עוד ג'וב לחבר של לפיד

אושר בממשלה מינויי השגרירים בארה"ב ובקנדה

השרים הצביעו בעד מינויים של מייק הרצוג לשגריר בוושינגטון ורונן הופמן לשגריר באוטווה • הופמן היה ח"כ מטעם יש עתיד, בממשלה שיאיר לפיד שימש בה כשר האוצר (פוליטי מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הופמן מימין, הרצוג משמאל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 ובאדיבות המצלם)

ישיבת הממשלה האחרונה קודם כניסת השנה החדשה התקיימה הבוקר (ראשון), במשרד ראש הממשלה בירושלים.

אחרי דברי ראש הממשלה נפתלי בנט, שעסקו במאבק בנגיף, הצורך לשמור על תו ירוק בבתי הכנסת בשעת התפילות ושוב חלוקת מחמאות למה שיו"ר ימינה מכנה "הממשלה הטובה", אישרו השרים את הצעות המינוי של יו"ר יש עתיד, שר החוץ יאיר לפיד.

הראשון, והחשוב ביותר, הוא מייק הרצוג, אחיו של נשיא המדינה יצחק הרצוג, שמונה להיות שגריר ישראל בארצות הברית. הוא יחליף בתפקידו את השר לשעבר גלעד ארדן, שמונה לתפקיד מייד לאחר כינון ממשלת נתניהו-גנץ, וכעת ישאר שגריר ישראל באו"ם. על מינוי זה החליטו שני ראשי הממשלה, בנט ולפיד, במשותף - כך שהרצוג יכהן בתפקידו גם בימי יאיר לפיד כראש הממשלה.

שר החוץ לפיד בירך לאחר המינוי: "תת אלוף במילואים מייק הרצוג הוא האיש הנכון למלא את התפקיד. מצפה לעבודה המשותפת בשמירה על היחסים המיוחדים עם השותפה החשובה והאסטרטגית שלנו, ארצות הברית".

המינוי השני הוא של הד"ר רונן הופמן לתפקיד שגריר ישראל בקנדה. להופמן רזומה מרשים כיועץ מדיני ואסטרטגי, אך מעל המינוי נודף ריח של ניצול כוח פוליטי: הופמן היה חבר כנסת מטעם מפלגת יש עתיד בימיה בממשלת נתניהו בשנים 2013 עד 2015, אז זכתה ל-19 מנדטים בריצתה הראשונה לכנסת. הוא נותר חברו של לפיד, אז שר האוצר וכיום שר החוץ, האחראי על הבאת מינויי שגרירים לממשלה.

בהודעתו החמיא ללפיד להופמן - אך החסיר מן הספר את העובדה שכיהן כח"כ במפלגתו: ‏"הופמן כיהן בתפקידים המהווים ארגז כלים רחב. יש לו את הניסיון הנדרש והידע המקצועי שיסייעו לו לבצע את התפקיד על הצד הטוב ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר