מספר אלמנטים בעלי השלכות גורליות על נבחרת ישראל יעמדו מחר (שבת, 21.45) למבחן באצטדיון סמי עופר: קרב על המקום השני בבית מול נבחרת איכותית כמו אוסטריה, משחק שבו מנור סולומון יצטרך סוף סוף להראות דומיננטיות, דרבי פרטי של וילי רוטנשטיינר שרוצה על הדרך להוסיף נקודות לרזומה האישי במסגרת הפנטזיה לקבל ג'וב באחת ממדינות המפרץ – וחשש של ההתאחדות מהתנהגות הקהל כלפי מונס דאבור.
אחרי שישראל פירקה את איי פארו 0:4 עם פסטיבל שיא הכיבושים של ערן זהבי, לכולם ברור שהסיפור הפעם הולך להיות שונה לחלוטין. הנבחרת שוב תקיים אימון מסכם בלבד, היום אחר הצהריים בחיפה בשל לוח הזמנים הצפוף.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
וילי רוטנשטיינר. יש לו מה להוכיח
(צילום: ראובן שוורץ)
אוהדי הנבחרת קונים שידור חוזר של משחק החזרה של זהבי לנבחרת לפני שנתיים וחצי על הדשא בחיפה, כשהבקיע שלושער מדהים בדרך ל-2:4. אלא שאוסטריה הנוכחית דומה יותר לזו שנקמה בווינה עם 1:3 שהחזיר אותנו למקומנו הטבעי בקמפיין ההוא.
מאז היא רק הלכה והשתפרה, כשהשיא הגיע ביורו, כשגררה את איטליה הגדולה להארכה בשמינית הגמר בוומבלי לפני שנכנעה 2:1. אמנם שלשום האוסטרים לא בדיוק הרשימו ב־0:2 בקישינב על מולדובה, ללא הכוכב הפצוע מרסל סאביצר, אבל גם ככה מדובר בנבחרת שמציגה סגל מצוין שכולל 13 שחקני בונדלסיגה, ושם גדול כמו דויד אלאבה, שעבר לאחרונה לריאל מדריד.
ישראל תצטרך לקבל הפעם גם את מנור סולומון. שחקנה של שחטאר דונייצק כבש רק שני שערים במשחקים רשמיים, אחד מהם בקמפיין הזה נגד מולדובה החלשה. גם רוטנשטיינר יעלה כאמור עם מוטיבציה מיוחדת. הוא מודע לניסיון ההדחה לפני איי פארו ורוצה להוכיח משהו להתאחדות הישראלית, כאשר הוא לא ממש סופר את בכיריה. בתום הקמפיין הוא יעבור לאגף ההדרכה, אבל מנסה לשדרג את הרזומה שלו בכדי לקבל הצעה לאמן באחת ממדינות המפרץ. המאמן רוצה להעביר מסר ברור גם להתאחדות האוסטרית שוויתרה עליו למרות המהפכה שעשה בנבחרות הצעירות.
2 צפייה בגלריה
מנור סולומון מול פפה ורובן נבש
מנור סולומון מול פפה ורובן נבש
מנור סולומון. שני שערים במשחקים רשמיים
(צילום: רויטרס)
מעבר לכך, מה שעלול להעיב על החגיגה זו המתיחות בין דאבור לאוהדי הנבחרת, שרבים מהם כועסים על הפוסט שהעלה במהלך המהומות בירושלים. בהתאחדות יש כוננות לקבלת פנים לא נעימה שצפויה לחלוץ הופנהיים והובילו קמפיין להרגעת הרוחות, כולל קריאות של שחקנים בכירים לכבד את המעמד.
ערן זהבי אף התבטא בנושא: "לא רוצה לחשוב על דברים כאלו, רוצה שידברו מחר בלילה בחיפה על הניצחון שלנו ולא על שריקות הבוז. ההתאחדות החליטה להחזיר את דאבור ואצילי, הם התחרטו והגדולה שלנו כחברה להכיל טעויות. לי אישית מובן שעושים טעויות, רואה את העליהום, אבל חשוב להתעסק בקהל הטוב של הנבחרת. יש לנו נבחרת אחת, ערבים ויהודים. מבין שאנשים נפגעו ממנו, גם הוא יודע את זה, אבל גם אני לא התכוונתי לפגוע באנשים עם תקרית סרט הקפטן והנה אני פה היום. גם לפני החזרה שלי לקחתי את ההשלכות האפשריות, ציפינו שיהיה בוז, אבל בסוף קיבלו אותי באהבה גדולה. צריכים את הקהל בסמי עופר במוד טוב, חייב להיות מלא".
ההתאחדות לכדורגל הודיעה היום כי דור פרץ סובל מחבלה בברכו ולכן שוחרר מהסגל. הוא לא ישחק נגד אוסטריה ודנמרק.