התחלנו עונת כדורגל חדשה, אבל נשארנו עם אותן צרות ישנות. שלושה משחקים שהסתיימו בתיקו מאופס, חלקם מעניינים יותר וחלקם פחות. המשותף לכולם הוא שהקהל (וצופי הטלוויזיה) חשו שעבדו עליהם. הרי האוהד משלם כדי לראות הצגה או לכל הפחות איזה גול, אבל רוב הקבוצות בליגה השוויונית שלנו מגיעות לשליש האחרון של המשחק ומסתפקות בנקודה היקרה, יקרה עוד יותר לצופים, תרתי משמע.
אולי זה מגיע מהמאמנים שחוששים למעמדם מול בעלי הקבוצות ומחלחל לשחקנים, אך את הצופים זה לא מעניין ומדיר אותם מהמגרשים. שחקנים משתטחים אחרי כל נגיעה, מורחים הוצאות חוץ, מעכבים חידוש משחק אחרי שריקה לטובת היריבה על ידי החזקת הכדור או זריקתו למעלה, שוערים בועטים כדור מהצד הרחוק של תיבת החמש, מאמנים מבצעים חילופים כל כמה דקות בודדות כדי לעצור את המשחק, ספסלי קבוצות מעוררים פרובוקציות ועוד שלל דוגמאות מכל הסוגים.

1 צפייה בגלריה
והיב חביבאללה
והיב חביבאללה
0:0 בין נוף הגליל להפועל ירושלים
(צילום: שרון צור)

הגיעה העת לשני שינויים. הראשון הוא לא לתת נקודות על תיקו אפס. קבוצה שרק מחפשת להתגונן ולבזבז זמן, דינה להפסיד גם את הנקודה. היא תיאלץ להתקיף עם כל הכלים בדקה ה-80 ואולי גם קצת להפקיר את ההגנה, אך בצורה זו יש הסתברות גבוהה יותר שהקהל יראה גול דרמטי או שניים. במקרה הגרוע היא תפסיד, אך גם ככה היא לא הייתה מקבלת נקודה בתיקו מאופס. קבוצה שמחמיצה הזדמנויות להבקיע בחלק הראשון ומבזבזת זמן בשני לא צריכה לקבל מחמאות על כך שהייתה שווה יותר מתיקו. אם הייתה מבקיעה שערים, היא אכן הייתה שווה יותר מתיקו.
השינוי השני הוא לעצור את השעון בכל זמן שהכדור לא במשחק, ולהעביר את שעון המשחק מהשופט הראשי אל שופט הווידאו, והוא יוצג גם לקהל בדיוק כמו בכדורסל. ידוע לכל שתוספת הזמן אינה שוות ערך לדקות שאינן משוחקות בזמן החוקי. בנוסף לכל זאת, יש להתיר לשופט להוסיף זמן בהתאם לשיקול דעתו, הרי לא נרצה לעצור התקפה באמצע. בדומה לשיפוט הווידיאו שהכדורגל העתיק מהכדורסל, גם סוגיית זמן המשחק המבוזבז רלוונטית ומייאשת את הצופים שרוצים לראות כדורגל.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני