איתי גרשון הניף את ידיו לקהל, צעק לאוהדיו "אני אוהב אתכם", אבל לא חגג ניצחון למרות שגם לא הפסיד. הלוחם הישראלי סיים הערב (שבת) בתיקו בקרב ברוטרדם נגד הצרפתי גריק בילה במשקל קל-כבד (עד 70 ק"ג) בליגת הגלורי היוקרתית.
גרשון (29), הידוע בכוחו העצום ובבעיטות המרהיבות שלו, עלה לזירה לצלילי שיר של ריצ'ארד הקטן והציג קרב טוב מול הצרפתי הצעיר (29) אשר נחשב בארצו לכוכב עולה.
3 צפייה בגלריה
איתי גרשון
איתי גרשון
איתי גרשון הערב במהלך מנוחה בין הסיבובים
(צילום מסך)
בילה הפעיל לחץ בסיבוב הראשון וניסה לנצל את יתרון הגובה שלו (1.80 מטר). גרשון השתפר מאוד בסיבוב השני ולא הסתפק באגרופים ובעיטות, אלא ניסה גם להכריע את המאבק לטובתו בבעיטת ברך בקפיצה. מאמנו רועי הייזלר האיץ בו: "קדימה איתי, זה שלך, כנס בו".
בסיום הסיבוב השלישי, שגם הוא היה שקול, הניף גרשון את ידיו למעלה, השדרים הגיבו: "הוא חושב שניצח, אבל אנחנו לא משוכנעים". ואכן, שניים מבין חמשת השופטים פסקו על ניצחון לגרשון, שניים לבילה ואחד החליט על תיקו, דבר שאכן התברר כתוצאה הסופית.
3 צפייה בגלריה
איתי גרשון
איתי גרשון
הרגיש שניצח. איתי גרשון
(צילום מסך)
הקרב התקיים ברוטרדם לעיני 16,000 צופים אחרי שנדחה בעבר פעמיים בגלל תנאים סניטריים במקום. היה זה הקרב הראשון של גרשון במסגרת זו מאז 2019, בטרם נעצרה הפעילות העולמית בגלל הקורונה.
גרשון (1.76 מטר) הגיע לקרב במאזן 1:4 בליגת הגלורי. אחרי ניצחונות על רפאל דודק, ג'סטין יוטון וטרבור ראגין הוא נוצח על ידי לוק ווילאן במאי 2019 ושבעה חודשים לאחר מכן ניצח בקרב האחרון שלו את הסיני לי ז'או יאנג. בילה רשם לפני הקרב שלושה ניצחונות ושני הפסדים בליגת הגלורי.
3 צפייה בגלריה
מאמנו של איתי גרשון, רועי הייזלר
מאמנו של איתי גרשון, רועי הייזלר
מאמנו של איתי גרשון, רועי הייזלר
(קרדיט : אורן אהרוני)
הקרב בין השניים התנהל במסגרת ערב קרבות שהמרכזי שבו יהיה עימות במשקל כבד בין ההולנדי-מרוקאי האגדי באדר הארי לפולני ארקדיוש ורוסק.
הארי (36), אלוף העולם לשעבר ומגדולי הספורטאים בענף בכל הזמנים, חזר לזירה אחרי הפסדו האחרון בסוף שנת 2020 לרומני בנג'מין אדגבוי. במשקל הקל-כבד ינסה אלכס פריירה להגן על תוארו בקרב מול הרוסי ארטיום וחיטוב.
דונובן ויסה מסורינאם זכה בתואר העולמי במשקל בינוני (עד 84 ק"ג) לאחר שניצח בנוק אאוט את התוניסאי יוסרי בלגראווי. אחרי שדווקא בלגראווי שלט בקרב הצליח ויסה לשלוח ברך לפניו של התוניסאי שהפילה אותו לקרשים, ולאחר מכן הוא לא הצליח להתאושש. "אמרתי שאעשה את זה וראיתם", הגיב המנצח. "התואר הזה אומר הרבה בשבילי".
בקרב הראשון שנערך הערב, גם הוא במשקל עד 70 ק"ג, ניצח המרוקאי מוחמד הנדוף בנוק אאוט את הברזילאי מנואל רובסון מנוטו.