שתף קטע נבחר

עיני: להעלות את שכר הבכירים בשירות הציבורי

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ביקר את שכר הבכירים במגזר הפרטי, וקרא להקמת ועדה ציבורית שתקבע את שכר הבכירים במגזר הציבורי ולגזור יחס מירבי בין שכרם לבין שכרם של המנהלים במגזר הפרטי

יו"ר ההסתדרות עופר עיני קרא היום (ג') להקים ועדה ציבורית שתקבע שכר הולם למנהלים במגזר הציבורי, שיהיה גבוה באופן משמעותי משכרם הנוכחי. "לא ייתכן שמנהל חברה ממשלתית שמגלגלת מיליארדי שקלים, מקבל 15 אלף שקלים נטו לחודש. הוא צריך לקבל שכר יותר ראוי כדי למלא את תפקידו נאמנה", אמר עיני בכנס לעידוד המצוינות במגזר הציבורי של הממונה על השכר במשרד האוצר.

 

 

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ביקר גם הפעם את שכר הבכירים במגזר הפרטי, ואמר שעל הוועדה הציבורית לקבוע את שכר הבכירים במגזר הציבורי ולגזור יחס מירבי בין שכרם לבין שכרם של המנהלים במגזר הפרטי. לדבריו: "אם רוצים לתת אופציות ובונוסים למנהלים - שיתנו גם לעובדים. ואם במגזר הפרטי רוצים לתת מעבר למה שייקבע בחוק אותו תגבש ועדת נאמן  - שיתנו אותו על חשבון הדיבידנדים או באישור מיוחד של האספה הכללית".

 

בדבריו התייחס עיני להצעת החוק הפרטית של הח"כים שלי יחימוביץ' וחיים כץ, לפיה שכר של מנהל בחברה לא יהיה גבוה יותר מפי 50 משכר העובד הזוטר ביותר. עיני ביקש  לאמץ את הקשר בין שכר המנהלים לשכר העובדים הזוטרים.

 

בנוסף התייחס עיני למשא ומתן שהחל להתנהל עם האוצר על ההסכם הקיבוצי במגזר הציבורי, והביע תקווה כי בנוסף להעלאת השכר, יוחלט גם על קידום אנשים בעבודה ועל רפורמה בהשקעות של כספי החוסכים בקרנות הפנסיה, כדי לצמצם את שחיקת החסכונות. עיני ציין כי נוצרה כימיה בין האוצר להסתדרות בראשית המשא ומתן על הסכם השכר, והוא מקווה שתישמר המגמה כך שיצליחו להגיע להסכם שכר בלי שביתות.

 

עיני הוסיף כי חלק גדול מהרפורמות המתוכננות במשק, "תקוע בגלל המבנה הבעייתי של האוצר. האוצר כמו כל עדר צריך שיהיה לו רועה אחד ורק אז הוא יכול להתקדם". בנוסף הוא חזר והודיע על התנגדותו לתקציב דו-שנתי, באמרו שאין זו החלטה כלכלית, אלא פוליטית. "ואם זה טוב למדינה אפשר להרחיב את המתכונת לכל החברות במשק", אמר.

 

עיני העריך גם, כי בקונגרס הבינלאומי של האיגודים המקצועיים שמתכנס החודש בקנדה, תגבר המגמה שכבר קיימת בעולם - להרחיב את החרם על ישראל. הוא הודיע כי משלחת ההסתדרות תפעל למנוע את הסחף, כשם שהצליחה לסכל את התנגדות הקונגרס לכניסת ישראל ל-OECD.

 

"אין סיבה שהמגזר הציבורי לא יהיה תחרותי"

שר האוצר יובל שטייניץ, שפתח את הכנס, הביע תקווה כי "השולחן העגול של האוצר, ההסתדרות והמעסיקים שהחל להתכנס לקראת דיוני התקציב, יצליח לשמור על אווירת שילוב הידיים ושיתוף הפעולה שקדמה לאישור התקציב השוטף".

 

עוד הוא ציין, כי "שכר העובדים נשחק בכל העולם בגלל ירידת ערך מטבעות כמו האירו והשטרלינג, אבל אצלנו נשמר ערך השכר הריאלי ונשתדל לשמור על כך גם בעתיד בהסכמה, תוך שמירה על שקט תעשייתי".

 

מנכ"ל האוצר חיים שני גילה, כי הוקם במשרדו צוות של החשב הכללי והממונה על השכר, שמגבש מיסוי להעצמת משרדי הממשלה ומנהליהם. "אוצר חזק זה דבר חשוב בכלכלת ישראל, אבל תפקידו להעצים גם את המשרדים האחרים, כך שלמנהלים תהיה גמישות ויכולת לגייס את העובדים המצוינים ולהיפרד ממי שאינם מתאימים. מה שנכון לארגונים עסקיים - טוב גם למגזר הציבורי", אמר.

 

שני הוסיף כי "אין סיבה שהמגזר הציבורי, כמו גם שירות המדינה, לא יקבעו מדדים להצלחה כמו במגזר הפרטי, כולל מתן תגמול כספי לעובדים בנוסף למילה טובה, כך שהמגזר יהיה תחרותי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יו"ר ההסתדרות עופר עיני
צילום: גיל יוחנן
מומלצים