יום שני, 10.06.2024 שעה 03:03
מוק' מונדיאל (ד' אמריקה) 23-24
152-86ארגנטינה1
135-136אורוגוואי2
123-66קולומביה3
113-56אקוואדור4
93-66ונצואלה5
77-86ברזיל6
53-16פרגוואי7
57-36צ'ילה8
314-46בוליביה9
28-16פרו10
לוח משחקים
  • פרגוואי
  • 1 - 0
  • קולומביה
  • אקוואדור
  • 0 - 1
  • צ'ילה
  • אורוגוואי
  • 0 - 3
  • בוליביה
  • ברזיל
  • 1 - 0
  • ארגנטינה
  • פרו
  • 1 - 1
  • ונצואלה

בקונמבול פישלו, בשני הצדדים רוצים ניצחון טכני

אחרי הפארסה בסאו פאולו, בארגנטינה טוענים שברזיל לא איפשרה את קיום המשחק, אצל המארחת גורסים שהאלביסלסטה עזבו את המגרש. וגם: הטעות הקריטית

|
שחקני ארגנטינה וברזיל עם אנשי משרד הבריאות (רויטרס)
שחקני ארגנטינה וברזיל עם אנשי משרד הבריאות (רויטרס)

בדרום אמריקה ממשיכים הבוקר (שני) לנסות ולהבין מה יהיו ההשלכות של עצירת המשחק בין ברזיל לארגנטינה אמש, כבר לאחר חמש דקות של משחק, ומה היו ההתפתחויות שהובילו לעצירתו.

כזכור, הכל החל כשנציגי “Anvisa”, הסוכנות הלאומית הברזילאית לבריאות, נכנסו למגרש, דרשו מארבעה משחקני נבחרת ארגנטינה שמשחקים באנגליה להתפנות לבידוד, והביאו להפסקת המשחק. לאחר שההתאחדות הברזילאית הוציאה הודעה רשמית לפיה היא הייתה מופתעת מאוד מהמהלך של “Anvisa”, אט אט מתבררות הסיבות שהביאו להפסקת המשחק.

מנהלי “Anvisa” טוענים שהם הבהירו לאנשי נבחרת ארגנטינה שארבעה שחקנים, אמיליאנו מרטינס ואמיליאנו בונדיה מאסטון וילה וכן ג’ובאני לו סלסו וכריסטיאן רומרו מטוטנהאם, חייבים להיות בבידוד, זאת לאחר שהם שיקרו עם כניסתם וטענו שלא היו באחת המדינות ששהייה בהן ב-14 הימים האחרונים לפני הכניסה לברזיל מחייבת לפי החוק הברזילאי בבידוד.

ניימאר ומסי בשיחה עם אנשי משרד הבריאות (רויטרס)ניימאר ומסי בשיחה עם אנשי משרד הבריאות (רויטרס)

אלא שבנבחרת ארגנטינה קיבלו מקונמבול, התאחדות הכדורגל הדרום אמריקאית, מסרים לפיהם השחקנים יוכלו לשחק. זאת אחרי שבקונמבול הגיעו, כך נטען בברזיל, לסיכום עם משרד הבריאות הברזילאי על כך שיתאפשר לנבחרת ארגנטינה להופיע למשחק כרגיל, ומיד אחר-כך לחזור למדינתם. שר הבריאות אף אישר זאת בעצמו לקונמבול. אלא שקונמבול עשתה טעות גדולה בכך שאנשיה לא קיבלו את אותו אישור מ”Anvisa”, שאינה כפופה להחלטות של משרד הבריאות הברזילאי ואחראית על אכיפה של תקנות הקורונה.

כתוצאה מכך נוצר מצב בו בסוכנות הבריאות הודיעו לארגנטינה שהשחקנים לא יוכלו לשחק וצריכים להיות בבידוד. קונמבול סגרה עם משרד הבריאות שהם יוכלו לשחק. ארגנטינה קיבלה את ההודעה מקונמבול, עלתה למשחק, ואז אנשי סוכנות הבריאות שראו שלושה מארבעת השחקנים שצריכים להיות בבידוד על המגרש (מרטינס, לו סלסו ורומרו פתחו בהרכב), נכנסו לפעולה והביאו להפסקת המשחק.

סקאלוני וארגנטינה בעימות עם אנשי משרד הבריאות (רויטרס)סקאלוני וארגנטינה בעימות עם אנשי משרד הבריאות (רויטרס)

במשרד הבריאות הברזילאי סירבו כמובן לאשר סיכום כלשהו עם קונמבול ומטעם המשרד נמסר כי הם “תומכים ומכירים בהמלצות של “Anvisa”, הרשות הבריאותית שאחראית על ביקורת הבריאות במדינה”. 

כך או כך נבחרת ארגנטינה כבר סיימה את מסעה חזרה לארצה וכעת עיקר העיסוק הוא בשאלה מה יהיה הלאה. גם בארגנטינה וגם בברזיל מבינים שמשחק חוזר כנראה לא יהיה, מן הטעם הפשוט שאין שום מועד רלוונטי בו ניתן יהיה לקיימו. רק שמונה מחזורים שוחקו בינתיים במוקדמות המונדיאל בדרום אמריקה, שכן פתיחת המוקדמות נדחתה בגלל התפשטות וירוס הקורונה. בפיפ”א כבר אישרו חלון משחקים מיוחד באמצע ינואר שיכלול שני מחזורים, בנוסף ייערכו משחקים באוקטובר, נובמבר ומרץ ואין שום סיכוי שיצליחו לדחוס משחק נוסף.

ניימאר ודנילו (רויטרס)ניימאר ודנילו (רויטרס)

לכן, גם בארגנטינה וגם בברזיל מבינים שהוועדה המשמעתית של פיפ”א תפסוק ניצחון טכני במשחק, והשאלה היחידה היא למי. בברזיל כבר טוענים שהארגנטינאים הם שהחליטו לעזוב את המגרש, ושהכל היה יכול להיפתר אם ארבעת השחקנים האמורים היו נכנסים לבידוד וארגנטינה הייתה מגיעה לאצטדיון בלעדיהם, אך עדיין עם מספיק שחקנים כדי לשחק. בברזיל עוד טוענים שהנבחרת שלהם עמדה בתקנות כשהשחקנים “האנגלים”, ביניהם רוברטו פירמינו, אליסון, טיאגו סילבה, אדרסון, ריצ’ארליסון וגבריאל ז’זוס, לא הגיעו מאנגליה ונעדרו מהסגל, כפי שלטענתם היה צריך לקרות גם עם שחקני ארגנטינה.

מנגד בארגנטינה טוענים שהאחראית לקיום המשחק היא ההתאחדות הברזילאית והיא הייתה צריכה לדאוג לכך שנציגי סוכנות הבריאות לא ייכנסו למגרש ויביאו להפסקת המשחק. הארגנטינאים טוענים שההודעה של ההתאחדות הברזילאית אחרי המשחק, על כך שהיא הופתעה מהפעולה של הסוכנות, מעידה שהיא לא עשתה את עבודתה כראוי ולא פעלה באופן מספק כדי להבטיח את קיום המשחק. בשל כך, לטענת הארגנטינאים, האשמה היא על ברזיל והניצחון הטכני מגיע להם.

גם בברזיל וגם בארגנטינה מודעים לכך שכל החלטה שתתקבל תביא לערעור של הצד המפסיד, תחילה לבית הדין לערעורים של פיפ”א ולאחר מכן ככל הנראה גם ל-CAS, כך שהדרך להחלטה סופית עוד ארוכה.

אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */