בוקר טוב, ג'ניפר: אניסטון חוזרת בגדול

השמועות על רומן עם דיוויד שווימר, הקושי לעבוד בלי חיבוקים על הסט בתקופת הקורונה, ההתרגשות מהעיסוק בנושאים רציניים, והחרטה על הרגעים שבהם שתקה מול גברים שהטרידו אותה • ג'ניפר אניסטון חוזרת למסך עם עונה שנייה של "תוכנית הבוקר" באפל טי.וי, ואומרת: "הייתי יכולה להיות מטפלת ופסיכולוגית נהדרת, אפילו רופאה"

"אני מתרגשת כמו שלא התרגשתי שנים". אניסטון, צילום: GettyImages

במאי האחרון רגש העולם כשכוכבי הסיטקום "חברים" התכנסו למשדר איחוד שהמעריצים המושבעים ייחלו לו שנים. היו שם פטפוטים, צחוקים, העלאת זיכרונות ובחינה הדדית של פגעי הזמן (והניתוחים הפלסטיים), אבל בסופו של דבר, לא פרץ הנוסטלגיה היה האחראי לכותרת הכי בומבסטית מהמפגש. את התואר המחייב הזה גרפו רוס ורייצ'ל, שחשפו איך כמעט הפכו, בזמנים הרחוקים ההם, לזוג רומנטי גם בחיים ולא רק על המסך.

ג'ניפר אניסטון ודיוויד שווימר הודו במשדר שאכן ניצת עניין הדדי ביניהם במהלך צילומי העונה הראשונה, ב־1994, כשהיא היתה בת 25 והוא בוגר ממנה בכשלוש שנים. בעוד הזוגיות הטלוויזיונית ביניהם שימשה ציר עלילה מרכזי בעשר שנות הסדרה, רומן אמיתי בין שני השחקנים היה ונותר החלום הפרוע של כל צופה מעורב.

"בעונה הראשונה היה לי קראש רציני על ג'ן", התוודה שווימר במשדר האיחוד, כשאניסטון מהנהנת וקוטעת את דבריו כדי להוסיף: "זה היה הדדי". שווימר מיהר להבהיר ששניהם היו שקועים באותם ימים במערכות יחסים, ולפיכך נותרו כמו "שתי ספינות שחולפות זו לצד זו בלילה" - ולא מימשו בפועל את משיכתם המשותפת. מאט לה־בלנק מיהר להעיר "בולשיט", ובהמשך הודו שאר החברים והיוצרים שאכן היו עדים לניצוצות שהתעופפו בין השניים על הסט.

"אני זוכרת שאמרתי לדיוויד שיהיה מבאס אם הנשיקה הראשונה שלנו תהיה בסדרה שכל ארה"ב רואה - וזה מה שקרה. הנשיקה הראשונה שלנו היתה בסצנת בית הקפה בעונה השנייה. פשוט תיעלנו לתוך רייצ'ל ורוס את כל האהבה וההערכה ההדדית שהרגשנו".

באמצע שנות ה־90 נהנתה אניסטון (52) מחיי רומנטיקה שוקקים - הרבה לפני שהכירה את בראד פיט. היא ניהלה אז זוגיות בת ארבע שנים עם שחקן בשם דניאל מקדונלד, ובפריצה הגדולה של "חברים" נטשה אותו לטובת סולן להקת קאונטינג קרואוז, אדם דוריץ. אחרי כמה חודשים המשיכה לשחקן טייט דונובן, ששיחק בסדרות "האו.סי" ו"אלי מקביל" ואף הפציע לכמה פרקים בעונה הרביעית של "חברים" כמושא אהבתה של רייצ'ל. מערכת היחסים ביניהם ארכה שלוש שנים.

ביוני האחרון סיפרה אניסטון בראיון לתוכנית הרדיו הלווייני של הווארד סטרן, שכבר בימי "חברים" הראשונים התחברה לשווימר. "דיוויד הוא אדם נהדר, והוא היה אדיב אלי. שנינו היינו במערכות יחסים, ואף פעם לא היה 'הזמן הנכון'. זה לא יכול היה לעבוד בינינו". לשאלה החצופה של סטרן אם לא יצא להם "לפחות איזה חפוז", השיבה אניסטון מייד: "מעולם לא! נשבעת בחיי. ליסה קודרו וקורטני קוקס יכולות להעיד בשבילי. אם הייתי מכניסה למיטה את שווימר הייתי מספרת על כך בגאווה, אבל זה לא קרה".

לכאורה, זיכרונות נושנים שפג תוקפם, אבל כרגיל בחיי האהבה של השחקנית שהכירה לעולם את "תספורת רייצ'ל" - הדבר לא עבר חלק. זמן קצר אחרי גילוי הלב ההדדי נולדה סערה תקשורתית חדשה, ולפני חודש החלו לזרום דיווחים שלפיהם צמד הרווקים־כיום התקרב מחדש בעקבות צילומי ספיישל האיחוד. מדורי הרכילות ידעו לספר שאניסטון ושווימר מבלים זמן איכות יחד, ולכאורה נותנים הזדמנות חדשה לקראש הלא ממומש מהעבר.

הצהובון הבריטי "Closer" פרסם בתחילת אוגוסט שאחרי צילומי האיחוד "היה ברור לשניהם שההתרפקות על הנוסטלגיה עוררה בהם מחדש רגשות, ושהכימיה שנאלצו עד עכשיו להסתיר - עדיין קיימת". בכתבה צוטט מקורב לשניים, שסיפר ש"הם התחילו להסתמס בנייד, ודיוויד טס במיוחד מביתו שבניו יורק לבקר את ג'ן בלוס אנג'לס. הם בילו יחד בבית שלה, היא בישלה להם ארוחות, והם דיברו הרבה וצחקו". בכתבה גם דווח שהשניים נצפו צמודים ביקב באזור סנטה ברברה, מצפון לאל.איי.

בנוסף, הצהובון האמריקני "Us Weekly" ציטט לכאורה מכרים של אניסטון, שרמזו ש"אחרי הרבה התבוננות עצמית, ג'ניפר פשוט החליטה להשתחרר ולצאת לדייטים". לדברי המכרים, "גברים שמחוברים למציאות מרשימים אותה כיום יותר מאשר הטיפוסים המגונדרים בהוליווד, וכעת היא מחפשת בראש ובראשונה טוּב לב והומור. מראה טוב חשוב כמובן, אבל מעל הכל שתהיה כימיה".

לרגע היה נדמה שהפנטזיה הגדולה מתגשמת, אבל אז יצא שווימר עצמו בהכחשה, וגם נציגיו מיהרו לטעון שלחלוטין "אין אמת" בדיווחים על בילויים משותפים. אניסטון, מצידה, הקפידה לשמור על דממת אלחוט, או שמא נגדיר זאת עמימות אלגנטית, כיאה למי שכבר הורגלה לדיווחי צהובונים חטטניים על חייה - דוגמת האיחוד לכאורה (שלא היה) עם האקס בראד פיט. כן, זה שהתגרש ממנה לפני 15 שנה ועבר לאנג'לינה ג'ולי (ובינתיים נפרד גם ממנה).

אז מה קרה בפועל עם פיט? התברר שתמונות ה"ביחד" שלהם, שפורסמו כעדות לקאמבק רומנטי, צולמו לפני שנתיים, בטקס כלשהו שבו חלפו זה על פני זה.

עם דיוויד שווימר ב"חברים". הניצוצות עפו על הסט, צילום: GettyImages

 

• • •

אז למה שתקה אניסטון כשיכלה להכחיש הכל, כפי שעשה שווימר? אולי כי הפנימה כבר שלא משנה מה כותבים עלייך - העיקר שהשם שלך נשאר בכותרות, דבר שעוזר תמיד לאנשי יחסי הציבור בקידום הפרויקט התורן הבא שבו את משתתפת.

למעשה, מאז הפרידה המתוקשרת מפיט, השכילה אניסטון לתחזק את תדמית המאמי הלאומית חסרת המזל באהבה, זו שכולם מרחמים עליה מאז הגירושים. מאחר שלא היו לה תפקידים משמעותיים בקריירה הקולנועית שאחרי "חברים", תדמית זו הפכה למנוע העיקרי של המעמד הסלבריטאי שלה.

ואכן, העיסוק המחודש בעלילותיה הרומנטיות, לכאורה, מסייע כעת לאנשיה לקדם את עליית העונה השנייה של סדרת הדרמה המדוברת בכיכובה, "תוכנית הבוקר", של ענקית הטכנולוגיה אפל.

הסדרה עלתה לראשונה בקול תרועה לפני שנתיים, כשאפל השיקה את שירות הסטרימינג החדש שלה, במקביל לשירות הסטרימינג שהשיק תאגיד דיסני - במסגרת מלחמת הכל בכל בנטפליקס האימתנית.

"תוכנית הבוקר" החלה כפרויקט הדגל העלילתי של אפל, שגייסה את אניסטון ואת זוכת האוסקר ריס ווית'רספון להפיק ולככב בסדרה המקורית הראשונה שלה. על פי העסקה שנחתמה עם הכוכבות ב־2017, כל אחת מהן משלשלת לכיסה 2 מיליון דולרים לפרק, עם התחייבות לשתי עונות לפחות.

למרות ביקורות חלוקות על הסדרה בפרקיה הראשונים, "תוכנית הבוקר", שיצאה בנובמבר 2019, זכתה עם הזמן לשבחים, וכיום היא ניצבת באתר IMDB עם ציון 8.4. בשנה שעברה קטפה שמונה מועמדויות בטקס האמי (מהן זכייה אחת לשחקן המשנה בילי קרודופ). אניסטון, שזכתה באמי ב־2002 על "חברים", כשחקנית בסדרה קומית, היתה מועמדת הפעם לראשונה בקטגוריית הדרמה, אך הפסידה לבסוף לזנדאיה על תפקידה ב"אופוריה". כניחומים היא הסתפקה בפרס גילדת שחקני המסך.

ב"תוכנית הבוקר" מגלמת אניסטון את אלכס ליווי, מגישה אהובה במורנינג שואו פופולרית ברשת טלוויזיה ארצית גדולה, שהפרטנר הוותיק שלה להגשה, מיטש קסלר (סטיב קארל, "המשרד"), נתפס בפרשיות הטרדה ותקיפה מינית במקום העבודה ופוטר - אך לא נעלם לגמרי מחייה. במקביל, בערוץ מגייסים כתבת מקומית לא מוכרת בשם בראדלי ג'קסון (ווית'רספון), שמטפסת במהרה בסולם הדרגות ומתיישבת לצד אלכס בתוכנית, בעוד השתיים עסוקות מאחורי הקלעים בדרמות סביב התוכנית והערוץ כולו.

העונה החדשה נפתחת אחרי הקליף האנגר של העונה הראשונה, שהסתיימה בחשיפות הנוספות נגד מיטש ובדיונים סביב אחריות בכירי הערוץ למחדל. ברגע השיא מפוצצת אלכס את הסיפור בשידור חי, לצד בראדלי, כשהשתיים חושפות למצלמות כמה אנשים ידעו על תרבות ההטרדות הרעילה בערוץ - רגע לפני שהשידור נקטע בפתאומיות.

כעת על צמד המגישות לשאת בהשלכות צעדן הדרמטי, כשאל הקלחת מצטרפת גם מגישת חדשות מאותו ערוץ, לורה פיטרסון, שאותה מגלמת ג'וליאנה מרגוליס ("האישה הטובה").

ב"תוכנית הבוקר", עם ריס ווית'רספון. "עם כל הניסיון שצברתי, אני עדיין טירונית בכל הקשור לטייטל 'מפיקה'",

 

למפגש העיתונאים בלוס אנג'לס לקידום העונה החדשה מגיעה אניסטון בשיער פזור ובשמלת כתפיות שחורה עם מחשוף לא עמוק שמפגין את עורה השזוף. למעט צמיד דק על פרק ידה השמאלית היא לא ענדה שום תכשיט. כמי שלפני שנתיים חגגה 50, היא מקפידה לפרט את מנהגי טיפוח העור שלה במוצרים שהיא מפרסמת, אלא מה.

"התפקיד ב'תוכנית הבוקר' פתח אותי לעולם חדש במשחק", היא מגלה מייד. "זאת הפעם הראשונה שבה הרגשתי שאני באה לעבודה מצוידת בכלים, כאשת מקצוע אמיתית, ומוכנה לאתגר את עצמי בלי חשש".

מהו "העולם החדש" שאליו את מתייחסת?

"הלכתי למקום שהרבה קולגות שלי חוששים ממנו - של מעורבות הרבה יותר עמוקה. לא עוד שינון של שורות מהטקסט. זה מאיים לקחת תפקיד שנושא משקל רב יותר מכל מה שהכרתי, ואני מתרגשת כמו שלא התרגשתי שנים. עם הגיל יש לי פחות עניין להעביר את הזמן בעוד תפקיד סתמי. ובניגוד למה שאולי חשבו, לא היתה לי התנגדות עקרונית לחזור לטלוויזיה. פשוט הייתי זקוקה לתפקיד הנכון".

העיסוק בהטרדות מיניות ובהטרדות בכלל, נושא בוער בהוליווד בשנים האחרונות, נועד לעורר עניין בסדרה?

"אנחנו אמנם מטפלים בתופעת מי טו, אבל יש בסדרה אספקטים נוספים שבעונה החדשה ניכנס אליהם יותר לעומק. נושאים כמו דינמיקה בין מגדרים, איך קרב המינים בא לידי ביטוי בסביבת עבודה, מאבקי כוח בין הדרגות והמעמדות במקום עבודה, ואפילו ניצול לרעה של מרות. זה לא מתייחס רק להטרדות מיניות, אלא מדבר על הרמה הכי בסיסית של ניצול כוח באופן כללי.

"אנחנו בוחנים סיטואציה ספציפית ומנסים להשליך ממנה אל המציאות, כך שהצופה ירגיש שהדברים אותנטיים ואנושיים. הרעיון המקורי שלנו היה להציץ לעולם המדיה בניו יורק, לתוכניות הבוקר שכל האמריקנים מתנחמים בהן כשהם מתחילים את היום - בזמן שהאנשים שעושים את הטלוויזיה שולפים סכינים בתחרות בלתי פוסקת עם עמיתיהם ויריביהם. כשפרץ גל המי טו, העלילה תפסה חיים משל עצמה.

"הענקנו תשומת לב מיוחדת לדמות של סטיב, להבין מה עובר לאדם כזה בראש. גבר מצליח, עדין ורגיש לכאורה, שהוא ראשית כל נרקיסיסט שופע כריזמה שקיבל לידיו כמות אדירה של כוח - שאותה הוא מנצל גם כשהאחר לא ער לניצול הזה. הטיפוס שהוא מייצג מגיע בכל מיני גרסאות ורמות, ולזה רצינו להתייחס. רצינו שהדמות שלו תניע את העלילה ואת הדיון שלרוב נשמר בין דלתיים סגורות ומחליש את כל מי שממילא מנוצלים ומפחדים להיחשף. זה מצב שהוא פשוט מסוכן".

האם חשת אי פעם בעצמך הטרדות מהסוג שמתואר בסדרה?

"למזלי הרב, מעולם לא נקלעתי למצב שבו הייתי לבדי וחשתי חשופה ופגיעה ליד גבר מטרידן. וגם אם כן - מייד זזתי. אבל כן הייתי חלק משיחות שאני מצטערת שלא עמדתי בהן יותר על מקומי בזמן אמת, בלי לחשוב אם זה משהו שאולי אני צריכה לומר בקול רם. מצטערת שקודם כל חשבתי איך זה ייתפס אם אגיד משהו. הייתי יכולה לדבר יותר".

• • •

הקורונה, איך לא, היתה האשמה בעיכוב הניכר ביציאת העונה השנייה, שנתיים אחרי הראשונה. "היה מאתגר לצלם בזמן מגיפה עולמית, ולכן אני מתנצלת בפני הצופים שלקחנו הפסקה ארוכה בין העונות", אמרה אניסטון ביולי, בראיון למגזין "הארפר'ס בזאר".

"לקח לנו זמן עד שלמדנו איך העסק צריך להיראות, מה התנאים הדרושים לצילומים בימי מגיפה, מספר הבדיקות וכדומה. בחזרות שמרנו על ריחוק זה מזה, לא יכולנו להגיד בוקר טוב ולתת חיבוק. היו גם מקרים של אזעקות שווא, כשחששנו שמישהו בצוות יצא חיובי, ואז עשינו הפסקות בצילומים עד שהכל התבהר. את שני הפרקים הראשונים בעונה החדשה צילמנו במארס 2020, כשהקורונה התפרצה, ואז כל ההפקה נעצרה בבת אחת. נדרשנו גם להבין איך לשלב את הקורונה בעלילה, ממש כמו שמי טו נכנסה לעונה הראשונה".

בראיון שהעניקה למגזין "InStyle" הודתה אניסטון שצילומי העונה החדשה של "תוכנית הבוקר" היו עבורה גם הסחת דעת מהקורונה. "מול המצלמות על הסט חיינו ביקום חלופי שבו המגיפה לא קיימת. הסתובבתי חופשייה ורגועה בידיעה שמגונן עלינו צוות רפואי מדהים. אבל מטבע הדברים היתה פחות אינטראקציה בין כולנו כשהמצלמות כבו והקפדנו על מסיכות, כך שכמעט לא ראיתי את הפרצוף של ריס, כי לא צילמנו יחד הרבה סצנות כמו בעונה הראשונה. אבל תראו את הסדרה ותבינו שיצאו מהקורונה לא רק זוועות, אלא גם דברים טובים".

איפה את עומדת בוויכוח עם מתנגדי החיסונים?

"יש קבוצה גדולה של מתנגדי חיסונים, שפשוט לא מקשיבים לעובדות. לדעתי, זאת ממש בושה. רק לאחרונה ניתקתי כמה חברויות עם אנשים שהייתי משוחחת איתם על בסיס שבועי, כי הם סירבו להתחסן. זה היה מצער, אבל אני רואה בזה חובה מוסרית ומקצועית. נכון, כל אחד זכאי לדעה משלו, אבל הרבה מהדעות הללו לא מבוססות על כלום חוץ מעל פחד או תעמולה.

"ברגע שניתקתי את הקשר עם הסרבנים, רמת החרדה שלי ירדה. אני רואה בזה חיסול של שומן מיותר בחיי. גם הבנתי שאי אפשר לרצות את כולם. התקשורת מציגה אנשים מפורסמים, כאילו אנחנו מסתובבים בעולם ומכייפים בחוף - אבל יש הרבה מעבר לזה. עבורי, הקורונה היתה הזדמנות מצוינת לבחון את חיי ולהבין מה אני רוצה. הבנתי שאני אוהבת להיות עסוקה. זה היה תזמון נכון להאט, להסתכל פנימה, להתחיל מחדש, להעריך מה יש סביבנו ולנקות את כל הזבל שאנחנו לא זקוקים לו".

נחזור לסדרה, שלא קיבלה בתחילת הדרך ביקורות מפרגנות מדי.

"היופי בסטרימינג הוא שאנחנו לא תלויים ברייטינג שמתפרסם למחרת. לא בוחנים אותנו במספרים וחורצים עלינו מייד את הדין. באפל מאושרים מהעובדה שיותר ויותר צופים נחשפו לסדרה אחרי ששמעו עליה דברים טובים. זה עובר מפה לאוזן, וגם קיבלנו מחמאות מקולגות בתעשייה. זה בכלל ריגש אותי. אנשי צוות מאחורי הקלעים אומרים לי, 'קלעתם בול, הצלחתם לשקף את העולם האמיתי'".

בהפקה יש ייצוג נשי משמעותי. זה סייע לדעתך לסדרה?

"יש לנו כוח נשי בסדרה. ריס ואני מפיקות עם עוד נשים, והבמאית היא מימי לדר (שביימה גם ב'פרקליטי אל.איי' וב'הבית הלבן'; ד"כ). אנחנו נשים שעברו בתעשייה כברת דרך, נחשפנו במשך שנים לדינמיקה מאחורי הקלעים וגיבשנו ראייה אישית מאוד מסוימת שתורמת ליצירת הסדרה.

"אני מודה שכשחזרתי ב'תוכנית הבוקר', היה בי לחץ שלא הרגשתי הרבה שנים - לצד כל הלחצים הנלווים והרעש מסביב. עדיין, עם כל הניסיון שצברתי, אני טירונית בכל הקשור לטייטל 'מפיקה'. למזלי, אני יכולה להישען על ריס, שכבר עשתה את זה קודם. יש לה הרבה ידע".

איזה ציון היית מעניקה לעצמך כמפיקה וככוכבת?

"אני לא נוהגת לשקול ולשלוף מספר. אני גם לא נשקלת פיזית, אגב. לא תמצא אותי נעמדת על משקל... אבל אני שומעת מה שמבקרים אומרים, ואני בעד ביקורת בונה, כזאת שלא משתלחת בלי פרופורציה. אחרי הכל, אני לא אשנה את צורת המשחק שלי בגלל ביקורת חריפה, אבל זה יכאיב. לבקר זה לגיטימי, גם כשזה לא בהכרח מחבק. כולנו נשפטים, והשלמתי עם זה".

מה לגבי תגובות גולשים עלייך? את קוראת?

"אני לא בודקת, כי אני עדיין בחיתוליי בכל הקשור לרשתות חברתיות. אני מנסה להבין מתי לפרסם הגיגים שלי או תמונות אקראיות שצילמתי, אבל בטח לא אכתוב מה אכלתי הבוקר, או אשוויץ שהלכתי לאימון כושר. את מי זה מעניין? מצד שני, זה כיף שיש דרך לשתף באופן ישיר בעשייה שאני מתגאה בה, אפשרות שלא היתה לי בימי 'חברים', אי אז במאה ה־19. אני כל כך עתיקה, שבטח ילדים חושבים שאני מתקופת הסרטים האילמים".

באיחוד של כוכבי "חברים", במאי. "יש בינינו חיבור פיזי בדנ"א, בדם שלנו", צילום: EPA

 

• • •

אניסטון גדלה בשכונת שרמן אוקס, בוואלי של מחוז לוס אנג'לס. להוליווד התוודעה מגיל צעיר בזכות הוריה: ג'ון אניסטון, שחקן ממוצא יווני שמככב כבר ארבעה עשורים באופרת הסבון היומית "ימי חיינו", וננסי דאו, שהבליחה לרגע בכמה סדרות טלוויזיה משנות ה־60, אך לא פיתחה קריירת משחק מעבר לכך. אניסטון, כפי שהתברר בהמשך, ניהלה בשלבים שונים בחייה מערכת יחסים סבוכה עם כל אחד מהם.

אביה, כיום בן 88, התגרש מאמה ועזב את הבית כשג'ניפר שהיתה בת 10. מאז הקשר ביניהם נסדק. "אני רק זוכרת שיום אחד אבא נעלם ולא ראיתי אותו שנה שלמה, עד שפתאום הוא התקשר ולקח אותי לקולנוע, ומשם התחלנו להתראות בסופי שבוע", סיפרה בעבר בראיון ל"הוליווד ריפורטר". "הוא לא מצטיין בשמירה על קשר, אבל תמיד התנצל שהוא עושה את המיטב שהוא יכול.

"הוא תמיד חזר וייעץ לי לא להיות שחקנית. הוא רצה שאהיה רופאה או עורכת דין, כדי שלא אחווה את שיברון הלב במקצוע הקשה הזה. בדיעבד, זה מה שדרבן אותי עוד יותר ללכת על המשחק. אני מאמינה שצריך ללכת אחר הלב וכל מה שיעשה אותך מאושרת".

למרות שבעבר הצהירה ש"אני כבר אדם בוגר, ואני לא יכולה עוד להאשים את אבי על שנטש אותי", לאורך השנים ידעו היחסים בין השניים עליות ומורדות. דווקא לפני פרוץ הקורונה התחדש פתאום הקשר הרופף ביניהם, בניסיון משותף להתקרב שוב כאב ובת.

עם אמה ניתקה אניסטון את קשריה ב־1999, כשזו פרסמה ספר צהוב על יחסיהן. ג'ניפר, שהיתה אז בשיא הצלחתה ב"חברים" ונאבקה לשמור על פרטיותה, לא אהבה, בלשון המעטה, את הצעד של אמה. בשל המריבה ביניהן, אניסטון לא הזמינה את אמה לחתונתה עם בראד פיט ב־2000, נישואים שהסתיימו כעבור שש שנים בבגידה הכואבת והסופר־מתוקשרת של פיט. לפני כעשור קיבלה דאו שבץ מוחי, פעמיים, ואניסטון חידשה את הקשר איתה ב־2015, שנה לפני שהלכה לעולמה בגיל 79.

