עוד מחזור במוקדמות מונדיאל 2022 הסתיים, וכמעט כל הנבחרות הגדולות באירופה חגגו. גרמניה, שהחלה רע את הקמפיין, חוזרת לעצמה לאט לאט, פירקה הערב (ראשון) את ארמניה 0:6 ועלתה על חשבונה למקום הראשון בבית 10 בתום הסיבוב הראשון.
ספרד ידעה שהיא חייבת להשיג שלוש נקודות בבית מול ארמניה כי שבדיה דולקת אחריה בקרב על המקום הראשון בבית 2, והיא עשתה את העבודה עם 0:4 על גיאורגיה, האחרונה בבית.
6 צפייה בגלריה
הגרמנים חוגגים
הגרמנים חוגגים
הגרמנים חוגגים
(צילום: EPA)
נבחרת פולין, שככל הנראה לא תסיים את המוקדמות במקום הראשון בבית 9 בעקבות היכולת הפנטסטית של אנגליה, נלחמת על המקום השני שמוביל לפלייאוף. רוברט לבנדובסקי וחבריו הביסו 1:7 את סן מרינו (שער בכורה בקמפיין למפסידה).
בבית 5, בלגיה רשמה ניצחון חשוב מאוד על צ'כיה 0:3, ופתחה ממנה פער בפסגה של שש נקודות. בבית 3, שווייץ ואיטליה איכזבו כשסיימו בתיקו ללא שערים. מצד שני, אלופת אירופה שברה שיא כשהפכה לנבחרת הראשונה בעולם שלא מפסידה ב-36 משחקים רצופים. בשיא הקודם החזיקה ברזיל עם 35 משחקים ללא הפסד בין השנים 1993 ל-1996.

בית 3

שווייץ - איטליה 0:0 ג'ורג'יניו יכול היה לעלות את איטליה ליתרון, אבל שחקנה של צ'לסי החטיא בעיטה מהנקודה הלבנה בדקה ה-53.
6 צפייה בגלריה
לורנצו אינסינייה
לורנצו אינסינייה
לורנצו אינסינייה
(צילום: AFP)

בית 5

בלגיה - צ'כיה 0:3 רומלו לוקאקו קיבל כדור עומק בדקה השמינית ולא התקשה באחד על אחד מול שוער צ'כיה. אדן הזארד עשה את זה 0:2, ארבע דקות להפסקה. אלכסיס סאלמאקרס, שעלה כמחליף של יאניק קראסקו בדקה ה-57, הבקיע חמש דקות לאחר מכן את השלישי.
6 צפייה בגלריה
רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו
(צילום: EPA)

בית 2

ספרד - גיאורגיה 0:4 המארחת עלתה ליתרון משער של חוסה גאיה מוולנסיה. בעיטה של שחקן ההגנה אחרי כדור קרן, פגעה באחד משחקני גיאורגיה, הטעתה את השוער ונכנסה פנימה (14). מרקוס יורנטה בישל לקרלוס סולר את השני לספרדים (25). גאיה כבר חשב שהוא כובש צמד בדקה ה-33, אבל השער שלו נפסל. רגע לפני ההפסקה, פראן טורס קבע 0:3 מבישול נוסף של יורנטה. בסיומה של התקפה קבוצתית נהדרת, פבלו סראביה הבקיע את הרביעי לנבחרתו (63). גם מסראביה נמנע צמד, אחרי שכבש בתוספת הזמן, אולם השער נפסל גם כן בטענה לנבדל.
קוסובו - יוון 1:1 עמוק בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה, אנסטסיוס דוביקאס נתן ליוונים את היתרון. בדקה ה-92 ודאט מוריקי הדהים את כולם וקבע שוויון.
6 צפייה בגלריה
חוסה גאיה
חוסה גאיה
חוסה גאיה
(צילום: AFP)

בית 9

סן מרינו - פולין 7:1 כבר אחרי חמש דקות, מי אם לא רוברט לבנדובסקי, העלה את האורחת ליתרון. קארול סבידורסקי הכפיל (16). הפולנים כבר ב-0:3, לבנדבוסקי עם צמד (21). עוד לא הסתיימה המחצית, והאורחת עם עוד שער - הפעם קארול לינטי מטורינו אחראי לכיבוש. ניקולה נאני צימק בדקה ה-48 ל-4:1. אדם בוקסה המחליף כבש את החמישי לפולין (67). בוקסה לא עצר וכבש עוד שני שערים בתוספת הזמן.
6 צפייה בגלריה
אדם בוקסה
אדם בוקסה
בוקסה. שלושער תוך פחות מחצי שעה
(צילום: רויטרס)

בית 10

גרמניה - ארמניה 0:6 בישול נהדר של לאון גורצקה לסרג' גנאברי הסתיים בשער פנטסטי בבעיטה אלכסונית של שחקן באיירן מינכן (6). תשע דקות עברו וגנאברי כבר עם צמד. ההצגה הגרמנית לא הסתיימה, 0:3 אחרי שער של מרקו רויס (35). גורצקה הוסיף בישול שני - טימו ורנר הבקיע (45). בדקה ה-52 יונאס הופמן מבורוסיה מנשנגלדבאך עשה את זה 0:5. קארים אדמי בן ה-19 כבש את שער הבכורה שלו במשחק הראשון שלו במדי המאנשאפט בתוך תוספת הזמן.
6 צפייה בגלריה
סרג' גנאברי
סרג' גנאברי
סרג' גנאברי
(צילום: רויטרס)
רומניה - ליכטנשטיין 0:2 אלין טוסקה הניף את רגל שמאל עם בעיטה שטוחה מ-16 מטרים לפינה הימנית - חתיכת שער יפה (11). נגיחה מתוך הרחבה של כריסטיאן מנאה (18), מבישול של יאניס חאג'י, קבעה 0:2.
פורסם לראשונה: 21:39, 05.09.21