בעקבות האיחוד האירופי: אנגליה תאסור על שימוש בכלים חד פעמיים

בחלקים אחרים בממלכה כבר נכנסו תוכניות פעולה דומות וכעת גם באנגליה עובדים על חוק שיאסור את השימוש בפלסטיק המזהם. אקטיביסטים בירכו על הצעד, אך טענו כי לא נעשים מספיק צעדים בעניין

פלסטיק פסולת זבל זיהום
פסולת פלסטיק, ארכיון | צילום: רויטרס

הממשלה בבריטניה מתכננת לאסור על שימוש בכלי פלסטיק חד פעמיים באנגליה - כך פורסם אמש (שישי). מטרת הצעד היא לצמצם את הנזק הסביבתי העצום שמגיע עם השימוש המסיבי בצלחות, כוסות וכלי פלסטיק נוספים. בסתיו הקרוב יחלו הדיונים בנושא וייתכן והחוק ייכנס לתוקפו בעוד כשנתיים.

אקטיביסטים בבריטניה בירכו על הצעד אך אמרו כי באופן כללי, תהליך צמצום השימוש בפלסטיק הוא איטי מדי ואינו מספק. באיחוד האירופי חוק דומה אושר כבר ביולי האחרון ובסקוטלנד, וויילס וצפון אירלנד כבר החלו בתכניות דומות לצמצום שימוש.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הישג נוסף לישראל: עמי דדאון זכה בכסף במשחה 150 מטר מעורב

חוקרים בארה"ב: נגיף הקורונה לא פותח כנשק ביולוגי

"פשוט העמידו אותו שיטבחו בו": אחותו של לוחם מג"ב הפצוע תוקפת

פסולת פלסטיק זבל זיהום
פסולת פלסטיק | צילום: רויטרס

לפי נתוני הממשלה, האדם הממוצע באנגליה משתמש ב-18 צלחות פלסטיק חד פעמיות ו-37 כלי אוכל חד פעמיים בכל שנה. הכמות הגבוהה של זבל שמקורו בפלסטיק מביא למוות של מעל מיליון ציפורים וכ-100 אלף יונקים ימיים וצבי ים בעולם בכל שנה.

השר הבריטי להגנת הסביבה, ג'ורג' איוסטיס אמר כי "ראינו את הנזק שפלסטיק גורם לסביבה. נקיטת אצמעים היא הצעד הנכון להתמודדות עם הפלסטיק שמפוזר בפארקים, בטבע ובחופי הים שלנו. כבר נעשו שינויים בעבר אך אנחנו מתכוונים לקחת את זה צעד נוסף קדימה".

פסולת פלסטיק זיהום זבל
שקנאי שהסתבך בשקית פלסטיק | צילום: רויטרס

לפי מחקר שהתפרסם ביוני, פריטי פלסטיק מאריזות מזון ושתייה מהווים החלק המשמעותי ביותר בפסולת באוקיינוסים כאשר שקיות ניילון, בקבוקי פלסטיק, קופסאות, ועטיפות מזון הם הנפוצים ביותר. מחקר שנעשה ב-2020 מצא כי תושבי ארצות הברית ובריטניה מייצרים יותר פסולת פלסטיק לאדם מאשר כל מדינה גדולה אחרת.