אופטימיות זהירה במשרד הבריאות: מספר החולים במצב קשה יציב

מנתוני המשרד עולה כי במהלך הסופ"ש רף המאושפזים במצב קשה במחלקות הקורונה נשאר יציב סביב ה-700. פרויקטור הקורונה: "נבקש להגביל התקהלות בחגי תשרי - 50 בשטח סגור, 100 בפתוח"

זמן צפייה: 01:38

מנתוני משרד הבריאות שהגיעו הערב (שבת) לחדשות 13, עלה כי מספר החולים הקשים בקורונה נשאר יציב במהלך סוף השבוע. מהנתונים מתברר כי רף המאושפזים במצב קשה במחלקות הקורונה נשאר יציב בסביבות ה-700 ועומד לפי שעה על 701, מהם 148 מונשמים. 8,182 מאומתים חדשים התגלו אתמול מתוך כ-139 אלף הבדיקות שנערכו, מקדם ההדבקה ירד ל-1.1 ושיעור הבדיקות החיוביות עומד כעת על 6.6%.

מאוחר יותר, פרויקטור הקורונה סלמן זרקא, אמר הערב בחדשות 13 כי "נראה שבחגי תשרי אנחנו נבקש לחגוג תחת הגבלת ההתקהלות - 50 בני אדם בשטח סגור ו-100 בחוץ".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

חשד לחיסול: בן 18 נורה למוות בלוד

הישג נוסף לישראל: עמי דדאון זכה בכסף במשחה 150 מטר מעורב

בנט הזמין את ביידן לביקור בארץ: "אוהב וקשוב לישראל"

קורונה חיסון ישראל מסכה
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, במערכת החינוך מעריכים כי לפחות רבע מיליון תלמידים ילמדו מרחוק, או ייכנסו לבידוד, החל השבוע הראשון ללימודים. נכון לעכשיו, ישנן בארץ 70 רשויות אדומות, כשבמקביל ראשי הרשויות מבקשים להעביר לידיהם את הסמכות להחליט אם לסגור או לפתוח את מערכת החינוך ביישוב - במטרה למנוע אסון מבחינת התחלואה.

לצד זה, חוקרי האוניברסיטה העברית, המנטרים את מגפת הקורונה, פרסמו אתמול את הניתוח והתחזית לזמן הקרוב ומעריכים כי גל התחלואה הנוכחי נבלם, בזכות השילוב בין מבצע החיסון במנה השלישית ויישום המגבלות. כמו כן, החוקרים סבורים כי מקדם ההדבקה צפוי לרדת מתחת ל-0.85 בשבוע השני של חודש ספטמבר.

קורונה חיסון ישראל מסכה
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

להערכת החוקרים, הירידה במקדם ההדבקה (R) לא צפויה להיעצר בעקבות פתיחת שנת הלימודים אך שיגרת החיים בארץ צפויה להשתבש לאח פתיחת מערכת החינוך ורבבות ישראלים עלולים להיכנס לבידוד בכל יום. החוקרים ציינו גם כי קיימת בלימה בקצב העלייה של מספר האשפוזים של חולים קשים מעל גיל 60, ככל הנראה בעקבות מבצע החיסונים במנה השלישית. הם הוסיפו כי הסיכון לתחלואה קשה בקרב בני 60 ומעלה שאינם מחוסנים עלה דרמטית בימים האחרונים והינו פי 5 מבני גילם שחוסנו.