בעוד נבחרת הכדורגל תפגוש הערב (שבת) את נבחרת אוסטריה למשחק חשוב במוקדמות הגביע העולמי, למונדיאל אחר כבר העפלנו - מונדיאל הפוקר.
נבחרת ישראל העפילה היום לאליפות העולם בפוקר ספורטיבי אחרי שסיימה במקום השני בבית האסייתי של המוקדמות (פוקר הוא ככל הנראה ענף הספורט היחיד שבו אנחנו עדיין משויכים לאסיה).
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בפוקר
נבחרת ישראל בפוקר
שיחק להם קלף. נבחרת ישראל בפוקר
(צילום: התאחדות הפוקר הישראלית)
פוקר ספורטיבי, או בשמו הרשמי מאץ' פוקר (Match Poker), הוא וריאציה קבוצתית של משחק הטקסס הולדם הפופולרי. הרעיון מאחורי מאץ' פוקר הוא לצמצם את אלמנט המזל הקיים בפוקר ובכך להקנות למשחק ערך ספורטיבי. במשחק מאץ' פוקר שחקני הנבחרת מתפזרים בין מספר שולחנות תוך שהם מבודדים אחד מהשני ובלי יכולת לתקשר. אותם הקלפים בדיוק מחולקים בכל השולחנות – ובסיום כל יד מוענקות לנבחרות נקודות לפי תוצאת היד. לאחר מספר ידוע מראש של ידיים, מחשבים את הניקוד הכללי ומכריזים על הנבחרת המנצחת. המאץ' פוקר כבר זכה להכרה על ידי GAISF, ארגון הגג של התאחדויות הספורט הבינלאומיות.
אחרי שני טורנירי מוקדמות בהם לא הצליחה ישראל להשיג את הכרטיס, היום היא עשתה זאת בטורניר ההזדמנות האחרונה. משחקי המוקדמות נערכו אונליין – כשהנבחרת הישראלית התרכזה בבית האקדמיה הישראלית לפוקר בראשון לציון כשהשחקנים פוזרו בחדרים שונים.
2 צפייה בגלריה
מתן גרינברג
מתן גרינברג
שחקן הנבחרת מתן גרינברג במהלך המוקדמות
(צילום: התאחדות הפוקר הישראלית)
בתום יום המשחקים ישראל דורגה שנייה עם 602.5 נקודות, נקודה וחצי יותר מהפיליפינים שסיימה שלישית ו-24 נקודות פחות מקזחסטן הראשונה.
גיוס השחקנים לנבחרת נעשה באמצעות התאחדות הפוקר הישראלית שערכה במהלך סגרי הקורונה ליגת פוקר אונליין וטורניר אליפות ישראל בפוקר אונליין מהם נבחר סגל הנבחרת: שחר צוונג, יפעת לוי, רונן ול, זיו ליינונד, מתן גרינברג, אייל פרל ועומרי אלמליח. מאמן הנבחרת סטס טישקביץ' ומנהל הנבחרת שמעון יפה שימשו אף הם כמחליפים בחלק מהמשחקים.