 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
והם מפזרים כספים על ימין ושמאל לדמוקרטים המושחתים של ביידן
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.3.19
116 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 8.11.15
3214 הודעות, 20 מדרגים, 36 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 19
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.3.14
4089 הודעות, 36 מדרגים, 72 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אפל תצטרך לאפשר אמצעי תשלום אחרים אבל לא נאסר עליה להמשיך במנגנון הקיים.
רוב משתמשי האפליקציות יעדיפו סליקה דרך אפל ולא דרך אין ספור אתרים של מפתחים שחלקם מוכרים יותר וחלקם פחות.
אני בכל אופן סומך יותר על מנגנון הרכישות של אפל מאשר של אפיק לצורך העיניין.
אני חושב שהפלטפורמה שאפל מעמידה לטובת המפתחים, הכלים שהיא מפתחת והדחיפה הטכנולוגית של התעשייה כולה מאפשרת למפתחים לפרוח ביחס לפלטפורמות אחרות.
הוכחה שאפילו אפיק עצמה שנותנת עשירית מנתח השוק ועשירית מהכלים והתמורה של אפל לוקחת עמלה של כ 15-20%.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.2.09
55713 הודעות
בתגובה להודעה מספר 21
בסופו של יום העמלות של אפל וגוגל זה שערוריה ומונופולים דורסניים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.3.14
4089 הודעות, 36 מדרגים, 72 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 22
לא יהיו שווים את הסיכון בעיניי.
כשאני רוכש מתוך החנות אני לא מוטרד מכלום - יש את אפל היא דואגת לתשלום, לסליקה, לפרטי האשראי שלי וזהו..
נוכלים שינצלו את המעבר מהסביבה של אפל ולתשלום מכוון אחר כבר מתכננים ברגעים אילו איך הם תוקפים את המשתמשים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.9.03
9627 הודעות
בתגובה להודעה מספר 32
כשאתה קונה באסוס או אמזון איזה נוכלים יש לך?
צרכנות נבונה זה כלל חשוב ומנגד אל תיקח את זה למקום שבו עכשיו הכל פרוץ. זה לא שחור ולבן. כל מה שהפסיקה אומרת זה שצריך עוד אפשרויות סליקה. היא לא אומרת שכל אחד יכול להרים שירות סליקה משלו ואפל חייבים לאפשר אותו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
11743 הודעות, 76 מדרגים, 108 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 21
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.3.14
4089 הודעות, 36 מדרגים, 72 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 24
שמדובר על הוצאות ״אירוח״ שמקובלות בשוק.
כשאני רציתי להעלות אפליקציה לאויר שאלתי בדיוק את השאלה הזו ״כמה יעלה לי להחזיק את האפליקציה האוויר לטובת הלקוחות״
התשובה הייתה שמדובר על כ 20% מעלות רכישת האפליקציה - וזה ללא שיווק ולא כלום סה״כ אפליקציה פשוטה לאנדרואיד שמתוחזקות על ידי בית תוכנה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.9.19
2053 הודעות
בתגובה להודעה מספר 21
זו המכה האמיתית פה לאפל, היא לא תוכל להכריח מפתחים להשתמש בסליקה שלה. ונניח ואפילו יחייבו איזו הגדרה, רוב המשתמשים לא משנים defaults...
חוץ מזה אפל גובה 30% שזה דיי גבוה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.3.14
4089 הודעות, 36 מדרגים, 72 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 28
אפל לא תהיה מחוייבת לספק למפתחים כלים נוחים למימוש הרכישות ודרכי אימות.
אם משתמש יצתרך לעבור מהאפליקציה, לאתר רכישה, לחזור לאפליקציה ולהקליד סוג של ״קוד קופון״ למימוש הרכישה כניראה שרוב המשתמשים ימשיכו ברכישה דרך אפל.
כניראה שלא יהיה דובר על מנגנון נוח למימוש באותה הרמה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.9.19
1121 הודעות
בתגובה להודעה מספר 33
אתה יכול לשאול ולא לכתוב כל מני השערות לא מבוססות, יהיה לך יותר קל - מבטיח.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.3.14
4089 הודעות, 36 מדרגים, 72 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 37
מצחיק שמפתחים ואנשים מהתחום שמבינים ומכירים את הנושא מהצד הטכני חושבים שהם צודקים כי הם ״מבינים״ את המנגנונים היבשים.
אני אומנם לא איש טכני דגול ולא יודע לאפיין בדיוק איפה הבעיות אבל מובן לי שאפל לא הולכת להקל על החיים של המפתחים בכל הנוגע לנושא.
