היום (שלישי) נערך טקס לזכר י"א חללי מינכן באנדרטה הממוקמת סמוך לבית החולים איכילוב. כמו בכל שנה, הטקס מתקיים בתאריך העברי להירצחם של חברי המשלחת הישראלית.
במעמד הטקס נכחו שר התרבות והספורט חילי טרופר, יו"ר הוועד האולימפי יגאל כרמי, מנכ"ל הוועד גילי לוסטיג, מחזיק תיק הספורט בעיריית תל אביב ליאור שפירא, שגרירת גרמניה בישראל סוזן ואסום ריינר, המשפחות, מאמנים וספורטאים.
4 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
אבישג סמברג
אבישג סמברג
אבישג סמברג
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
אשרם וזוסמן
אשרם וזוסמן
אשרם וזוסמן
(צילום: עוז מועלם)
כזכור, רק לפני חודש ולראשונה בתולדות המשחקים האולימפיים, י"א חללי מינכן הוזכרו בטקס הפתיחה. "לפני 49 שנה התחולל שבר שגם השנים הרבות לא יאחו אותו", אמר השר טרופר. "בתקופה האחרונה יצא לי להכיר מקרוב את אנקי שפיצר ואילנה רומנו, וראיתי כיצד לאחר שנים ארוכות הכאב נוכח. באותו יום ב-1972 אירוע הספורט החשוב בעולם זוהם. ההתעלמות של האירוע במהלך השנים של הוועד האולימפי הוסיפה חטא על פשע, אבל שנים רבות של חרפה הסתיימו עכשיו בטוקיו. ישראל אינה שוכחת את בניה, אני מקווה ששנה הבאה נציין יובל עם נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך, שכבר הוזמן".
כרמי הוסיף: "השנה כמדי שנה מתכנסים כאן באנדרטה, 49 שנה עברו מאז ותחושת העצב והאובדן עדיין כאן. מהר מאוד הפך הרצח לבעל מימדים היסטורים, הוא מצוין בטקסים רבים ובאתרים רבים בעולם, אך בין כולם נפקד קולו של הוועד האולימפי הבינלאומי מסיבות שאינם מובנות לי עד היום".
4 צפייה בגלריה
יעל ארד
יעל ארד
(צילום: עוז מועלם)
"כן, הרצח התקיים בעת המשחקים האולימפיים במינכן ונראה שהדבר הנכון לעשותו היה לזכור אותו וחשוב מכל, להזכירו בבחינת תדע האנושות בפני כוחות הרוע הניצבים בפניה. אנו שמנו לעצמנו מטרה למנוע מאבק הזמן להשכיח את האירוע ולהתמיד בהנצחת יקירנו. המשפחות, ברשות אנקי שפיצר ואילנה רומנו יצאו למסע ומטרתו הכרה של הוועד האולימפי הבינלאומי ברצח שהתרחש בעת המשחקים", סיכם.