טרור הבלונים חזר: עשר שריפות פרצו בעוטף עזה

חוקרים מכבאות והצלה במחוז דרום קבעו כי מדובר בבלוני תבערה שהופרחו מהרצועה • נכון לעכשיו המוקדים הם במועצה אזורית אשכול ובשדות נגב • יו"ר תנועת "אם תרצו", מתן פלג: "ממשלת ישראל חייבת להפסיק את ההסברים והתירוצים ולהתחיל להחזיר את ההרתעה בדרום"

טרור בלוני התבערה בעוטף עזה בסמוך למבצע "שומר החומות", צילום: אי.אף.פי

שוב התחממות ברצועה: צוותי כבאות והצלה פעלו מוקדם יותר היום (שני) יחד עם יחידת מתנדבים וצוותי קק"ל וצה"ל במספר מוקדי שריפות קוצים שהתלקחו בתחום מועצה אזורית אשכול ושדות נגב.

נכון לעכשיו מדובר בשלוש גזרות ועשרה מוקדי משנה. חוקרי שריפות מכבאות והצלה מחוז דרום הגיעו למוקדי השריפות וקבעו שהשריפות נגרמו מבלוני תבערה. סה"כ מדובר על תשעה בלונים שגרמו לשריפה באשכול. המוקד בשדות נגב עדיין בבדיקה.

כזכור, בצל ההתחממות במצב הביטחוני בעוטף עזה, אש פרצה מוקדם יותר היום במספר מוקדים, ביניהם ביער כיסופים וביער בארי בעוטף עזה.

שריפה בעוטף עזה, נבדק חשד לבלוני תבערה // צילום: משה ברוכי סייר ביערות קק״ל

יו"ר תנועת "אם תרצו", מתן פלג: "ממשלת ישראל חייבת להפסיק את ההסברים והתירוצים ולהתחיל להחזיר את ההרתעה בדרום. במקום להגיב בעוצמה אנחנו שומעים תדרוכים שאי אפשר להגיב כשבנט בדרך לביקור בארה''ב. האמת הפוכה: לא ייתכן שראש הממשלה ייסע לביקור מדיני וייתן הנחיות להכיל את הטרור".

הוא הוסיף כי "אף אחד במזרח התיכון לא קונה את האמירה 'נגיב בזמן שמתאים לנו'. לא ייתכן שנעבור לסדר היום על טרור ההצתות והפגיעה בחיילנו. אנחנו שומעים דיווחים שהחמאס מתכנן עוד תהלוכת מחבלים ביום רביעי. אנחנו נגיע באותו יום לכרם שלום כדי לעצור את העברת הסחורות. מי שיכיל עכשיו את ההצתות יקבל עשרות אלפי מחבלים על הגדר בפעם הבאה".

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול: ״התעוזה של ארגוני הטרור לחדש את טרור הבלונים ולשרוף את שדותינו חייבת להיגדע עוד היום. אם לא תיעצר היום, נמצא עצמנו עוד קיץ מכבים שריפות ובוכים על היבולים שעלו באש. מה שמתחיל בהכלת בלוני תבערה, ממשיך בירי רקטות ובירי על חיילי צה״ל. אני מצפה מהממשלה לפעול במידית כדי להעביר מסר חד וברור לארגוני הטרור שלא כדאי להם להמשיך בטרור הנפשע״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר