בן דויד למשרד החינוך: "דורשים ממונה קורונה לבתי הספר"

מזכ"לית הסתדרות המורים האשימה כי מרכז השליטה לניהול הקורונה במערכת החינוך קרס, וטענה כי עובדי ההוראה צריכים לעשות החקירות האפידמיולוגיות. "מוטלת על כתפיהם אחריות עצומה ומוגברת"

זמן צפייה: 03:04

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, פנתה היום (חמישי) במכתב למנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק, והאשימה כי מרכז השליטה לניהול הקורונה במערכת החינוך קרס. לטענה המרכז אינו מתפקד, כך שבפועל לא ניתן מענה למנהלי בתי הספר והגננות.

במכתבה התייחסה בן דויד לכך שטרם מונה נאמן קורונה בבתי הספר, או ממונה אזורי בגני הילדים, ובשל כך מנהלי בתי הספר והגננות מבצעים מאז תחילת שנת הלימודים גם את החקירות האפידימיולוגיות. בן דויד דרשה למנות לאלתר את נאמני הקורונה, ולא להמתין ל-1 באוקטובר, המועד בו הודיע משרד החינוך שימנה נאמני קורונה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בר לב החליט: תוקם ועדת בדיקה ממשלתית למחדל הבריחה מכלא גלבוע

העימותים נמשכים: אסירים הציתו תא בכלא רמון

לפיד למקבילו הרוסי: "התקדמות הגרעין של איראן – בעיה עולמית"

לטענתה של בן דויד, העובדה שמנהלי בתי הספר והגננות נאלצו לקחת על עצמם את האחריות לנושא הקורונה, תוך ש"מוטלת על כתפיהם אחריות עצומה ומוגברת", מחייבת עיסוק בנושא בכל שעות היממה, לרבות בחגים ובשבתות, והודיעה כי ככל שעד ליום ראשון הקרוב לא ימונו נאמני קורונה בכל מוסדות החינוך, הסתדרות המורים תנחה את מנהלי בתי הספר והגננות להימנע מכל עיסוק בנושא הקורונה.

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 3,247 נדבקים חדשים בקורונה מתוך 62,371 בדיקות שבוצעו. שיעור המאומתים מבין הנבדקים ירד ל-5.44% ומספר החולים הקשים הינו 680, מתוכם 160 מונשמים. כמו כן, 144,454 תלמידים נעדרים כעת מהלימודים, כאשר 41,416 מתוכם הם חולים מאומתים ו-102,638 נמצאים בבידוד.

כמו כן עודכנה רשימת הערים האדומות, בהן קיימות מגבלות על הלימודים בתוך מוסדות הלימוד. בין הערים ניתן למנות את: אור יהודה, אילת, אריאל, ביתר עלית, בית שמש, דימונה, טייבה, שפרעם, רמלה, עכו, קריית גת ובת ים. כמו כן, בערים נוספות קיימות שכונות שהוגדרו כאדומות.