יו"ר ההתאחדות אורן חסון ענה היום (חמישי) לפנייתה של ח"כ מיכל רוזין ממרצ בנושא החזרת עומר אצילי לנבחרת ישראל. חסון פתח וכתב: "ההחלטה להחזיר אותו הייתה מהמורכבות שקיבלתי בחיי".
חסון הוסיף: "כיו"ר ההתאחדות לכדורגל איני מתערב בשיקולים מקצועיים של מאמן הנבחרת בקביעת הסגל, אבל במקרה הזה הבהרתי בפומבי ובשיחה אישית עם המאמן כי זימון יחייב את אישורי המוקדם. לקראת צמד משחקי הידידות מול מונטנגרו ופורטוגל בחודש יוני אמר לי המאמן כי עומר אצילי עשוי להיות רלוונטי מבחינתו. הבהרתי כי איני חושב שהגיעה העת לכך והמאמן קיבל את עמדתי.
5 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
אורן חסון
(צילום: עוז מועלם)
לקראת משחקי הנבחרת בספטמבר הקרוב שב המאמן ואמר כי מבחינה מקצועית ראוי אצילי להיות בסגל והוא מעוניין בזימונו. בהיעדר רף פלילי חובה עלינו לזכור את הרף המוסרי והנורמטיבי. לא חיפשנו קיצורי דרך וגם לא הנחות. חובה עלינו לזכור גם את עיקרון ההזדמנות השנייה".
היו"ר המשיך: "קודם לשיחה עם השחקן שוחחתי עם הבעלים של מכבי חיפה מר יעקב שחר ושמעתי על הפעילות החברתית של השחקן במסגרות שונות ועל כך שהחרטה שלו אמיתית ויומיומית. השתכנעתי כי השחקן מביע חרטה והיה עושה הכל כדי להשיב את הגלגל לאחור".
5 צפייה בגלריה
עומר אצילי במדי הנבחרת
עומר אצילי במדי הנבחרת
עומר אצילי במדי הנבחרת
(צילום: ראובן שוורץ)
על נוסח הודעת ההתנצלות של אצילי: "אני בספק אם היה יכול להימצא נוסח אחד שהיה בו קונצנזוס. השאיפה של אצילי להוות מודל לחיקוי כפי שציין בדבריו צריכה להתפרש ככזאת של אדם שיודע כי טעה ונכון לעשות הכל כדי לתקן זאת בשארית ימיו על כר הדשא ומחוצה לו".

דאבור רוצה לחזור לנבחרת

אחרי החשיפה ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet, לפיה בהתאחדות לכדורגל התנו את חזרתו של מואנס דאבור לסגל נבחרת ישראל שיפורסם מחר בהבהרה על הפוסט שפרסם במהלך המהומות בירושלים והשתתפות במסיבת עיתונאים, מתברר כי בשלב הראשוני כבר גיבשו בהתאחדות נוסח הבהרה בשיתוף חלוץ הופנהיים. הכוונה היא שדאבור יפרסם את ההבהרה עוד לפני פרסום הסגל.
תפקידו של המאמן הלאומי וילי רוטנשטיינר הסתיים בהחלטתו לזמן את החלוץ לסגל הנבחרת, והוא תפקד כשליח של ההתאחדות בהעברת המסר - פירוט התנאים לשובו למדים הלאומיים. המאמן הוא זה ששוחח עם דאבור מאחר שראשי ההתאחדות נמצאים בנתק מול החלוץ, שהפר הסכם מוקדם שלו מולם. דאבור סיכם שיגיע לשיחת הבהרה מול השחקנים בהתכנסות הקודמת לפני חודשיים לקראת משחק הידידות נגד מונטנגרו, אבל בחר שלא להגיע ולא עדכן את ההתאחדות בכך.
5 צפייה בגלריה
מונס דאבור
מונס דאבור
מואנס דאבור. רוצה לשוב למדים הלאומיים
(צילום: יאיר שגיא)
5 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר. החלו שיחות ריכוך עם שחקנים שכעסו על דאבור
(צילום: עוז מועלם)
אנשי ההתאחדות מנהלים את העניינים ביומיים האחרונים ישירות מול דאבור, ובשיחות שהשחקן קיים איתם אמש בשעות הלילה המאוחרות הוא הבהיר להם שהגיע להחלטה עקרונית לשוב לסגל הנבחרת, ולכן כעת יהיה עליו למלא את התנאים שהציבו לו.
בהתאחדות דרשו מדאבור בשלב ראשון לפרסם הבהרה על פשר הפוסט השנוי במחלוקת עוד לפני פרסום הסגל, ומועד הפרסום הוא כרגע סלע המחלוקת בין הצדדים. בהתאחדות חוששים ממצב שבו דאבור יזומן לנבחרת לפני שיפרסם את ההבהרה, ובסופו של דבר לא יגיע מסיבות כאלה או אחרות.
5 צפייה בגלריה
דאבור באימון
דאבור באימון
בנבחרת חוששים שיספוג קריאות ושריקות בוז מצד הקהל. דאבור
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
ללא קשר, לדאבור כבר הובהר שעם ההגעה הצפויה שלו בשני לאיי פארו, לקראת המשחק בין הנבחרות בעוד שישה ימים, הוא יהיה מחויב להתייצב בחדר ההלבשה של הנבחרת ולהבהיר לחבריו את תוכן הפוסט שפרסם.
עוד מתברר כי מאחורי הקלעים כבר מתבצעות שיחות ריכוך עם שחקנים מרכזיים שביקרו את דאבור בזמנו והביעו את מורת רוחם בפני המאמן רוטנשטיינר, זאת במטרה שההגעה שלו לאיי פארו לא תייצר מתיחות גדולה עוד יותר. בנבחרת קיים גם חשש מהתנהגות הקהל באצטדיון סמי עופר כלפי דאבור במשחק נגד נבחרת אוסטריה. "החשש שלנו הוא שמה שהיה עם אשרף חכימי נגד ליל בסופרקאפ הצרפתי יהיה עוד קטן לעומת מה שצפוי עם דאבור", אמרו בנבחרת.
פורסם לראשונה: 06:29, 26.08.21