"לוחם בחייו ולוחם במותו": ראשי המדינה מספידים את בר-אל חדריה שמואלי ז"ל

בנט: "בר-אל נאבק על חייו עד הרגע האחרון, כאשר עם ישראל כולו נשא עבורו תפילות" • גנץ: "התפללתי בליבי שיתאושש, אך הבשורה הקשה הגיעה - ואיתה כאב גדול" • הנשיא הרצוג: "עצוב וכואב מאד את לכתו" • נתניהו: "נשבר הלב"

בר-אל חדריה שמואלי ז"ל , צילום: מתוך אינסטגרם

"בר-אל היה לוחם בחייו ולוחם במותו", ספד לפני שעה קלה ראש הממשלה, נפתלי בנט, עם פטירתו של לוחם מג"ב, בר-אל חדריה שמואלי. "קיבלתי בצער עמוק את הבשורה המרה על מותו של בר-אל, שנפל בהגנה על ביטחון ישראל. הוא נאבק על חייו עד הרגע האחרון, כאשר עם ישראל כולו נשא עבורו תפילות. אין מילים מספקות כדי לנחם את המשפחה באבלה הכבד. אני מבקש לשלוח חיבוק גדול למשפחה שאיבדה את היקר לה מכל. תהא נשמתו של בר-אל צרורה בצרור החיים".

שר הביטחון, בני גנץ, סיפר כי "רק לפני מספר ימים נכנסתי לחדרו והתפללתי בליבי שיתאושש, אך הבשורה הקשה הגיעה - ואיתה כאב גדול. בר-אל חדריה שמואלי, מטובי בניה של המדינה, נפל בהגנה על המולדת ותושבי הדרום. בשם מערכת הביטחון, אני שולח תנחומים מעומק ליבי להוריו ולבני משפחתו. שלא תדעו עוד צער".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ציין כי הוא "עצוב וכואב מאד את לכתו של לוחם מג״ב, סמ"ר בר-אל חדריה שמואלי, שנפל בפעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. בשבוע האחרון הייתי בקשר רציף עם אימו ניצה, ונשאנו עם העם בישראל תפילות להחלמתו. רעייתי מיכל ואני מחבקים את המשפחה ומשתתפים באבל הכבד על לכתו של בן יקר ואהוב".

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו: "נשבר הלב. אני ורעייתי שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתו של בר-אל חדריה שמואלי, לוחם ביחידת המסתערבים של מג"ב שנפל בהגנה על המדינה. בימים האחרונים התפללנו יחד עם כל עם ישראל לרפואתו. קיווינו לנס, אך לצערנו הנורא מכל קרה. אנחנו מחבקים את יוסי וניצה ואת כל המשפחה. בר-אל נלחם יחד עם חבריו בנחישות ובגבורה בטרור מרצועת עזה. לעולם לא נשכח את גבורתו. יהי זכרו ברוך ונצור בליבנו תמיד".

מהמשטרה נמסר: "משמר הגבול מרכין את ראשו לזיכרו של הלוחם סמ"ר בר-אל חדריה שמואלי, שנפל בעת לחימה בפעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. בר-אל התגייס למשמר הגבול וביצע את הכשרת הלוחמים במחזור מארס 2019. לאחר הכשרת הלוחמים יצא לקורס מסתערבים במג"ב ולאחר מכן שובץ ביחידת המסתערבים (ימ"ס) של מג"ב דרום. בר-אל שימש כצלף בימ"ס והיה שותף בעשרות פעילויות לסיכול טרור ולחימה בפשיעה החמורה בגזרה הדרומית.

"ביום שבת ה-21 באוגוסט, בפעילות בגדר בצפון רצועת עזה, נתקל הכוח בירי משטח הרצועה ובר-אל נפצע באורח אנוש. בר-אל פונה למרכז הרפואי סורוקה. לאחר כשבוע ימים שנלחם בגבורה על חייו, תוך ניסיונות של הצוות הרפואי של סורוקה להצלת חייו, נקבע מותו. בר-אל בן 21 בנופלו, תושב באר יעקב, הותיר אחריו אימא, אבא, שתי אחיות ואח. יהי זכרו ברוך".

"הלב נשבר"

למנחמים הרבים הצטרף השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב: "הלב נשבר מהידיעה על מותו של בר-אל חדריה שמואלי. ‏לוחם ואיש מיוחד שנלחם תשעה ימים ארוכים בפצעים האנושים שספג מידי המחבל ברצועת עזה. ‏תנחומיי למשפחתו הדואבת. ‏יהי זכרו ברוך".

ח"כ אריה דרעי הודיע כי "מתוך צער ויגון רב, אני משתתף בכאבה הגדול של משפחת חדריה שמואלי על פטירת בנם הגיבור בר-אל הי"ד, שנרצח בידי בני עוולה. בר-אל איחד את כל העם בתפילות ובדמעות לרפואתו, והוא ייזכר כגיבור אציל נפש שמסר את נפשו למען עם ישראל. מן השמים תנוחמו ולא תוסיפו לדאבה עוד".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "יחד עם רבבות עמך בית ישראל, אנו מרכינים ראשנו בכאב עצום על נפילתו של הלוחם בר-אל אחיה חדריה שמואלי הי"ד. תפילותיהם של מאות האלפים יעמדו לזכותו, לזכות משפחתו ולזכות עם ישראל כולו. שנדע ימים טובים יותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר