שר התרבות והספורט, חילי טרופר, סיכם היום (חמישי) עם משרד הבריאות על פטור מבידוד לחברי המשלחת הפראלימפית הישראלית. לפי הסיכום שהושג, חברי המשלחת שישובו מטוקיו יוכלו להתראות עם בני משפחתם ולבלות במרחב הפתוח, אך לא יוכלו להיכנס למקומות ציבוריים הדורשים תו ירוק למשך שבוע מזמן חזרתם.
ההחלטה נובעת מהרצון להדגיש את החשיבות החברתית וההישגית בהצלחת המשלחת הישראלית למשחקים הפראלימפיים, ולאור העובדה כי חברי המשלחת שהו בתנאי בועה וביצעו בדיקות קורונה במהלך כל השהות שלהם בטוקיו.
2 צפייה בגלריה
סמואל
סמואל
מורן סמואל. יצאה נגד ההנחיות המגבילות
(צילום: לילך וייס)
שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "הספורטאים הפראלימפיים הם אלה שמנצחים כל יום מחדש ומרכיבים משלחת ישראלית מצוינת. אנחנו מאחוריהם עם כל הלב והנשמה, רק שימשיכו לשבור כל יום את הגבולות של עצמם".
כזכור, חברי משלחת ישראל למשחקים הפראלימפיים בטוקיו החלו לחזור בשבוע החולף לארץ, עטורי הישגים, ובמקום להתקבל בחיבוק חם ואוהד הם התבשרו שיצטרכו להיכנס לבידוד לפי תקנות הקורונה. הבעיה העיקרית היא שרוב המשלחת לא מחוסנת בחיסון השלישי נגד הנגיף, ולכן לפי התקנות הם היו צריכים להיכנס לבידוד לאחר הנחיתה בארץ, אך היה מתאפשר להם לצאת לאימונים.
2 צפייה בגלריה
חילי טרופר באולפן ynet
חילי טרופר באולפן ynet
השר חילי טרופר. "מאחורי הספורטאים עם כל הלב והנשמה"
(צילום: משה מזרחי)
יו"ר הועד הפראלימפי, ד"ר שוקי דקל, סיפר: "אנחנו משלחת של 70 איש ורק שבעה הספיקו לעשות חיסון שלישי, כי רובם צעירים וההוראה לחסן את כולם הגיעה לאחר שטסנו לטוקיו. משרד הספורט עזר לנו והתאפשר לנו סגר נושם. צריך שיקול דעת. ספורטאים חוזרים מהמשחקים, לא ילכו עכשיו להתאמן".
מי שלא הצליחה להבין את ההנחיות היא מדליסטית הכסף, החותרת מורן סמואל, שאמרה: "אנחנו נחתנו לאחר ההנחיות שנכנסו לתוקף, ומה שנותנים לנו זה בידוד נושם כדי לצאת לאימונים. מה שמעניין אותי עכשיו, שבוע אחרי שנחתתי מהאולימפיאדה, זה לא ללכת לאימונים. זו אולי התקופה היחידה שלא אלך בה להתאמן – השבועיים היחידים בחיים".