אחרי מערכות יחסים חולפות עם הזמר ג'ון מאייר והשחקנים וינס ווהן וג'רארד באטלר, ב־2011 הכירה אניסטון את ג'סטין ת'רו, והשניים נישאו ארבע שנים מאוחר יותר - נישואים ששרדו שנתיים בלבד. מאז גירושיהם לא יוחסו לה רומנים באתרי הרכילות, ובשנתיים האחרונות השמועות הן שהיא שוקלת לאמץ ילד ולהתמסר לאימהות חד־הורית.

אניסטון מודה ששנים של טיפול פסיכולוגי עזרו לה בהתמודדויות לאורך חייה. "העברתי כמות נפלאה של זמן בניסיון להבין מה אני רוצה. בנוסף, קיבלתי דוגמאות למה אני לא רוצה להפוך. ראיתי אנשים שאני אוהבת הולכים לאיבוד בעלילה שהיא חייהם.

"אתה יכול לעזור למישהו רק אם הוא מוכן לקבל עזרה. ראיתי חברים שעברו משברים והחזיקו טינה ומרמור שאכלו אותם מבפנים. סליחה לא נמצאת באוצר המילים שלהם, וזה מאוד חבל, כי חשוב לסלוח לאנשים. דברים מסוימים הם בלתי נסלחים, ואנחנו יכולים פשוט לשים אותם בתיק קטן. אבל יש מקום לאנשים לצמוח ולשנות".

היית יכולה לראות את עצמך כפסיכולוגית?

"אני חושבת שהייתי יכולה להיות מטפלת ופסיכולוגית נהדרת, או אפילו רופאה. מישהי שמסייעת לאחרים להבריא. אני מטבעי אדם מלא אמביציה, כי בשבילי זאת המהות של להיות שמח בחלקך, להיות מרוצה, מסופק, ממומש כאדם - בלי חרטות או עכבות".

• • •

אניסטון שומרת על מעמדה כעשירה מבין יוצאי "חברים", עם הון המוערך ב־300 מיליון דולרים, הודות לכיכובה בפרסומות ולשותפויות שלה עם חברות קוסמטיקה וטיפוח העור, נוסף על ג'וב כפרזנטורית של מותג הטיפוח הוותיק Aveeno, שמתגמל אותה במשכורת שנתית של 10 מיליון דולרים. בשבוע שעבר אף הכריזה שתשיק מותג משלה, LolaVie, אבל לא מסרה פרטים נוספים.

עם שווימר, לאחרונה. הוא מכחיש, היא שותקת, צילום: מתוך אינסטגרם

 

בינתיים, לוח הזמנים שלה ממשיך להתמלא, עם שני סרטי דרמה שייצאו בשנה הקרובה וסרט המשך לקומדיית המסתורין "תעלומת רצח" שעלתה לפני שנתיים בנטפליקס, לצד החבר הטוב אדם סנדלר.

מה לגבי ה"חברים", אחרי שהאיחוד המיוחל תם ונשלם?

"ניסינו להיפגש מאז, כולנו יחד, אבל זה לא התאפשר. עשינו אינסוף שיחות וידאו בזום ואירחתי אצלי כמה מהם, עם הילדים. שווימר קפץ אלי, והכרתי לראשונה את הבת המקסימה שלו, קליאו, בת ה־10. התחייבנו שלא נחכה כל כך הרבה עד שנתראה בפעם הבאה.

"מה שאנחנו חולקים הוא נצחי. זה לא רק משהו טלוויזיוני, אלא חיבור פיזי בדנ"א, בדם שלנו. 'חברים' היתה חוויה יוצאת דופן, כמו חד־קרן. מסיבה כלשהי היקום שם אותנו יחד במקום אחד, לפרק זמן מסוים, ויצרנו דבר שהטביע חותם בלבבות של אנשים מסביב לעולם כולו".

d.ca@mail.com

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר