כריסטיאנו רונאלדו ריגש את עולם הכדורגל אחרי שחזר למנצ'סטר יונייטד על מנת לסגור מעגל, אבל הוא לא הראשון שעושה זאת. הנה כמה קאמבקים של כוכבים שחזרו למועדוני העבר שלהם במטרה לשחזר את התהילה. חלק הצליחו, חלק פחות.
8 צפייה בגלריה
בניון, לברון, קאקה
בניון, לברון, קאקה
בניון, לברון, קאקה
(צילום: ראובן כהן, AP, AFP)

קאקה | מילאן

ביוני 2009 ריאל מדריד שילמה כ-70 מיליון אירו למילאן עבור קאקה, אז אחד הכדורגלנים הטובים בעולם וכוכב מילאן. גם CR7 עבר באותו קיץ למדריד, אבל בעוד הפורטוגלי פרח - לברזילאי קרה בדיוק ההפך. הוא מיעט לשחק והמעבר נחשב לכישלון גדול. אז הוא חזר למילאן.
ריאל מדריד ויתרה על דמי ההעברה ושיחררה אותו למילאן בחינם בספטמבר 2013. קאקה היה רק בן 31, לא גיל מבוגר מדי, אבל נראה כמו שחקן עבר. הוא הגיע למועדון שאותו כבר לא הכיר. זאת לא הייתה מילאן הגדולה שזכתה בליגת האלופות, וגם הוא לא היה קאקה הגדול. הוא אמנם כבש שבעה שערים ב-30 הופעות, אבל הרוסונרי סיימו רק במקום השמיני בסוף עונת 2013/14 וקאקה המשיך לאורלנדו מה-MLS.
8 צפייה בגלריה
קאקה בקאמבק למילאן
קאקה בקאמבק למילאן
הקאמבק לא צלח. קאקה
(צילום: גטי אימג'ס )

תיירי הנרי | ארסנל

גדול שחקני ארסנל בכל הזמנים עזב אותה ב-2007 לטובת ברצלונה, שתי העונות הראשונות שלו בספרד היו מצוינות והוא זכה בתואר שחסר לו: ליגת האלופות. לאחר שחל פיחות במעמדו, הוא עבר לניו יורק רד בולס מה-MLS.
בינואר 2012 הוא הושאל לחודשיים לתותחנים, קאמבק מאוד קצרצר אך יחד עם זאת - מרגש. הוא הספיק לכבוש ארבעה שערים, כולל שער ניצחון מול סנדרלנד. ארסנל מצידה רצתה שהוא ימשיך עד תום העונה, אולם הצרפתי רצה לחזור לארה"ב ולסיים שם את הקריירה, ולאוהדי התותחנים נותר לתהות מה היה קורה אם הוא היה נשאר.
8 צפייה בגלריה
הנרי כובש שער ניצחון
הנרי כובש שער ניצחון
היה קצר ולעניין. הנרי כובש שער ניצחון מול סנדרלנד
(צילום: גטי אימג'ס )

יוסי בניון | מכבי חיפה

אי אפשר בלי זווית ישראלית. אחרי 12 שנים של קריירה אירופית מפוארת, נער הפלא של הכדורגל הישראלי חזר למכבי חיפה, המועדון אותו הוביל לשתי אליפויות והפך בו לאגדה בזמן קצר מאוד. המטרה הייתה אליפות, אבל כמו כדורגלנים רבים שחוזרים - זה נגמר רע מאוד.
אמנם בעונתו השנייה מכבי חיפה זכתה בגביע המדינה, אבל מיד בסיום הגמר בניון הודיע כי הוא עוזב את הקבוצה ודווקא ליריבה המרה ביותר: מכבי תל אביב. בהקשר זה ניתן לציין את אליניב ברדה, שחזר אחרי שנים יפות בבלגיה להפועל באר שבע, שם זה דווקא כן נגמר באליפות.
8 צפייה בגלריה
נגמר לא טוב, למרות הגביע
נגמר לא טוב, למרות הגביע
נגמר לא טוב, למרות הגביע
(צילום: אורן אהרוני )

אלן אייברסון | פילדלפיה סיקסרס

היו קאמבקים מרגשים גם ב-NBA (ספוילר, נגיע בסוף לגדול מכולם), אחד מהם היה של "התשובה". שלוש שנים אחרי שעזב את פילדלפיה לטובת חיפוש אחר טבעת אליפות (ללא הצלחה), אלן אייברסון חזר לקבוצה הראשונה שלו בליגה, בה כיכב עשור שלם והפך לאחד מגדולי שחקניה.
בנובמבר 2009 הוא חתם על חוזה מינימום בקבוצה, האוהדים הנרגשים מילאו את היציעים ומדי פעם הוא הזכיר נשכחות. שלושה חודשים מאוחר יותר הוא עזב את הקבוצה עקב מחלת בתו וסיים עם קריירת ה-NBA שלו.
8 צפייה בגלריה
אייברסון ב-2009
אייברסון ב-2009
כבר לא היה אותו שחקן. אייברסון ב-2009
(צילום: AP)

פרננדו טורס | אתלטיקו מדריד

"אל ניניו" עזב את אתלטיקו מדריד לטובת ליברפול, הצליח בגדול באנפילד ועבר לצ'לסי תמורת 50 מיליון פאונד. בצ'לסי הוא כבר התקשה לשחזר את ההצלחה, ומשם התגלגל למילאן עד שבינואר 2015, כמעט שמונה שנים אחרי שעזב אותה, הוא שב לאתלטיקו מדריד.
זאת הייתה אתלטיקו הרבה יותר חזקה ממה שהוא זכר, אבל הוא הצליח להשתלב בה בצורה יפה, גם אם לא כבש בצרורות, ולהוסיף לעצמו את גביע הליגה האירופית בו זכה עם קבוצת נעוריו ב-2018.
8 צפייה בגלריה
טורס חוגג
טורס חוגג
היה בורג חשוב. טורס
(צילום: גטי אימג'ס )

וויין רוני | אברטון

ביולי 2017, 13 שנה אחרי שעזב לטובת מנצ'סטר יונייטד והפך אצלה לאגדה, וויין רוני חזר למועדון בו הכל התחיל: אברטון. החלוץ פתח את הליגה בסערה עם שני שערים בשני המחזורים הראשונים, בהמשך נרגע וסיים עם עשרה שערים את העונה.
כשרוני הגיע לאברטון, הקריירה שלו כבר הייתה בירידה, והוא לא הצליח לחזור להיות השחקן הגדול שהיה, למרות עשרת השערים שכבש. הטופיז סיימו את הפרמייר-ליג במקום השמיני, ורוני המשיך משם לדי.סי יונייטד האמריקנית.
8 צפייה בגלריה
נתן עונה סבירה. רוני
נתן עונה סבירה. רוני
נתן עונה סבירה. רוני
(צילום: AP)

לברון ג'יימס | קליבלנד קאבלירס

אם כל הקאמבקים. ב-8 ביולי 2010 לברון הפך לשנוא נפשם של אוהדי קליבלנד לאחר שהכריז באותו ראיון ידוע לשמצה/אגדי (תלוי איך בא לכם להסתכל על זה) שהוא "לוקח את הכישרון שלו למיאמי", ומצטרף לחבריו הטובים דוויין ווייד וכריס בוש. כזכור, זה נגמר בשתי אליפויות וארבעה גמרים.
ביולי 2014 הייתה לג'יימס הזדמנות להפוך שוב לשחקן חופשי ולחתום היכן שירצה. הפעם זה היה בלי משדר מיוחד של ESPN ובלי מסיבת עיתונאים, הוא כתב מאמר ל"ספורטס אילוסטרייטד" בו הסביר שהדבר הכי חשוב לו כרגע זה להביא תואר לעיר קליבלנד. ביחד עם קווין לאב וקיירי ארווינג הוא יצר "ביג 3" חדש ושינה את החיים של דייויד בלאט, שהיה בטוח שהוא מגיע לקאבלירס הצעירים כדי לבנות קבוצה מאפס.
8 צפייה בגלריה
זכה באליפות סנסציונית. לברון
זכה באליפות סנסציונית. לברון
זכה באליפות סנסציונית. לברון
(צילום: EPA)
ב-2016 קינג ג'יימס סגר מעגל בצורה הכי מרגשת שיש כשהפך את הקאבס לאלופת ה-NBA בפעם הראשונה בהיסטוריה, אחרי ניצחון סופר-דרמטי בסדרה משוגעת מול גולדן סטייט ווריורס, אותה קבוצה ששברה באותה עונה את שיא הניצחונות בעונה הסדירה. גם שונאיו הגדולים ביותר של לברון לא היו יכולים להישאר אדישים לרגע בו הוא צעק בדמעות "קליבלנד, זה בשבילך".