האמת.. שהמפתח לא כזה מטריד את רוב המשתמשים ואני משער שהתשלום באפליקציה ימשך ברובו דרך אפל כי המנגנון האלטרנטיבי יהיה מסורבל יותר ופחות נגיש (גם אם זה רק קצת פחות נח - רוב המשתמשים יבחרו באופציה הקלה, שלא נדבר על הורים שרוכשים בתוך האפליקציה לטובת ילדיהם)
מי שחושב שאפל תאפשר ״שכונה״ בחנות אפליקציות שלה כניראה מנותק לגמרי ממציאות. אני לא רואה תרחיש שאפל תאפשר למפתח שלה למכור את האפליקציות או השרותים שהם מציעים במחירי הפקר או שהמפתח לא יאפשר רכישה דרך האפליקציה.. המחיר ישאר כמעט זהה בתמורה לאי נוחות גדולה בהרבה וכמובן שתנאי הסף חייבים להישאר בתחום התחרות ההוגנת (כלומר 2 אפשרויות הרכישה יהיו זמינות)
כמו שאמרתי.. לאפל יש מספיק דרכים כדי להכווין את המשתמש לרכוש דרך האפליקציה ולא דרך קישורים לאתרים חיצוניים ולחשוב שמנגנון טכני כזה או אחר משנה את המציאות הזו - זה חוסר הבנה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.9.19
1121 הודעות
בתגובה להודעה מספר 39
זה, איך אומרים, קצת מביך.
אני אתחיל להסביר כמו שאומרים, על קצה המזלג, ואתה תגיד לי אם אתה צריך עוד קצת הסברים ואל תתבייש בבקשה, טוב?
1. מנגנון התשלומים שמוטמע באפליקציות נתון להחלטה של מפתח האפליקציה, זה די ברור, כן? מה שזה אומר, שאם מפתח האפליקציה רוצה שהמנגנון דרכו המשתמש ישלם יהיה המנגנון של אפל, אז הוא מטמיע את המנגנון המוכן מראש של אפל (לא מסובך במיוחד) ובאותה הנשימה מסכים להתחלק עם אפל 70-30 לו בתשלומים (שים לב, אפילו לא ברווחים! רק בתשלום שיוצא מהכיס של המשתמש, שזה אפילו פחות רווחי למי שמייצר את האפליקציה, כי למפתח יש עלויות נלוות נוספות).
2. המפתח לא חייב להטמיע גם מנגנון שלו וגם מנגנון של אפל. הוא יכול למשל להטמיע רק מנגנון משלו.
3. רוב הרווחים מהקניות מבתוך האפליקציות (שעל זה מדובר פה) מגיעים ממפתחים גדולים שיש להם תעבורה ובסיס משתמשים ענק, כמו למשל נשוא הכתבה, Epic Games, למפתחים כאלה ממילא יש מערכות סליקה משל עצמן דרכן הן מקבלות כמעט 100% מהתשלומים שבוצעו ע"י המשתמשים.
4. התשלום באמצעות מערכת סליקה כזו מבתוך האפליקציה של המפתחים הוא פשוט ביותר. המשתמש לוחץ בתוך המשחק על רכישה כלשהיא (נניח, נשק חדש במשחק Fortnite) ומועבר מיד לדף סליקה מאובטח שמאפשר לו להשלים את הרכישה שלא דרך חנות האפליקציות של אפל. לפני הפסיקה כאמור, זה לא היה אפשרי. לאחר שהתשלום הושלם, מערכת הסליקה שנמצאת בשרתי החברה המפתחת של המשחק, שולחת הודעה למשחק (שממילא גם הוא וכל התוכן שלו נמצא בשרתי החברה המפתחת) לאפשר לשחקן את התוכן שרכש, וגמרנו. המעגל הושלם ואפל לא מקבלת ממנו אפילו סנט שחוק אחד. למשתמש לא אכפת, המפתחים מרוצים ואפל יושבת בצד ממורמרת.
קאפיש?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.3.14
4089 הודעות, 36 מדרגים, 72 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 40
אבל שההסבר שלך לפחות יספק מענה לטענה שלי.. אפיק בנו מנגנון עוקף אפל והטמיעו אותו באפליקציה תוך ניצול מנגנון האישור המהיר לה החברה זוכה ולכן נחסמו ע״י אפל (זה המקרה בגדול אני לא נותן עדות בבית משפט אז סלח לי על אי דיוק כזה או אחר) - לכן תיאור הסליקה שתיארת הוא אינו מדוייק.
במצב של היום אישור הרכישה עובר דרך מנגנון האישור משתמש-אפל-מפתח ולא כמו שאתה מתאר שאני רוכש ישירות מהמפתח (גם החשבונית יוצאת מאפל) ולכן פעולת התשלום נעשית על ידי אפל - הן למפתח והן למשתמש.
הטענה שלך היא שהפתרונות הטכניים הפשוטים, שאין ספק שאתה בקיא בהם הרבה יותר ממני, יגרמו לאפל להרים ידיים מול המפתחים ואני טוען שאתה טועה ובגדול.
הפסיקה המדוברת לא כופה על אפל תנאי התקשרות מול המפתחים אלא אומרת שהאיסור של אפל להטמעת מערכת סליקה נוספת מונעת תחרות, ותחרותיות - זה שם המשחק.
אפל יכולה להציב אין ספור תנאים והשגות לצורות הסליקה השונות, לשנות מנגנונים בהתאם להנחיות משפטיות החדשות, ליצור סביבה שתגרום למפתחים לחשוב אם בכלל כדי להם להטמיע סליקה אחרת מלכחילה, אפל יכולה לטעון שההתקשרות הנוספת מול המפתח שלא דרך מערכת הסליקה שלה היא כבר לא באחריותה ולהפנות את המשתמש בכל רכישה לדף חיצוני תחת השגות שאפל לא בודקת את הקישור לתשלום וכו וכו. (זה יספיק לרוב המשתמשים כדי להמנע מהתקשרות ישירה מול המפתח).
תיראה, אני לא טוען שלא מדובר במכה לאפל אבל לחשוב שאפל תלך אחרי הפסיקה הזו בעיניים עצומות זו קצת נאיביות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.9.19
1121 הודעות
בתגובה להודעה מספר 42
מהבחינה של איך המימוש בפועל של ההפניה לסליקה, אני מסכים איתך שמערכת ההפעלה והמכשיר הם אכן בידיים של אפל, יתכן והם כבר התכוננו לזה ויש להם טריקים בשרוול.
נותר לראות האם מה שיהיה בסוף זה משחק חתול ועכבר בין אפל למפתחים, או שהפסיקה תהיה ברורה ביותר ותסדיר את האופן בו ניתן לרכוש דרך אפליקציות שלא דרך המערכת של אפל.
כל פתרון אחר יהיה לדעתי עילה לתביעה נוספת נגד אפל, תביעה שבוודאי סופה להיגמר בהפסד צורם עוד יותר לאפל.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.3.14
4089 הודעות, 36 מדרגים, 72 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 44
אין ספק שאפל תצטרך לרדת מהעץ שהיא תפיסה עליו מול המפתחים - צעד מבורך שהיא כבר החלה ליישם ע״י הפחתה של גובה העמלות עבור מפתחים קטנים (מתחת למיליון דולר הכנסות שנתיות אם אני לא טועה)
אני לא בעד אפל בסיפור הזה ואני חושב שכל חברות הטק הגדולות מנצלות את כוחן מול כל העולם ואישתו.
אני משער שאתה לא קורא את תנאי השימוש של גוגל, אפל, מיקרוסופט וכו אלא מסכים עם מה שיש.. לכתוב תאני שימוש בשפה של בוגר תואר שני במשפטים מהרווארד זה לא ניצול?
אז גם אפל מנצלת את זה שהיא גדולה וחזקה מצד שני היא נותנת פלטפורמה רחבה ואיכותית.
לדעתי הפסיקה הזו תעשה טוב לכלל התעשייה אבל ה״ניצחון״ של המפתחים עוד רחוק מאוד.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.1.20
1754 הודעות, 5 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אבל אני מאמין שהם ימצאו דרך לעקוף את זה.
מדובר פה על עשרות מילארדים כל שנה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.5.21
811 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.9.21
78 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.10.20
2827 הודעות, 22 מדרגים, 40 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
עד עכשיו שלט תפיסת העולם שבהייטק יש תחרות, וצריך "לאפשר לשוק לעשות את שלו", יתכן מאוד שאנו עדים לשינוי הפרדיגמה, אם אכן זה נכון, הולך להיות לזה השפעות מרחיקות לכת, זה אפילו יוכל להגיע למצב של פירוק חלק מהענקיות כמו גוגל ואמאזון.
לפעמים, אתה צודק וכולם טועים, אבל האם אתה בטוח שזה הפעם?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.10.04
76630 הודעות, 328 מדרגים, 625 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.8.18
4346 הודעות, 21 מדרגים, 37 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
סוף סוף חברות יוכלו להתחיל לעשות in app purchases בתוך הnative application בלי שיעשקו אותם ב-30%
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
62672 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
#בישראל משמיעים את הביקורת של האופוזיציה– רל"ב2 (רק לא בנט), ומצנזרים את של רל"ב3 (רק לא ביידן)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.6.19
5760 הודעות
בתגובה להודעה מספר 46
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
62672 הודעות
בתגובה להודעה מספר 52
#בישראל משמיעים את הביקורת של האופוזיציה– רל"ב2 (רק לא בנט), ומצנזרים את של רל"ב3 (רק לא ביידן)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.6.14
13219 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
כי אם כן העמלה שהיא גוזרת מחברות האשראי בארץ תעלם
https://www.datawrapper.de/_/dDK9o/
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.6.19
5760 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.10.11
4351 הודעות, 25 מדרגים, 22 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אין לי שום דבר נגד אפל וגוגל אבל ככל שכוחם יוגבל לנו זה טוב
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד